درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 01:51   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51496صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 23 بهمن 1401 - 15:07
هوش مصنوعی بازیگر کلیدی متقاعدکننده در روابط‌عمومی‌های حال و آینده
دکتر حمید شکری خانقاه* - تحولات دیجیتالی باعث شده که هوش مصنوعی بازیگر اجتماعی کلیدی متقاعدکننده در روابط‌عمومیها شود و روابط‌عمومی‌ها با یک چرخش اجباری از تغییر استراتژی توده به فرد روبرو شوند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| "تحولات دیجیتالی باعث شده که هوش مصنوعی بازیگر اجتماعی کلیدی متقاعدکننده در روابط‌عمومیها شود و روابط‌عمومی‌ها با یک چرخش اجباری از تغییر استراتژی توده به فرد روبرو شوند."

تغییر استراتژی ارتباطی از "توده" به "فرد"

پیشرفت‌های فناوری معمولاً بر سرعت و حجم پیام‌ها تأثیر می‌گذارد، ارتباطات پیچیده‌تری را ممکن می‌سازد، و با تخصصی‌تر شدن دانش و مهارت‌های انسانی، عملکردهای متنوع‌تری را برای مدیریت
روابط‌عمومی ایجاد می‌کند. روابط‌عمومی‌ها هرجا که بتوانند احساسات را تحریک کنند و پیام ها را طراحی کنند ، و زمینه اقناع را فراهم سازند حضور دارند.


اما آیا شما از آن دسته افرادی هستید که در حاشیه بنشینید و خاطرات گذشته را مرور کنید؟


یا اینکه اینجا هستید و این مطلب را مطالعه می کنید تا این حقیقت را بپذیرید که با تغییرات بزرگ فناوری فرصت های بزرگی در عرصه های ارتباطی در حوزه روابط‌عمومی به وجود می آید؟


از نظر من ارتباطات استراتژیک معیارهای زیر را داراست:
• ارتباطات باید این پتانسیل را داشته باشد که شما را به اوج اقتدار، مقبولیت و منزلت برساند.


• روابط‌عمومی باید ارتقای محبوبیت و مطلوبیت رو به افزایش فردی ، اجتماعی و سازمانی را برای فرد و سازمان موجب شود.


• در آینده نزدیک این پتانسیل برای خودکارسازی/ برون سپاری ارتباط با افراد و جامعه در روابط‌عمومی‌ها بوجود می آید تا بیشتر استراتژی ها و اهداف ارتباطی را به خودی خود اجرایی و محقق سازند.


من معتقدم که" طراحی رابط کاربری هوشمند برای یک تغییر اساسی در آینده نزدیک برای تحول در روابط‌عمومی محقق خواهد شد» همیشه دغدغه اصلی جامعه ارتباطی این است که روابط‌عمومی قرار است شاهد کار با نسل بعدی رابط‌ها، رابط‌های کاربری هوشمند (IUI) یا فقط «واسط‌ها» باشد.


ما رسانه های جدید را به همان شیوه ای کشف می کنیم که یک نوزاد اندام خود را کشف می کند، با همان شگفتی و کنجکاوی، همان هیجان در قدرت های جدیدش. به محض اینکه روابط‌عمومی رابط های کاربری هوشمند را کشف کند، همان حس هیجان و تازگی و میل به بازی و آزمایش را برمی انگیزد.


مک لوهان معتقد است که «نیاز به درک تأثیرات گسترش انسان هر ساعت ضروری‌تر می‌شود». رابط کاربری هوشمند آخرین آزمون بلوغ تکنولوژیکی ما خواهد بود، هرچه توانایی ما برای زندگی با ابزارهایی که ایجاد کرده ایم بیشتر شود و هرچه بیشتر به آنها تکیه کنیم، رابط های هوشمند و هوش مصنوعی قدرت بیشتری خواهند داشت و ما از آن برای گسترش ارتباطات خود استفاده می‌کنیم، همانطور که ما از رسانه برای گسترش تعاملات خود و فرار از محدودیت‌های زیست‌ بومی خود استفاده کرده و خواهیم کرد.


رابطان کاربری هوشمند به سرعت در حال یادگیری هنرهای متقاعدسازی، تلقین، همدردی، تشویق، بررسی دقیق و بازی دو طرفه و تعاملی هستند. آنها نمونه گرایشی هستند که در سال 1964 محقق کانادایی ارتباطات مارشال مک لوهان (1911-1980) آن را توصیف کرد. او با گرایش خود به رسانه‌های الکترونیکی، در کتاب «درک رسانه: توسعه‌ انسان» نوشت: «ما سیستم عصبی مرکزی خود را در یک آغوش جهانی گسترش داده‌ایم».


کلماتی مانند "آموزش" و "هوشمند" باید اصلاح شوند تا معنی آنها برای رابطان کاربری هوشمندی که می توانند برای متخصصان روابط‌عمومی کارساز باشند مشخص شود . سئوال این است که چه نوع هوشی برای روابط‌عمومی مفید است و آیا توانایی یک رابط کاربری هوشمند برای آموزش و متقاعد کردن در روابط‌عمومی، فراتر از امکان تبادل مستقیم داده‌های دو طرفه بین رابط کاربری هوشمند و کاربر انسانی - که با محیط سازگار است، بیشتر است؟ «U» یا کاربر شکل‌پذیر و ارگانیک در یک ساندویچ فناوری از «هوشمندی» و «رابط» چیست و یا کیست؟


رابطان کاربری هوشمند آخرین مرحله در توسعه اجتماعی هستند که با تکنیک های رسانه ای متقاعدساز توصیف و شناسایی می شود، نه با دستور و تجویز . اگر اقناع نباشد، با یک اجبار «نرم» که با زبان متقاعدسازی رقیق شده است روبرو خواهیم شد. به دلیل این توانایی برای "ارنج کردن" و توانایی آنها برای شخصی تر کردن ارتباطات، رابطان کاربری هوشمند می توانند هویتی را که برای افرادی که به دنبال کشف سازمان ها هستند، افزایش دهند.

رابطان کاربری هوشمند ما را به سمت ایده "رایانه ها به عنوان بازیگران اجتماعی متقاعدکننده" سوق می دهند (Fogg, 2003, p. 89). زیرا تا زمانی که سازمان‌ها و ماشین‌ها برای همکاری انسانی ارزش قائل باشند، اقناع در حوزه عمومی اهمیت دارد. همکاری مستلزم اقناع است. اولا داستان سازی و دستور ندادن اقناعی در مقیاس فوق العاده، نیازمند ارتباط استراتژیک است. دلیل دوم، جاذبه ای است که ما در اجسام بی جان. در قالب فناوری می بینیم و به گونه محسوسی آنها را توانمند در اقناع افراد و آرام و بی‌صدا متقاعدکننده می‌یابیم.

رابطان کاربری هوشمند ها توانایی تماشا و لمس، درک و احساس، انتخاب و عمل، کمک و متقاعد کردن، گوش دادن و یادگیری، مدیریت و کنترل را خواهند داشت. رابط کاربری هوشمند می تواند حواس انسان را بسیار فشرده تر از رسانه های موجود درگیر کند.

مخاطبان: تغییر استراتژی از "توده" به "فرد"


روابط‌عمومی به طور سنتی به گروه ها، توده ها و مخاطبان علاقه مند است. در سال 1928، ادوارد برنیز، از "مطالعه سیستماتیک روانشناسی توده ها" برای آشکار کردن "پتانسیل های دولت نامرئی" حمایت کرد و دیدگاه خود را در مورد چیستی روابط‌عمومی مطرح کرد (Bernays, 2005, ص. 71). یکی دیگر از معاصران روابط‌عمومی، آیوی لدبیتر لی، از دیر باز مشتاقانه منتظر "تکنیک جدیدتر و بهتر توسل به روانشناسی توده" بود (لی، 1934، ص 23). روابط‌عمومی نوین در صدد آن است ارتباط فرد با توده را درک کند، زیرا پیام‌های ارتباطی دوران صنعتی تنها می‌توانستند با اتصال به عضویت فرد در یک «انبوه» خاص که قبلاً وجود داشته را برای دریافت پیام‌های خاص در جنبه های مختلف زندگی آماده کنند.


اما امروزه حتی بدون رابط کاربری هوشمند ، تغییر معناداری در دیدگاه روابط‌عمومی نسبت به توده ها (اعم از مردم، جامعه یا مشتری) در حال شکل گیری است....ادامه دارد
 

 

استراتژیست ارتباطی و رسانه ای
نویسنده کتاب روابط‌عمومی ایرانی با استانداردهای جهانی
رئیس گروه تخصصی روابط‌عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو-ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  اخبار ممنوعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد