درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 12:52   

نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد

  نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد

  نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها
  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید
  خداحافظی شارون گلدمن از ونتوربیت و دنیای هوش مصنوعی
  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم
  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51594صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 8 اسفند 1401 - 00:23
یکی برسرشاخ بن می برید!
در حکایت تصویبِ گرفتنِِ مالیات از مطبوعات
امروز دیدیم که در مجلس ضمن معاف کردن یا تخفیف دادن صاحبان املاک دارای قیمت نجومی در پرداخت مالیات، در عوض اخذ مالیات از مطبوعات به تصویب رسید. همه ما از هزینه کهکشانی رسانه‌های خارجی چیزهایی می‌شنویم. مراکز دولتی و مافیایی پشتیبان آن‌ها را نیز می‌شناسیم. اما تو خواننده عزیز از منابع مالی و حمایتی مطبوعات بی‌اطلاع می‌باشید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || معمولا اینطور است که مسئولان و نمایندگان محترم مجلس، ید طولا و نطق غرایی در تحقیر و طرد رسانههایی مانند بی‌بی‌سی و امثالهم دارند. نگارنده قادر است صدها نمونه شاهد بیاورد که در مواقع بحران آفرینی ، مسولان و نمایندگان ما شجاعانه درمقابل آن رسانه ها ایستاده و اباطیل شان را پاسخ گفته و به تنویر افکار عمومی پرداخته اند.

به گزارش پرسون، نادر مجیدی آهی در یادداشتی نوشت: در مواقع عادی نیز هرگاه، بلکه هرلحظه که آن رسانه ها( همان بی بی سی و جزآن) اراده کنند درباره هر موضوعی در کشور خبر پراکنی کنند، مدیران و نمایندگان ما بلافاصله آماده پاسخگویی بوده و فورا توضیحات لازم را باطلاع می رسانند.

به عبارت واضح تر مسولان ما همیشه در مقابل رسانه های آنسوی آب، پاسخگو هستند. ولی همانطور که می دانیم در مقابل رسانه های رسمی داخلی اینطور نیستند. یعنی تقریبا اینطور نیستند!؟ چون اگر در داخل هم فلان ورزشکار یا بازیگر و خواننده (گروه معاف از مالیات) چیزی در فجازی خود زمزمه کنند، آنهم از شمول بی اعتنایی مدیران خارج خواهد بود.

امروز دیدیم که در مجلس ضمن معاف کردن یا تخفیف دادن صاحبان املاک دارای قیمت نجومی در پرداخت مالیات، در عوض اخذ مالیات از مطبوعات به تصویب رسید. همه ما از هزینه کهکشانی رسانه‌های خارجی چیزهایی می‌شنویم. مراکز دولتی و مافیایی پشتیبان آن‌ها را نیز می‌شناسیم. اما تو خواننده عزیز از منابع مالی و حمایتی مطبوعات بی‌اطلاع می‌باشید.

عمده مطبوعات از محل آگهی های دولتی گذران می کند. اما عدد این درآمد هم فقط روی کاغذ است. اغلب مطبوعات مخصوصا در این دوران، بیش از 90 درصد همان درآمد روی کاغذ، هزینه نقدی دارند. بیش از سی درصد آن را به طرز مستند هزینه نیروی انسانی(در حداقل دستمزد) دارند. بیش از شصت درصد هزینه مستند برای کاغذ و چاپ و زینک دارند. هزینه های دیگر هم که هزینه های دیگرند. با این وجود در وضعیت فعلی الی چهل درصد همان درصد همان درآمد روی کاغذ سوخت می شود یا به دیون سالهای بعدی انتقال می یابد. درواقع اغلب مطبوعات به مدد یارانه ناچیزی که می گیرند سال را به پایان می برند، تا در آغاز هرسال، بجای رشد و نداوم فعالیت ها، خود را بازنشانی کنند! حال قرار شده است که از سال آینده درآمد مطبوعات از فلان مبلغ به بعد مشمول مالیات شود. بی آنکه حداقل مشخص شود که معنای درآمد مطبوعات چیست؟

مطبوعات هرساله باید اظهارنامه مالیاتی بدهند. ولی قانون فعلی نیز آنقدر عبارات قابل تفسیر دارد که مدیران مطبوعات شاهدند که به تعداد سالهای انتشار و احضار به ادارات مالیاتی، نظرات متفاوت از ممیزان محترم مالیاتی شهر خود شنیده اند! حال تکلیف مطبوعات و ممیزان با این مصوبه چه خواهد بود؟ روش جاری اینطور است که در مواقع مشکلات، توپ در زمین مردم (بخوانید مطبوعات) است. همین اخیرا برای مطبوعات هشدار برای قطع آگهی شان آمده بود که چرا فلان آگهی دولتی را بدون گذر از ارشاد چاپ کرده اید؟ اما به هیچ اداره اخطار ندادند که چرا آگهی خود را خارج از کانال ارشاد به چاپ می رسانید؟

در قانون اساسی، قریب به مضمون نوشته شده که مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آنکه مخل به مبانی باشد. نگارنده بیش از چهل سال است که روزنامه نگاری می‌کند، هنوز ندیده است که مجلس یا دولت تعریفی از آزادی دربیان مطالب داده باشد و تکلیف حدود و حقوق آن را روشن کرده باشند. یا موارد اخلال در مبانی مورد نظر قانون اساسی بصورت قانونی تبیین و اعلام شده باشد. همانطور که ندیدیم که مسولان بجای پاسخگویی به رسانه های بقول خودشان، معاند، به فکر ایجاد اتاق فکر رسانه ای و تقویت رسانه داخلی باشند. مسولانی که از نماینده و وزیر و مدیر، اغلب فاقد سواد رسانه ای کاملی بوده و در طی بازه زمانی کوتاه انواع ناسخ و منسوخ و تضاد در سخنان و اطلاعیه هیشان مشاهده می گردد.

مطبوعات در ایران فاقد یک نظام صنفی خصوصی و منسجم هستند تا از منافع شان حمایت و درمقابل زیانها بایستد. ولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی است که نیابتا به این کار مشغول است. تا آنجا که حتی زحمت انتخاب نماینده مطبوعات را در دورافتاده ترین شهر کشور نیز توسط معاونت مطبوعاتی خود به عهده گرفته است! آیا در این موارد نظر این وزارت خانه سوال شده است؟

منبع: عصر اصفهان

 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharapr
 

اینستاگرام شارا:

https://www.instagram.com/kpri.ir

 

فروشگاه روابط‌عمومی (بفرمایید کتاب): http://kpri.ir

◽️

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چند نمونه از تکنیک‌های تقویت شناختی


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد