درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 10:34   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51535صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 1 اسفند 1401 - 08:44
برای خبرنگاران آزاد: بهترین راهکارهای ارائه پیشنهاد تهیه گزارش
ناتاشا تاینز که خبرنگار است به اندازه‌ای برای رسانه‌های مختلف ایده گزارش فرستاده است که به گفته خودش می‌تواند در خواب هم این کار را انجام دهد. نخستین گام این است که بدانید موفقیت در فروش یک گزارش نیازمند تحقیق، برنامه‌ریزی و تمرین است، درست مثل بسیاری از دیگر جنبه‌های خبرنگاری.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| Natasha Tynes که خبرنگار است به اندازه‌ای برای رسانه‌های مختلف ایده گزارش فرستاده است که به گفته خودش می‌تواند در خواب هم این کار را انجام دهد. نخستین گام این است که بدانید موفقیت در فروش یک گزارش نیازمند تحقیق، برنامه‌ریزی و تمرین است، درست مثل بسیاری از دیگر جنبه‌های خبرنگاری.

این خبرنگار که کتابی الکترونیکی درباره همین موضوع به نام The Art of Pitching for Writers نوشته است، می‌گوید: «هر چه بیشتر برای خود بازاریابی کنید، اعتماد به نفس و مهارت بیشتری خواهید یافت.»

او در کتابش، کاربران را در روند ارسال ایده گزارش راهنمایی می‌کند، الگوهایی برای شروع کار ارائه می‌دهد و مثال‌های واقعی را برجسته می‌سازد.

این کتاب به خصوص برای کسانی مفید است که می‌خواهند کار خود را به دنیای خبرنگاری آزاد انتقال دهند. Tynes که کار خبرنگاری را در زادگاهش، عَمان، پایتخت اردن آغاز نموده و سپس به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده، می‌گوید: «من همیشه به خبرنگاران می‌گویم منتظر نباشید که سردبیرها بیایند و در خانه شما را بزنند. این کار صورت نخواهد گرفت. شما باید کار خود را نمایش دهید و همیشه به دنبال فرصت‌ها باشید.» او پیش‌بینی می‌کند که سال ۲۰۲۳ به علت تکثیر کسب و کارهای آنلاین که به نویسندگان و جریان‌های تازه درآمد در دنیای شرکت‌ها نیاز دارند، «زمان عالی» برای بازار خبرنگاری آزاد باشد. گزارش‌های خبری اخیر، این تصور را تقویت می‌کنند.

در یک مقاله مجله Forbes توضیح داده شده که بازار خبرنگاری آزاد با سرعتی در حال رشد است که امکان وقوع یک «انقلاب کار آزاد» وجود دارد. بر اساس این مقاله، در یک نظرسنجی جهانی، ۹۰ درصد مدیران شرکت‌ها گفته‌اند که از کارمندان آزاد استفاده می‌کنند و می‌خواهند شمار بیشتری را استخدام کنند. Bloomberg هم گزارش داده که کار آزاد (مستقل) در آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده است.

برای برخی‌ها، ورود به بازار خبرنگاری آزاد شاید نیازمند یک ذهنیت تازه باشد. Tynes در این مورد می‌گوید: «باید فراتر از روزنامه و مجله فکر کنید. اگر از لحاظ ذهنی درگیر آنها باشید، منابع درآمد و فرصت‌های شما محدود خواهند بود. اگر می‌خواهید یک زندگی خوب داشته باشید، باید افق دید خود را توسعه دهید.»

کارهای Tynes طیف وسیعی از گزارش‌گری، مشاوره و نوشتن خبرنامه گرفته تا میزبانی پادکستی به نام «Read and Write with Natasha» و تاسیس یک نهاد رسانه‌ای را در بر می‌گیرد. درآمد او از بازاریابی برای خدمات و تولید محصولاتی مثل همان کتاب الکترونیکی که در اول مقاله ذکر شد، تامین می‌شود. او برای مخاطبان در سراسر جهان، کار می‌کند و نوشته‌هایش در نشریاتی مثل The Washington Post، Esquire Middle East، Elle Magazine، Nature و الجزیره منتشر می‌شوند.

پشتکار و «فرستادن ایده طلایی»

پشتکار، اغلب کلید دستیابی Tynes به مشتریان تازه است. او از سال‌ها پیش به این سو برای روزنامه انگلیسی زبان The National در امارات متحده عربی ایده مقاله ارسال می‌کرد، تا آن که در سال ۲۰۲۲ یک گزارش مهم او در این روزنامه نشر شد. او اکنون برای نوشتن گزارش‌هایی در آینده، با این روزنامه در ارتباط است.

به گفته Tynes «فرستادن ایده طلایی» یک فرمول ساده دارد: احوالپرسی مختصر، معرفی، توضیح ایده گزارش، اثبات اعتبار، توضیحی کوتاه در مورد این که گزارش چرا حالا باید منتشر شود و سپس «پرسیدن این که»: آیا علاقه دارید که این مقاله را برای شما بنویسم؟ دوست دارید چه زمانی آن را برایتان ارسال کنم؟

در بخشی از کتاب او آمده است: «ایده شما باید در زمان مناسبی ارائه شود، یک زاویه منحصربه‌فرد داشته باشد، قابل اجرا و به مخاطبان نشریه مرتبط باشد. منحصربه‌فرد بودن، ایده‌ها را متمایز می‌سازد و به فروش آنها کمک می‌کند.»

ایده‌ای کلی در مورد جنگ اوکراین احتمالاً پاسخ مثبتی از سوی سردبیران دریافت نخواهد کرد، اما یک ایده منحصربه‌فرد مثل افزایش استفاده از پیام‌رسان تلگرام در میان اوکراینی‌های مقیم خارج این کشور برای دنبال کردن تحولات جنگ، شاید نظر یک سردبیر را جلب کند.

برخورد با رد شدن

برای خبرنگاران آزاد، برخورد با رد شدن چالش‌برانگیز است. شش کلمه‌ای که هیچ کس نمی‌خواهد بشنود یا بخواند این است: «سپاس، اما آن را منتشر نمی‌کنیم.»

اما Tynes در مواجهه با رد شدن چه واکنشی نشان می‌دهد؟ خودش می‌گوید: «برخی اوقات مجبورم کمتر به خودم بیاندیشم، که کار سختی است. ضمیر شما می‌تواند مانع تان شود. احساس تاسف، کمکی نخواهد کرد. باید سخت‌جان باشید، حس ناامیدی و شکست را کنار بگذارید و به فرستادن ایده‌های خود ادامه دهید.»

Tynes در واکنش به رد شدن یک مقاله و یا در برابر یک نظر منفی از سوی یک خواننده، از روش خودش یعنی «جعبه ابزارِ مرا خوشحال کن» استفاده می‌کند. او ممکن است ورزش کند، کتاب بخواند، در یوتیوب ویدیو ببیند و یا یک فیلم کمدی قدیمی تماشا کند.

وی می‌افزاید: «موضوع اصلی این است که خود را درگیر افکار منفی نکنید، چون این افکار به شما ضربه خواهند زد. مهم است که افکار منفی را از خود دور کنید.» برای او، نواختن ویولن برای اعضای انستیتو ملی بهداشت آمریکا فضایی برای نفس کشیدن می‌دهد.

منابعی دیگر برای خبرنگاری آزاد

شبکه خبرنگاری راه‌ حل‌ یا Solutions Journalism Network یک فهرست از مختصاتی دارد که سردبیران به دنبال آنها هستند، از جمله چگونگی ارسال ایده گزارش از طریق ایی‌‌میل و بایدها و نبایدهای آن.

برخی از نکته‌های این فهرست عبارتند از: سردبیرها یک ایده روشن می‌خواهند که گزارش چگونه آغاز خواهد شد و چطور ادامه خواهد یافت. آنها همچنین یک توضیح کوتاه در مورد نحوه گزارشگری و این که چرا شما واجد شرایط هستید، می‌خواهند.

جامعه خبرنگاران حرفه‌ای یا Society of Professional Journalists، در مورد این که چه مسائلی را در وبسایت شخصی خود بگنجانید منابعی دارد. نکته‌های این وبسایت شامل معرفی خود، نمایش دادن بهترین کارها و ارائه منابع مقاله‌ها برای علاقمندان بالقوه می‌شود.

وبسایت انستیتو Poynter برای مطالعات رسانه، حاوی لینک‌های مقالاتی در مورد خبرنگاری آزاد، از جمله «بیش از ۳۰ منبع برای خبرنگاران آزاد» و «بانک اطلاعاتی ایده‌های موفقِ خبرنگاران آزاد» است. اگر می‌خواهید وارد دنیای خبرنگاری آزاد شوید، این وبسایت ارزش مرور کردن را دارد.
 

نوشته Sherry Ricchiardi
Feb 15, 2023

منبع: ijnet


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد