درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 02:37   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان

  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی

  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان
  رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان زنجان: آگاهی سازی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع فعالیت ها توسط روابط‌عمومی‌ها ضروری است
  برگزاری نشست شورای اطلاع رسانی و بررسی فعالیت چند روابط‌عمومی
  رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تاکید کرد: روابط‌عمومی، فرهنگ ساز و پیشانی هر سازمان
  جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد
  رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران: با پلتفرمِ متخلفی که جریانِ تنظیم‌گری را برهم می‌زند، برخورد جدی شود
  احساس خطر شرکت‌های بزرگ از «چت بات» جدید
  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی
  چین بزرگ‌ترین صادر کننده دوربین‌های تشخیص چهره در جهان است
  روزنامه نگار ابزار سیاست!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51323صفحه نخست » رادیو روابط عمومیسه شنبه، 4 بهمن 1401 - 16:37
پنج بعد رهبری سازمانی برای مقابله با چالش‌های پیچیده
رهبران سازمانی امروزی با چالش‌های متعدد و به هم پیوسته‌ای از عدم قطعیت اقتصادی گرفته تا از هم گسیختگی ژئوپلیتیک تا بحران آب و هوا روبه‌رو هستند، پیچیدگی این مسائل نیاز به تمرکز مجدد برآنچه یک رهبر سازمانی موثر را می‌‌‌سازد، دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رهبران سازمانی امروزی با چالش‌های متعدد و به هم پیوسته‌ای از عدم قطعیت اقتصادی گرفته تا از هم گسیختگی ژئوپلیتیک تا بحران آب و هوا روبه‌رو هستند، پیچیدگی این مسائل نیاز به تمرکز مجدد برآنچه یک رهبر سازمانی موثر را می‌‌‌سازد، دارد.

 

در طول ۵۳ سال گذشته، مجمع جهانی اقتصاد بسیاری از این رهبران را از دولت‌ها، کسب و‌کارها و جامعه مدنی گرد هم آورده است تا درباره ایده‌ها بحث کنند، بهترین شیوه‌ها را به اشتراک بگذارند و در راه حل‌ها همکاری کنند.

 

این رهبران سازمانی قادر به غلبه بر چالش‌‌‌ها، الهام بخشیدن به دیگران و دستیابی به تأثیر معنادار بر صنایع و جوامع هستند. من که فرصت ملاقات با بسیاری از این رهبران را در طول پنج دهه گذشته داشته‌ام، تعریف ساده و در عین حال عملی خود را از ابعاد کلیدی رهبری سازمانی موثر شکل داده‌ام.


روح: هدف روشن

رهبران سازمانی در هر کاری که می خواهند انجام دهند نیاز به یک جهت‌گیری مشخص دارند. نیروی محرکه پشت این هدف ممکن است ناشی از باورها یا ارزش‌های عمیقی باشد که آنها آرزو دارند تا به ‌آنها برسند، یا ممکن است ناشی از یک چشم‌انداز بلندپروازانه باشد که آنها به دنبال تحقق آن هستند. هدف، رویای زندگی یک رهبر سازمانی را شامل می‌شود، و دستیابی به این هدف به آنها کمک می‌کند تا میراث خود را تعریف کنند در حالی که تاثیر مثبتی بر جهان می‌گذارند.
 

مغزها: حرفه‌ای‌گری

رهبری سازمانی مستلزم شایستگی و مهارت برای انجام موفقیت‌آمیز دستیابی به اهداف است. هوش زمینه‌‌‌ای نیز ، به ویژه در حال حاضر ضروری است ، زیرا ما درمحیطی به سرعت در حال تغییر زندگی می‌کنیم. رهبران سازمان باید ظرفیت تفکر سیستمی را برای دیدن نمای کلی و کنار هم گذاشتن حقایق ایجاد کنند.


قلب: اشتیاق و مهربانی

نیروی احساسی پشت اقدامات مهم است. اغلب اوقات موفقیت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ زیرا موانع می‌توانند فرصت‌ها را از بین ببرند. اما رهبران با اشتیاق به کارشان و تأثیر بالقوه آن، و نیز دلسوزی برای دیگران، می‌‌‌توانند افراد، جوامع و مؤسسات را به دنبال یک تعهد متقاعد کننده با یک هدف مشترک درگیر کنند.


عضلات: پشتکار برای تبدیل ایده‌ها به عمل

رهبران سازمانی موثر انرژی لازم برای هدایت نتایج و دستیابی موثر به آن را فراهم می‌کنند. هدف، حرفه‌ای‌گرایی، و اشتیاق تنها زمانی می‌‌‌توانند پیشرفت کنند که رهبران نیز قدرت و پشتکار لازم را برای اجرای ایده‌های خود و دیدن آنها داشته باشند.


اعصاب خوب: طرز فکر مثبت

همه رهبران کسب و کار با ناملایمات، اختلال و بسیاری از منابع دیگر استرس مواجه می‌شوند. تاب‌آوری و طرز فکر مثبت برای غلبه بر چنین شرایطی و ظهور حتی قوی‌تر از آن حیاتی است. یک ضرب‌‌‌المثل لاتین به معنای داشتن ذهن سالم در بدنی سالم، احتمالا بهترین دستورالعمل برای تاب‌آوری است‌؛ زیرا قدرت حفظ تعادل سالم در زندگی جسمی، روانی را بارز می‌کند.

هر پنج بعد رهبری کسب و کار برای مقابله موفقیت آمیز با پیچیدگی چالش های امروزی مورد نیاز است. بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که با روح، مغز، قلب، عضلات و اعصاب خوب رهبری کنیم!
 

نویسنده: Klaus Schwab

مترجم: مرتضی ایراندوست
منبع: donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگار ابزار سیاست!


  دورۀ چهار جلدی «عوامل مؤثر بر اقناع» منتشر شد


  ضعف شناختی روابط‌عمومی‌ها‌


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی‌ پتروشیمی اروند


  جای خالی روابط‌عمومی‌‌ اورژانس در زلزله خوی


  رد نظام‌مند و سیستماتیک اقدامات نادرست


  روابط‌عمومی؛ آنچه که باید، آنچه که هست


  نبض رسانه در سازمان‌ها در دست روابط‌عمومی‌‌ است


  روزنامه‌نگاری که گزارشگری جنگ را بنیادگذارد


  مسئول روابط‌عمومی‌‌ اداره کل پست گیلان منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد