درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 13:56   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51638صفحه نخست » ادامه مطلب دوجمعه، 12 اسفند 1401 - 12:53
پایان شوک مالیاتی رسانه‌ها
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال۱۴۰۲ کل کشور، با معافیت مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی و موسسات رسانه‌ای موافقت کردند. مصوبه‌ای که می‌توان از آن به‌عنوان پایان شوک مالیاتی رسانه‌ها یاد کرد. طی روزهای گذشته اهالی فرهنگ و رسانه نسبت به «حذف معافیت مالیاتی مطبوعات و رسانه‌ها» هشدار داده بودند.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) ||شیرین جمشیدیان: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال۱۴۰۲ کل کشور، با معافیت مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی و موسسات رسانه‌ای موافقت کردند. مصوبه‌ای که می‌توان از آن به‌عنوان پایان شوک مالیاتی رسانه‌ها یاد کرد. طی روزهای گذشته اهالی فرهنگ و رسانه نسبت به «حذف معافیت مالیاتی مطبوعات و رسانه‌ها» هشدار داده بودند.

سه‌شنبه شب کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، بندهای درآمدی ارجاع شده از سوی صحن علنی مجلس را بررسی کرد و بر این اساس معافیت مالیات فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی و رسانه‌ای و همچنین اخذ مالیات از خانه‌های لوکس بالای ۲۰میلیارد تومان و همه باغ‌ویلاها به تصویب رسید. روز گذشته اصلاحیه کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس مصوب شد و با رای بیش از دو‌سوم نمایندگان، خانه‌های لوکس مشمول پرداخت مالیات و رسانه‌ها معاف از پرداخت مالیات شدند.

بر اساس مصوبه مجلس معافیت مالیاتی درآمد سالانه مشمول اشخاص موضوع بند «ل» ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم، حداکثر معادل چهار برابر سقف مالیاتی ماده (۸۴) قانون مذکور است و مازاد بر آن حسب مورد به نرخ قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول مالیات است. فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی و قرآنی و موسسات رسانه‌ای دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شمول حکم این جزء مستثنی هستند. ‌همچنین نمایندگان در مصوبه دیگری تصویب کردند که زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز‌(با احتساب عرصه و اعیان) و خانه‌های لوکس که ارزش آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند. افرادی که فقط مالک یک باب منزل مسکونی هستند و در ۱۰ سال اخیر تغییر مالکیت نداده‌اند از شمول این حکم مستثنی هستند.

احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضوکمیسیون تلفیق بودجه در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با بیان اینکه مجلس از ابتدا به دنبال معافیت مالیاتی رسانه‌ها و مطبوعات بود، گفت: ما جلسه‌ای را با مدیران مختلف حوزه مطبوعاتی و رسانه‌ای در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم و از ابتدا برنامه ما در مجلس معافیت مالیاتی حوزه رسانه و مطبوعات بود. او تاکید کرد: در طرح موضوعات و سرعتی که در صحن علنی مجلس و کمیسیون تلفیق پیش آمد از تبصره‌ها عبور کردیم و در خصوص مالیات رسانه‌ها و مطبوعات بحث نشد. به همین دلیل ابهام گرفتیم و این موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع و اصلاح شد.

به گفته این نماینده مجلس، سرعت در رسیدگی به لایحه بودجه، علت رای به لغو معافیت مطبوعات بود، اما از ابتدا عزم مجلس بر معافیت مالیاتی رسانه‌ها و مطبوعات بود. در این راستا محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ابهاماتی در زمان بررسی تبصره ۶ لایحه بودجه در صحن مجلس در خصوص لغو معافیت مالیاتی رسانه‌ها وجود داشت که تصمیم گرفته شد این مورد به کمیسیون تلفیق برگردد تا بار دیگر کار کارشناسی در این خصوص انجام شود. جمع‌بندی که در کمیسیون انجام شد این بود که در حوزه مرتبط با رسانه و مباحث فرهنگی و قرآنی می‌توانیم به این مجموعه‌ها کمک کنیم. او اظهار کرد: رسانه‌ها در شرایط سختی کار می‌کنند. ‌بندی که در خصوص مالیات رسانه‌ها ابهامات و اشکالاتی داشت به کمیسیون تلفیق بازگشت و این ابهامات بر طرف و در نهایت در مجلس به معافیت مالیاتی رسانه‌ها رای داده شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اصلاحیه کمیسیون تلفیق در خصوص اخذ مالیات از خانه‌های لوکس تاکید کرد: در خصوص این مورد در صحن مجلس اعلام کردم که نیاز به قانون دائمی داریم. اخذ مالیات از خانه‌های لوکس نیاز به قانون دائمی دارد. ما نمی‌توانیم در بودجه که یک قانون یک‌ساله است کار پایه‌ای را به صورت موردی انجام دهیم. همچنین محمد وحیدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بند مربوط به اخذ مالیات از رسانه ابهام داشت و به همین دلیل رئیس مجلس این بند را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داد. کمیسیون تلفیق مجددا این بند را بررسی کرد و عناوینی که شامل معافیت مالیاتی می‌شدند را ذکر کرد از جمله مجموعه‌های رسانه‌ای، قرآنی و مجموعه‌هایی که کار فرهنگی می‌کنند. او ادامه داد: دید کمیسیون تلفیق این بود که باید معافیت‌ها به سمتی برود که الگوی حوزه فرهنگی و رسانه‌ای در کشور آسیب نبیند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: معافیت مالیاتی جزو اختیارات مجلس است و دولت نمی‌تواند معافیت مالیاتی وضع کند. از سوی دیگر باید سقف مالیات را هم مجلس مشخص کند. وحیدی افزود: پیش از این و در هنگام بررسی بند «ث» تبصره ۶ که مربوط به مالیات از رسانه‌ها بود در کمیسیون تلفیق معافیت رسانه‌ها و مطبوعات را آورده بودیم، اما در گزارش نهایی کمیسیون این موضوع ذکر نشده بود. نگاه ما در کمیسیون تلفیق این بود که رسانه‌ها معاف از مالیات شوند تا انگیزه این بخش کاهش پیدا نکند. او با اشاره به تصویب مالیات از خانه‌های لوکس گفت: در کمیسیون تلفیق کلمه واحدهای مسکونی به کلمه خانه‌های لوکس تغییر پیدا کرد. این عضو کمیسیون تلفیق بودجه، افزود: ابهام دیگری که در این بند وجود داشت این بود که آیین‌نامه اجرایی برای آن نداشتیم و وزارتخانه‌های مرتبط مشخص نشده بود.

در این خصوص در کمیسیون تلفیق بحث شد که سال گذشته این قانون وجود داشت و عملکرد مالیاتی دولت در این زمینه ناچیز بود. بنابراین در کمیسیون تلفیق مهلت تعیین کردیم که ظرف مدت ۲ ماه به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی (مسوول) با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهادکشاورزی آیین‌نامه اجرایی این بند را تهیه و به تصویب هیات دولت برساند. وحیدی گفت: همچنین کسانی‌که خانه مسکونی دارند و در ۱۰ سال گذشته مورد معامله قرار نگرفته و قیمت این خانه‌ها به دلیل افزایش تورم، افزایش پیدا کرده است مشمول مالیات نمی‌شوند.

همچنین بهروز محبی دیگر عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به دستور‌العمل تلفیق برای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس گفت: کمیسیون تلفیق در یک جلسه طولانی تمامی جوانب اخذ مالیات از خانه‌های لوکس را در نظر گرفت. برخی خانه‌های‌شان را ۲۰ سال پیش خریدند و به دلیل تورم امروز قیمت این خانه‌ها به بیش از ۲۰ میلیارد رسیده است. باید به این افراد توجه می‌کردیم که این اتفاق در کمیسیون تلفیق افتاد. بنابراین کسانی‌که خانه لوکسی را به تازگی خریدند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. به نظر می‌رسد با دستور‌العمل کمیسیون تلفیق اخذ مالیات از خانه‌های لوکس عملیاتی شده است.

او تاکید کرد: در کمیسیون تلفیق در خصوص مالیات از رسانه‌ها بحث خوبی مطرح شد که حوزه رسانه که در مسیر تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند باید معاف از مالیات باشند و این موضوع به تصویب رسید. در همین زمینه جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: معافیت مالیاتی رسانه‌ها و اخذ مالیات از خانه‌های لوکس در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده بود، اما در صحن با توجه به پیشنهادهای نمایندگان ممکن است تغییراتی صورت بگیرد که برخی از این تغییرات ابهاماتی را ایجاد می‌کند. او ادامه داد: با تشخیص هیات رئیسه و ریاست مجلس بند مربوط به مالیات از رسانه‌ها و خانه‌های لوکس برای رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع شد و مجدد کمیسیون در مصوبه خود تاکید کرد و این اصلاحیه در صحن به تصویب رسید.
 

منبع: donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  جادوی روابط‌عمومی


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  حمله و دفاع ظالمانه


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد