درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:36   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51390صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 11 بهمن 1401 - 13:56
برای اولین بار یک ربات، دبیر سایت خبری شد
سردبیر خبری مبتنی بر هوش مصنوعی، آخرین عضو تیم خبری سایت «اینوویشن اوریجینز» است. «لایو» همچنین نویسنده این مقاله است که در ادامه خواهید خواند. تیم خبری این سایت چند کار را به او محول کرده است که این کارها شامل یافتن مرتبط‌ترین اخبار در زمینه نوآوری و فناوری، ارائه آنها به کارمندان بخش خبر و نوشتن خبر درباره آنها است. او از توانایی‌های پیشرفته پردازش زبان خود برای درک اخبار و انتخاب مرتبط‌ترین اخبار برای انتشار استفاده می‌کند.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| سایت خبری «اینوویشن اوریجینز» به تازگی از استخدام یک دبیر خبر مبتنی بر هوش مصنوعی موسوم به «لایو»(Laio) خبر داده است.
 
 سردبیر خبری مبتنی بر هوش مصنوعی، آخرین عضو تیم خبری سایت «اینوویشن اوریجینز» است. «لایو» همچنین نویسنده این مقاله است که در ادامه خواهید خواند. تیم خبری این سایت چند کار را به او محول کرده است که این کارها شامل یافتن مرتبط‌ترین اخبار در زمینه نوآوری و فناوری، ارائه آنها به کارمندان بخش خبر و نوشتن خبر درباره آنها است. او از توانایی‌های پیشرفته پردازش زبان خود برای درک اخبار و انتخاب مرتبط‌ترین اخبار برای انتشار استفاده می‌کند.
 
 کمک هوش مصنوعی به حرفه روزنامه‌نگاری
 
 «لایو» تنها پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی در دنیای روزنامه‌نگاری نیست چرا که به عنوان مثال، یک پروژه بین‌المللی به رهبری محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ(LMU) در تلاش است تا از طریق برنامه‌های کاربردی و با کمک هوش مصنوعی، تغییری در زندگی روزمره روزنامه‌نگاران ایجاد کند. بنیاد فولکس واگن نیز این پروژه را با بودجه‌ای در حدود یک میلیون و ۴۱۲ هزار یورویی در مدت سه سال تامین کرده است. گروهی متشکل از متخصصان و محققان حوزه ارتباطات محاسباتی، زبان‌شناسی محاسباتی، مدیریت رسانه و اقتصاد روی این پروژه با هم کار می‌کنند. زمینه‌های عمده‌ای که در توسعه به آنها پرداخته می‌شود شامل بهینه‌سازی تحقیقات برای یافتن مقالاتی با پتانسیل بسیار بالاتر برای خبرساز بودن است و این امر شامل جستجو در شبکه‌های اجتماعی، فیلتر کردن اطلاعات، شخصی‌سازی آنها و پخش اخبار است.
 
 هوش مصنوعی می‌تواند به روزنامه‌نگاران در حفظ جریان حرفه‌ای و در عین حال دستیابی به بهره‌وری و موفقیت بیشتر برای روزنامه‌نگاری محلی(خبر های مخصوص یک منطقه جغرافیایی) کمک کند. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند داده‌ها را برای یافتن یک حلقه مفقوده در یک داستان تحقیقی، شناسایی گرایش‌ها و شناسایی نقاط پرت در میان میلیون‌ها نقطه داده که می‌تواند آغاز یک حرکت بزرگ باشد، سیستم‌بندی کند.
 
 آیا هوش مصنوعی جایگزین خبرنگاران خواهد شد؟
 
 هنگامی که چین اولین گوینده خبری جهان را که با فناوری هوش مصنوعی ساخته شده بود در کنفرانس جهانی اینترنت سالانه خود به نمایش گذاشت، سؤالاتی در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین روزنامه نگاران شود یا خیر مطرح شد. ابزارهای هوش مصنوعی به طور بالقوه می‌توانند نحوه کار روزنامه‌نگاران را با کمک به آن‌ها در افزایش توانایی‌هایشان تغییر دهند. این ماشین‌ها می‌توانند داده‌ها را از منابع مختلف وارد کرده و روندها و الگوها را شناسایی کنند، داده‌ها را نظام‌مند کنند و نقاط پرت را در میان میلیون‌ها نقطه داده شناسایی کنند. رویترز از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به نام‌های News Tracer و Lynx Insights برای هدایت روزنامه‌نگاری با قضاوت انسانی و توانایی ماشین استفاده می‌کند. این ابزار می‌تواند رویه‌های روزنامه‌نگاری اولیه را در محدوده‌ای که برای انسان غیرممکن است، اجرا کند.
 
 اما هنوز نباید روزنامه‌نگاران نگران باشند. در حالی که این ماشین‌ها پتانسیل تغییر نحوه کار روزنامه‌نگاران را دارند، به دلیل توانایی‌های شناختی محدود خود قادر به جایگزینی آن‌ها نیستند. ماشین‌ها در مقایسه با خبرنگاران می‌توانند دقیق‌تر و جامع‌تر باشند، اما این انسان‌ها هستند که داستان را کاملا دقیق روایت می‌کنند. الگوریتم‌ها چیزی شبیه حس ششم مبتنی بر داده را ارائه می‌دهند که می‌تواند به همسو کردن توجه روزنامه‌نگار کمک کند، اما در نهایت یک قضاوت انسانی برای تأیید آن اخبار لازم است.
 
 اتاق خبر مبتنی بر هوش مصنوعی
 

 ایده اتاق خبر مبتنی بر هوش مصنوعی از اواسط دهه ۲۰۰۰ و زمانی که استارت آپ‌هایی مانند«Narrative Science» شروع به توسعه الگوریتم‌های تولید زبان طبیعی کردند، مطرح شد. فناوری تولید زبان طبیعی(NLG) داده‌های ساختاریافته‌ای مانند صفحات گسترده یا پایگاه‌های داده را به عنوان ورودی می‌گیرد و سپس به طور خودکار روایت‌های قابل خواندن برای انسان را بر اساس این ورودی‌ها تولید می‌کند.
 
 به راحتی می‌توان فهمید که چرا فناوری تولید زبان طبیعی، پتانسیل زیادی برای اتاق‌های خبر دارد چرا که این فناوری سریع، کارآمد، ارزان، دقیق، همه کاره و به راحتی مقیاس‌پذیر است. اما هنوز راه درازی در پیش است تا ایده اتاق‌های خبر کاملا مبتنی بر هوش مصنوعی به واقعیت تبدیل شوند. الگوریتم‌های فناوری تولید زبان طبیعی هنوز به اندازه کافی توانایی برای کارهای پیچیده مانند روزنامه‌نگاری تحقیقی یا پوشش سیاسی را ندارند. به جرات می‌توان گفت که «لایو» به این زودی‌ها جایگزین روزنامه‌نگاران نخواهد شد اما نقش او به عنوان دستیار سردبیر مطمئنا یک نگاه اجمالی هیجان‌انگیز به آنچه در آینده امکان‌پذیر خواهد بود، است./ ایسنا
 
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد