درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 20 خرداد 1402 - 16:38   

نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند

  نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند


ادامه ادامه مطلب یک

همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است

  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


ادامه ادامه مطلب دو

لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر

  لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر


ادامه ادامه مطلب سه

پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل

  پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مشاغل رسانه‌ای که بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند
  هشتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش برگزار شد
  نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند
  پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل
  تجربه استفاده از هدست جنجالی «ویژن پرو» اپل چگونه است؟
  هوش مصنوعی و تحول استراتژی‌های بازاریابی محتوا
  لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر
  مشاغلی که بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند
  برای نخستین بار در جهان استفاده از تلفن هوشمند در شهری در ایرلند برای کودکان ممنوع شد
  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51605صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 9 اسفند 1401 - 08:41
نقش روابط‌عمومی که اغلب به اشتباه درک می‌شود
تمرکز تبلیغات بر فروش محصولات به مصرف کنندگان از طریق قرار دادن کنترل شده پیام های رسانه ای پولی، نقشی محدود و خاص است. از سوی دیگر، نقش بازاریابی گسترده‌تر از نقش تبلیغاتی است، اما همچنان به جای ذینفعان یا عموم مردم کلیدی سازمان، بر مصرف‌کنندگان متمرکز است. برعکس، نقش روابط‌عمومی کمک به سازمان‌ها برای توسعه و حفظ تنوع روابط کلیدی با سهامداران است که موفقیت بلندمدت سازمان را تضمین می‌کند. اهداف روابط‌عمومی گسترده تر از اهداف تبلیغات یا بازاریابی است و نتایج آنها بسیار گسترده است.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || روابط‌عمومی (PR) در مورد شهرت است - نتیجه کاری که انجام می دهید، آنچه می گویید و آنچه دیگران در مورد شما می گویند. روابط‌عمومی رشته‌ای است که با هدف کسب درک و حمایت و تأثیرگذاری بر عقاید و رفتار به شهرت می‌پردازد. این تلاش برنامه ریزی شده و مستمر برای ایجاد و حفظ حسن نیت و درک متقابل بین یک سازمان و عموم مردم آن است (موسسه چارتر از روابط‌عمومی، انگلستان).
 
 روابط‌عمومی چتری است که تحت آن سایر فعالیت های ارتباطی - از جمله بازاریابی و تبلیغات، انجام می شود (آستین و پینکلتون، 2009). تکنیک های روابط‌عمومی اغلب در بازاریابی و تبلیغات و همچنین ارتباطات بازاریابی برای فروش محصولات و خدمات استفاده می شود. عملکرد روابط‌عمومی طیف وسیعی از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد که می‌تواند منجر به سردرگمی شود - برای کسانی که در این حرفه نیستند، در مورد اینکه چگونه
روابط‌عمومی با بازاریابی و تبلیغات متفاوت است. برای اینکه ما تفاوت را درک کنیم، باید به اهداف هر یک نگاه کنیم که به طرق مهمی متفاوت است.
 
 تمرکز تبلیغات بر فروش محصولات به مصرف کنندگان از طریق قرار دادن کنترل شده پیام های رسانه ای پولی، نقشی محدود و خاص است. از سوی دیگر، نقش بازاریابی گسترده‌تر از نقش تبلیغاتی است، اما همچنان به جای ذینفعان یا عموم مردم کلیدی سازمان، بر مصرف‌کنندگان متمرکز است. برعکس، نقش روابط‌عمومی کمک به سازمان‌ها برای توسعه و حفظ تنوع روابط کلیدی با سهامداران است که موفقیت بلندمدت سازمان را تضمین می‌کند. اهداف روابط‌عمومی گسترده تر از اهداف تبلیغات یا بازاریابی است و نتایج آنها بسیار گسترده است.
 
 برخلاف تبلیغات یا بازاریابی، ذینفعان در فعالیت های روابط‌عمومی محدود به مصرف کنندگان نیستند، بلکه شامل سهامداران، کارکنان، جامعه مستقیمی که سازمان در آن فعالیت می کند، رهبران افکار، قانون گذاران، سازمان های دولتی، تنظیم کننده های صنعت، نمایندگان رسانه ها و بسیاری دیگر را شامل می شود.
 


 نوشته: عایشه رشید ، منتشر شده در 4 جولای 2017، کارشناس باتجربه ارتباطات استراتژیک
 منتشر شده در 4 جولای 2017، ترجمه: علیرضا شواخی زواره،کارشناس و پژوهشگر روابط‌عمومی و ارتباطات
  منبع: شارا،شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت


  استاندار کرمانشاه: روابط عمومی‌ها توجیه کننده مدیران نباشند


  حمله به خبرنگاران در اتاق خبر یک تلویزیون در صربستان


  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


  نقش روابط‌عمومی در ترویج فرهنگ مهارت آموزی بسیار تاثیر گذار است


  یک مجری رادیویی در فیلیپین توسط افراد مسلح کشته شد


  ادعای زیست‌محیطی فیفا نادرست است


  سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد


  دستگیری غیرقانونی یک روزنامه‌نگار در بخش اشغالی اوکراین


  پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد