درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:24   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51345صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 6 بهمن 1401 - 22:03
چرا قبل از اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل در هر سایتی که آن را خواست باید خوب تامل کنید؟
صنعت تبلیغات دیجیتال دهه‌ها است که برای شناسایی علائق و سلائق ما و ارائه هر چه بهتر تبلیغات هدفمند به این ردیاب‌های نهفته در داخل وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها متکی است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وقتی در حال جستجو در اینترنت هستید بسیاری از سایت‌ها از شما یک اطلاعات به نظر پیش‌پا افتاده می‌خواهند که احتمالاً شما هم بی معطلی آن را وارد می‌کنید و آن هم چیزی نیست جز آدرس ایمیل شما. اما وقتی ایمیل خود را وارد می کنید، در حقیقت اطلاعات بیشتری را با سایت‌ها به اشتراک می‌گذارید.

نیویورک‌تایمز در مورد چرایی اینکه شرکت‌ها از شما آدرس ایمیل می‌خواهند نوشته است که آگهی‌دهندگان، ناشران محتوای وب و سازندگان اپلیکیشن، نشانی ایمیل را تنها برای تماس با شما نمی‌خواند بلکه این اطلاعات همچون خرده‌های نانی که روی زمین ریخته به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا مسیر فعالیت شما را در بین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ردیابی کرده و به فراخور آن تبلیغات مرتبط را برای شما بفرستند.

صنعت تبلیغات دیجیتال دهه‌ها است که برای شناسایی علائق و سلائق ما و ارائه هر چه بهتر تبلیغات هدفمند به این ردیاب‌های نهفته در داخل وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها متکی است.

اما جالب است که بدانید که به لطف برخی قوانین و ابتکارات جدید، محدودیت‌های گسترده‌ای در این ساز و کار می‌توان ایجاد کرد؛ از جمله اینکه شرکت آمریکای اپل از سال ۲۰۲۱ به کاربران آیفون اجازه داده است تا مانع ردیابی توسط اپلیکیشن‌ها شوند. همچنین شرکت گوگل قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ قابلیتی را به مرورگر کروم خود بیافزاید که می‌تواند مانع از استفاده وب سایت‌ها از «کوکی‌ها» با قابلیت رهگیری فعالیت‌های افراد در سایت‌های مختلف بشود.

همین محدودیت‌ها باعث شده تا آگهی‌دهندگان و سازندگان اپلیکیشن به دنبال ردیابی کاربران از طرق دیگر باشند و آن روش ساده، از طریق درخواست آدرس ایمیل شماست.


چرا آدرس ایمیل شما یک داده قوی محسوب می‌شود؟

یکی از فناوری‌هایی که روز به روز در حال گسترش است، یک سازو کار تبلیغاتی به نام «شناسه یکتا ۲.۰» (Unified ID 2.0) است که توسط شرکت فناوری تبلیغاتی Trade Desk در کالیفرنیا ساخته شده است.

فرض کنید در حال خرید از یک وب‌سایت کفش‌های ورزشی با قابلیت UID 2.0 یا همان شناسه یکتا هستید که پیامی ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد آدرس ایمیل خود را به اشتراک بگذارید و با دریافت تبلیغات مرتبط موافقت کنید. هنگامی که آدرس ایمیل خود را وارد می کنید، UID 2.0 آن را به یک رمز متشکل از رقم و کاراکتر تبدیل می‌کند. بعد وقتی که می‌خواهید وارد یک اپلیکیشن پخش بازی‌های ورزشی در تلویزیون خود بشوید و ایمیلتان را وارد می‌کنید، آگهی‌دهندگان می‌توانند با مرتبط کردن این برنامه با شناسه یکتای شما برایتان تبلیغ کفش‌های ورزشی را ارسال کنند، زیرا پیش‌تر در جریان بودند که شما از وب‌سایت کفش‌های ورزشی بازدید کرده‌اید.

البته باز جای بسی امیدواری دارد که تنها شناسه یکتای شما در اختیار شرکت‌های تبلیغ کننده قرار می‌گیرد و مانند کوکی‌ها شامل بسیاری از جزئیات نمی‌شود.

ولی باز هم راه‌های ساده‌تری برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای ردیابی فعالیت شما در اینترنت از طریق آدرس ایمیل شما وجود دارد. یک آدرس ایمیل می‌تواند شامل نام و نام خانوادگی شما باشد، و با فرض اینکه مدتی از آن استفاده کرده‌اید، کارگزاران داده قبلاً اطلاعات جامعی در مورد علایق شما بر اساس جستجوهای شما جمع‌آوری کرده‌اند. یک وب‌سایت یا یک برنامه می‌تواند آدرس ایمیل شما را در پایگاه ‌داده کارگزار تبلیغات آپلود کند تا هویت شما را با نمایه‌ای که حاوی اطلاعات کافی برای ارائه تبلیغات هدفمند به شما باشد، مطابقت دهد.


خب راه‌حل چیست؟

گزینه های مختلفی برای محدود کردن توانایی شرکت های تبلیغاتی برای هدف قرار دادن شما بر اساس آدرس ایمیل شما وجود دارد:

یک دسته آدرس ایمیل بسازید.

هر بار که سایت یا برنامه ای ایمیل شما را می‌خواهد، می توانید یک آدرس منحصر به فرد برای ورود به آن ایجاد کنید. در این صورت هر وقت که ایمیل‌های هرزنامه را به یک حساب خاص دریافت کنید، خواهید فهمید که کدام شرکت داده های شما را با بازاریابان به اشتراک می‌گذارد. االبته این روش معایبی هم دارد و آن این است که محبور می‌شود مدیریت تعداد زیادی آدرس ایمیل و رمز عبور را حفظ کنید.

از ابزارهای پوشاندن ایمیل استفاده کنید.

اپل و موزیلا ابزارهایی دارند که به طور خودکار برای ایمیل شما یک ایمیل بدلی با نام مستعار می‌سازد تا بتوانید از آن برای ورود به اپلیکیشن‌ها یا وبسایت‌ها استفاده کنید. بدین ترتیب ایمیل‌های ارسال شده به ایمیل مستعار به آدرس ایمیل واقعی شما ارسال می شود. ابزار Hide My Email اپل که بخشی از سرویس اشتراک iCloud+ است با دریافت ماهیانه ۹۹ سنت این امکان را برای شما فراهم می‌آورد، اما استفاده از آن ورود به حساب‌ها از دستگاه‌های غیر اپل دشوار است. Mozilla's Firefox Relay پنج نام مستعار ایمیل را بدون هیچ هزینه‌ای ایجاد می کند.

در صورت امکان، انصراف دهید.

انصراف خود را از سایت‌هایی که از ساز و کار شناسه یکتای UID 2.0 برای هدف‌یابی تبلیغات استفاده می‌کنند اعلام کنید. برای اینکه کافی است آدرس ایمیل خود در ttps://transparentadvertising.org وارد کنید. (اما یادتان نرود که همه سایت‌هایی که آدرس ایمیل شما را جمع آوری می کنند از UID 2.0 استفاده نمی کنند.)

می‌توانید هیچ کاری هم نکنید.

اگر از دریافت تبلیغات مرتبط لذت می برید و هیچ نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی خود ندارید، می‌توانید بپذیرید که به اشتراک‌گذاری برخی اطلاعات در مورد خودتان بخشی از معامله برای دریافت محتوا در اینترنت است.

منبع: euronews
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد