درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 10:09   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51343صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 8 بهمن 1401 - 08:20
نقش داده‌ها در پوشش خبری پناهجویان اقلیمی
اطلاعات به سکوی پرشی برای خبرنگاران در خط مقدم بحران آوارگی اقلیمی مبدل شده‌ است. داده‌ها اوضاع اضطراری آب و هوا در مناطق گرم مثل جنوب آسیا و آمریکای مرکزی و مواجه بودن انسان‌ها را با بیچارگی و ناامیدی به خبرنگاران نشان می‌دهد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اطلاعات به سکوی پرشی برای خبرنگاران در خط مقدم بحران آوارگی اقلیمی مبدل شده‌ است. داده‌ها اوضاع اضطراری آب و هوا در مناطق گرم مثل جنوب آسیا و آمریکای مرکزی و مواجه بودن انسان‌ها را با بیچارگی و ناامیدی به خبرنگاران نشان می‌دهد.

وقتی محصول ذرت/جواری Jorge A، یک کشاورز گواتمالایی، در سیل از بین رفت، او به کشت بامیه رو آورد. اما آن هم به علت خشکسالی نابود شد. او به این نتیجه رسید که اگر خانواده‌اش را از آنجا بیرون نبرد، آنها هم خواهند مرد. داستان Jorge با جزئیات جالب آن در یک گزارش تحقیقی داده‌محور در سال ۲۰۲۰ از سوی نشریه ProPublica در همکاری با The New York Times Magazine چاپ شده بود.

این مقاله بصری به نام «مهاجرت بزرگ اقلیمی آغاز شده است» (به انگلیسی: The Great Climate Migration Has Begun) چگونگی تغییرات در جمعیت را که به فاجعه می‌انجامند بررسی کرده و به سناریوهای احتمالی وقوع این بحران اشاره کرده است.

این برنامه مشترک که Pulitzer Center از آن حمایت می‌کرد، یک راهبرد فراگیر داشت: طراحی کردن چگونگی مهاجرت‌های اقلیمی در مرزهای بین‌المللی. این طراحی، یافته‌های خبرنگاران و «راه‌های کلی و احتمالی برای آینده» را نشان می‌دهد.

Abrahm Lustgarten، گزارشگر ارشد اقلیمی ProPublica و نویسنده اصلی این گزارش تحقیقی، نوشته است: «اگر مهاجرت از مناطق گرم جهان به اندازه‌ای برسد که بربنیاد تحقیقات کنونی محتمل است، به بازنمایی دوباره و گسترده جمعیت جهان خواهد انجامید.»

چندین دهه است که دانشمندان، زنگ خطر را به صدا در آورده‌اند. نمونه‌ای از شواهد در این باره:

اداره پناهجویان سازمان ملل متحد (UNHCR) تغییرات اقلیمی را «بحران تعیین کننده زمان ما» می‌خواند که «سنگینی آن به طور نابرابری بر دوش مردم آسیب‌پذیر جهان است.» مهاجران اقلیمی اغلب به عنوان «قربانیان فراموش شده جهان» تعریف می‌شوند.

انستیتو اقتصاد و صلح (IEP) که یک اتاق فکر بین‌المللی با مرکزیت شهر سیدنی استرالیاست تخمین می‌زند که احتمال دارد تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۱،۲ میلیارد انسان به علت تغییرات اقلیمی بی‌جا شوند. این موسسه یک مرکز ثبت تهدیدات زیست‌محیطی دارد که میزان خطرهای اقلیمی را در برابر کشورها و احتمالات آینده بررسی می‌کند.

یک پژوهش اخیر در مجله علمی Proceedings of the National Academy of Sciences در آمریکا، تشخیص داده است که احتمال دارد در ۵۰ سال آینده، کره زمین بیشتر از آنچه گرم شود که در طول ۶ هزار سال گذشته شده است. Lustgarten می‌گوید: «مهاجرت ناشی از تغییرات اقلیمی، مساله بسیار فراگیری‌ است و بر همه چیز تاثیرگذار خواهد بود. هزینه مقابله با واقعیت اقلیمی تازه، بیشتر می‌شود.» او پیش‌بینی می‌کند که نتیجه تغییرات اقلیمی «به طور قریب به یقین، بزرگترین موج مهاجرت جهانی خواهد بود که جهان تاکنون به خود دیده است.»

بازتعریف واقعیت و بی‌طرفی در گزارش‌گری از تغییرات اقلیمی

خبرنگاران در مورد چگونگی پوشش تغییرات اقلیمی موضع گرفته‌اند. دیدگاه آنها درباره یک «گزارش خبری متوازن» از واقعیتِ «او می‌گوید» به رویکردِ «وزن شواهد» تغییر کرده است.

محققان انتقاد کرده‌اند که رسانه‌ها با «توازن اشتباه» و یا دادن بیش از اندازه وقت به افرادی که تغییرات اقلیمی را انکار می‌کنند، یافته‌های علمی را که در مورد آنها اجماع وجود دارد ،تحریف کرده‌اند.

یک تحقیق David Rapp، استاد روان‌شناسی دانشگاه Northwestern بر این بحث روشنی انداخته است. او در تحقیقش آزمایش‌هایی انجام داده تا ببیند که انسان‌ها در برخورد با دو دیدگاه در مورد تغییرات اقلیمی که هر دو به گونه‌ای برابر درست نشان داده می‌شوند، چه واکنشی نشان می‌دهند؛ هرچند یک دیدگاه بر اجماع علمی استوار باشد و دیگری برعقیده انکارگرایان اقلیمی.

Rapp که در مورد زبان، حافظه و این که چرا انسان‌ها مستعد پذیرش اطلاعات نادرست هستند، مطالعه می‌کند، در این مورد می‌گوید: «به نظر من مهمترین یافته این تحقیق این است که قرار گرفتن در معرض دیدگاه‌های بی‌اساس که به عنوان جاگزین‌های منطقی ارائه می‌شوند می‌تواند مشکل‌زا باشد. این که دو دیدگاه را دارای شواهد قابل قیاس و قابل حمایت نشان بدهید، در حالی که این چنین نباشد، واقعاً احساس برابری کاذبی به وجود می‌آورد.»

پیشنهاد او به خبرنگاران این است که «به جای آن که صرفاً دیدگاه‌ها را بازتاب دهید، به ارائه نشانه‌ها و جزئیات در مورد اجماع کارشناسان درباره دیدگاه‌های مورد بحث بپردازید.»

یک بررسی از سوی Courtney Perkins، نویسنده ارشد CNN، در مورد بازتعریف توازن دریافته است که: بیشتر خبرنگاران، روش هر دو طرف را در گزارش‌های اقلیمی رها می‌کنند تا درستی گزارش‌های شان حفظ شود. او می‌افزاید: «این بر عهده ما ارتباط‌ دهندگان جهان است که جدیت تغییرات اقلیمی را به مردم برسانیم، به این امید که برای رسیدگی به تهدیدات اقلیمی کنونی اقدامات سریعی انجام شود.»

گسترش پوشش خبری اقلیمی

گزارشگری اقلیمی، بهتر شده است. در هر اتاق خبر، صحبت از تغییرات اقلیمی است، سرمایه‌گذاری بر طرح‌های مربوط به این مساله افزایش یافته و به کارشناسان در این زمینه تقاضای بیشتری وجود دارد. در تیم ۲۰ نفره The Associated Press برای پوشش تغییر اقلیمی که اوایل امسال تشکیل شده است، سه گزارشگر داده‌نگار حضور دارند.

دو تن آنها در آمارها به دنبال موضوعاتی برای گزارش می‌گردند و نفر سومی، در زمینه بصری‌سازی داده‌ها کار می‌کند. Peter Prengaman، ویراستار جهانی اخبار اقلیمی و زیست‌محیطی AP می‌گوید: «تغییر اقلیم با تمام جنبه‌های زندگی تلاقی دارد. اگر تغییرات اقلیمی بدتر شوند - که با گرم‌تر شدن زمین، بدتر هم می‌شود - فاجعه‌های اقلیمی بیشتری رخ خواهند داد. از همین رو احساس کردیم که باید پوشش خبری خود را از این موضوع افزایش دهیم.»

برخی از رسانه‌های دیگری که در این اواخر پوشش خبری تغییرات اقلیمی را افزایش داده‌اند:

The Washington Post روزنامه واشنگتن پست شمار اعضای تیم پوشش تغییر اقلیمی خود را در ماه نوامبر سه برابر ساخت و آن را به ۳۰ تن رسانید. این روزنامه «آزمایشگاه اقلیمی» ایجاد کرده است، یعنی بخشی که از داده‌ها و گرافیک‌ها برای تهیه گزارش استفاده می‌کند. The Washington Post در سال ۲۰۲۰ میلادی برای گزارشگری تبیینی در مورد گرم شدن هوای زمین، برنده جایزه Pulitzer شد.

Deutsche Welle دویچه وله اخیراً همکاری را با Covering Climate Now، که مرکزی برای مساعی مشترک بیش از ۵۰۰ نهاد خبری است، آغاز کرده است.

National Public Radio، یا رادیوی ملی آمریکا یک بخش اقلیمی تازه ایجاد کرده است تا «آنچه را که شاید مهمترین موضوع زمان ما باشد» پوشش دهد. دو خبرنگار عضو این بخش، وظیفه خبرنگاری تبیینی را به عهده دارند تا کمک کنند که مردم، تغییرات جهان را درک کنند.

برای کمک به خبرنگاران در پوشش بحران مهاجرت اقلیمی منابع زیادی وجود دارد، از جمله:

پرتال اطلاعات مهاجرت سازمان جهانی مهاجرت یا IOM:

این پرتال آمار و اطلاعات روزآمد و جامعی در مورد مهاجرت در سطح جهانی، منطقه‌ای و کشوری دارد.

پایگاه آماری جمعیت پناه‌جویانِ اداره پناهندگان سازمان ملل متحد یا UNHCR: «حاوی اطلاعات در مورد جمعیت‌هایی است که قهراً بی‌جا شده‌اند، از جمله پناهندگان، پناه‌جویان و مردمان بی‌جا شده بین‌المللی.»

بانک اطلاعاتی اقلیمی در نیم‌کره جنوبی: یک بانک اطلاعاتی برای جستجوی دانشمندان و کارشناسان تغییرات اقلیمی است که از سوی نشریه Carbon Brief و شبکه خبرنگاری اقلیمی انستیتو رویترز در دانشگاه آکسفورد راه‌اندازی شده است. خبرنگاران با استفاده از این بانک اطلاعاتی می‌توانند با دانشمندان در آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و اقیانوس آرام تماس بگیرند.

Covering Climate Now: حاوی منابعی برای پوشش محیط زیست، نکته‌ها و گزارش‌های نمونه در چندین دسته است که شامل عدالت اقلیمی، راه‌حل‌های اقلیمی و زندگی در شرایط اضطراری می‌شود.

این مقاله برداشتی از گزارشی است که بدواً در وبسایت datajournalism.com نشر شده بود و با اجازه، ویرایش و در آی جی نت بازنشر شده است.
 

نوشته Sherry Ricchiardi
Jan 25, 2023

منبع: ijnet

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد