درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 04:11   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51373صفحه نخست » ادامه مطلب دویکشنبه، 9 بهمن 1401 - 14:21
دورۀ چهار جلدی «عوامل مؤثر بر اقناع» منتشر شد
دورۀ چهار جلدی «عوامل مؤثر بر اقناع؛ ارتباطات و نگرش‌ها در قرن بیست‌ویکم» هم‌راستا با تغییرات سریع دنیای اقناع در قرن بیست‌ویکم، نشان می‌دهد که نظریه‌ها و پژوهش‌ها چگونه به شرح دوران دیجیتال کنونی پرداخته و متناسب با آن هستند و مانند گذشته پیامد‌های اخلاقی و موضوعات مهم زمانۀ فعلی را مورد توجه قرار می‌دهد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| چاپ نخست دورۀ چهار جلدی «عوامل مؤثر بر اقناع؛ ارتباطات و نگرش‌ها در قرن بیست‌ویکم» تألیف ریچارد ام پرلوف با ترجمۀ زهرا ملک‌لی منشر شد.

به گزارش شارا، دورۀ چهار جلدی «عوامل مؤثر بر اقناع؛ ارتباطات و نگرش‌ها در قرن بیست‌ویکم» هم‌راستا با تغییرات سریع دنیای اقناع در قرن بیست‌ویکم، نشان می‌دهد که نظریه‌ها و پژوهش‌ها چگونه به شرح دوران دیجیتال کنونی پرداخته و متناسب با آن هستند و مانند گذشته پیامد‌های اخلاقی و موضوعات مهم زمانۀ فعلی را مورد توجه قرار می‌دهد.


در ویراست هفتم به موارد زیر پرداخته شده است:


تعاریف به‌روزشدۀ عبارات مهم این حوزه در ارتباط با کاربرد‌های امروزی؛ یکپارچه‌سازی نظریه‌های اقناع و فراگیری تأثیرگذاری آنلاین؛ مثال‌ها و موارد جدید جهت توضیح رویکرد ارتباطات اقناعی به پویش‌های سلامت، نگرش‌ها، جاذبه‌های ارتباط‌گر، ناهماهنگی و اخلاق؛ و تأملی عمیق بر جدیدترین مطالب و تحقیقات صورت‌گرفته در این حوزه. در این ویراست، مبانی علوم ارتباطات و روانشناسی به‌طور کامل برای دانشجویان کارشناسی توضیح داده شده‌اند تا بتوانند به مفاهیم اصلی و کاربرد‌های ارتباطات اقناعی امروزه دسترسی پیدا کنند.


در پیش‌گفتار این کتاب آمده است:
به سنت شش ویراست گذشته، سعی کرده‌ام که سرزندگی و پرمایگی اقناع در زندگی روزمره را منتقل کرده و کتاب درسی خشک و بی‌روحی تألیف نکنم، بلکه کتابی جذاب دربارۀ ارتباطات اقناعی ارائه دهم. با این وجود، نظریه و پژوهش، یعنی چارچوب‌هایی که تفسیرکنندۀ تمام مطالب هستند، هنوز هم هستۀ اصلی این کتاب هستند. تغییرات ویژۀ این ویراست به شرح زیر است:


در فصل ۱ به شرح دروغ‌پردازی‌های پنهان دیجیتال پرداخته و اشاره کرده‌ام که این دروغ‌پردازی‌ها متأسفانه به ویژگی اقناع امروزی تبدیل شده‌اند. در فصل ۲ مبحث مسائل تعریفی پیچیده را گسترش داده و به بررسی گزارش‌های سوءاستفادۀ جنسی در دوران هشتگ» من هم» از دریچۀ طیف اجبار-اقناع پرداخته و به ماهیت اجباری آن توجه بیشتری معطوف داشته‌ام. همچنین در این فصل مبحث گسترده‌ای در رابطه با پروپاگاندا و تعریف کاملی از آن، شامل دروغ پراکنی‌های دیجیتال و نقاط مبهم ارائه شده است.


در فصل ۳ به معرفی بحران تکرارپذیری در روانشناسی اجتماعی که سروصدای زیادی هم به پا کرده است پرداخته‌ام. مشکلات موجود در تکرارکردن پژوهش‌های اصلی در حوزه اقناع را بررسی کرده و ضمن تأکید بر اهمیت تکرار، رویکرد تکرار و مسائل پیچیده‌ای که به وجود می‌آورد را با نگاه منتقدانه بررسی کرده‌ام. در فصل ۴ مطالعات اخیر در حوزه نگرش‌ها ارائه شده است و به‌همین منظور، مبحث جدیدی در رابطه با ارزش‌های لیبرال/محافظه‌کارانه و مثال معاصری از نگرش‌های نمادین درمورد مهاجرت ارائه شده‌اند. در فصل ۵ با ارائه کادری دربارۀ مخالفان واکسیناسیون و مقدمۀ جامعی بر نظریه پیش‌زمینه‌سازی و کاربرد‌های آن، مبحث گسترده‌تری دربارۀ نگرش‌های قوی ارائه داده‌ام. در فصل ۶ ضمن توجه به عملکرد‌های نگرش و ثبات نگرش-رفتار، پژوهش‌های جدید را بررسی کرده و کاربرد‌های عمل منطقی و رفتار برنامه‌ریزی شده را در یکی از مشکلات حوزۀ سلامت که این روز‌ها بسیار رایج شده است بررسی کرده‌ام: نگرش‌ها و رفتار نوجوانان نسبت به سیگار الکترونیکی «جول». در فصل ۷ ضمن شرح سنجش نگرش، به نگرش‌های جنسیتی همجنس، تراجنسیتی و غیردودویی نیز پرداخته‌ام.


در فصل ۸ که اولین فصل بخش سوم است، پژوهش‌های جدید و نمونه‌هایی از مدل اقناعی احتمال موشکافی در فضای آنلاین ارائه شده است. در فصل ۹ با تمرکز بر کاریزما و آزمایش میلگرام، بخش کاریزما گسترش یافته و ماهیت دشوار کاریزمای دونالد ترامپ و همچنین مبحث کاملی درباره ارزیابی مجدد میلگرام در رابطه با مطالعات و یافته‌های جدید بررسی شده‌اند. در فصل ۱۰ به بررسی جنبه‌های امروزی اعتبار، از جمله مسائلی دربارۀ افول تخصص و همچنین بسیاری از کاربرد‌های جدید جذابیت اجتماعی پرداخته‌ام. در فصل ۱۱ با تمرکز بر عوامل مرتبط با پیام، به ارائه مطالب به‌روز درباره شواهد و روایت پرداخته‌ام، نکات این دو در حوزۀ تغییر اقلیم را شرح داده‌ام و همچنین کاربردی از پژوهش زبانی را در رابطه با نحوۀ روشنگری آن درمورد نقش اعتبار و جنسیت در ماجرای جنجالی اتهام واردشده به برت کاوانا، قاضی دستیار دیوان عالی آمریکا از سوی کریستین بلازی فورد و پاسخ کاوانا در جلسۀ دادرسی کمیته قضایی سنای آمریکا بررسی کرده‌ام. دو فصل بعدی، یعنی فصل‌های ۱۲ و ۱۳ که به ترتیب درباره جاذبه‌های عاطفی و ناهماهنگی شناختی هستند، مملو از پژوهش‌های جدید در زمینه‌های تجربی مطالعات حوزۀ اقناع هستند.


در بخش پایانی کتاب، در فصل ۱۴ که به بررسی اقناع میان‌فردی پرداخته‌ام، کاربرد‌های جدید این مقوله را درخصوص بحران دارو‌های شبه‌افیونی ارائه داده‌ام. فصل ۱۵ تا حد زیادی بازنگری شده است و بخش‌های جدیدی درباره روانشناسی بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار و اخلاق بازاریابی در دوران نقض حریم خصوصی اضافه شده‌اند. در فصل ۱۶ که آخرین فصل این کتاب است با ارائه مثال‌هایی از فضای آنلاین، ناهمگونی‌ها و مطالعات جدیدتر و همچنین مبحث پویش‌های سلامت در عصر آنلاین، به پژوهش‌های قدیمی بازاریابی سلامت بیشتر پرداخته شده است.


ریچارد ام. پرلوف، پروفسور علوم ارتباطات، روان‌شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی کلیولند و محققی برجسته در حوزه‌های اقناع و رسانه است. کتاب پویایی اقناع، که شناخته‌شده‌ترین اثر اوست، مروری بر نظریه‌ها و پژوهش‌های اقناع، و نظریه‌ها و پژوهش‌های روان‌شناختی مرتبط با اقناع دارد و همچنین کاربرد اقناع را در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست، تبلیغات، مذهب، بازاریابی، بهداشت، درمان و... بررسی می‌کند. در این کتاب به ذهن انسان و آسیب‌پذیری آن در برابر ارتباطات اقناعی و همچنین عامل پیام پرداخته شده است که هر دو نقش‌هایی اساسی در روان‌شناسی اقناع دارند. به عقیدۀ پرلوف، اقناع هم آزادی‌بخش و هم آسیب‌زننده است؛ آزادی‌بخش است، زیرا این ماه هستیم که تصمیم می‌گیریم نظر خود را عوض کنیم و آسیب‌زننده است به این دلیل که اقناع‌گران نابکار در موراد بسیاری از قدرت خود سوءاستفاده می‌کنند تا مردم را به انجام اعمالی خلاف خواسته‌شان مجاب کنند.


چاپ نخست این کتاب در ۹۲۲ صفحۀ وزیری (چهار جلد) و با قیمت دورۀ ۴۰۵.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.


علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.
 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد