درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 فروردین 1402 - 18:23   

نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

  نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل

  ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل


ادامه ادامه مطلب دو

تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد

  تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد


ادامه ادامه مطلب سه

انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار

  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چشم‌انداز و پیش‌بینی بازار روابط‌عمومی تا سال 2031
  انتصاب مدیرعامل جدید ادلمن در بریتانیا
  رسانه در شتاب، دولت در رکاب و مردم حیران از قطار پیشرفت ...
  ۸۰ درصد مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. این مشاغل کدامند؟
  15 ترفند برای حداکثر بهره‌وری از پیام‌رسان واتس‌اپ
  روابط‌عمومی و تجربه خبرنویسی
  نقش ارتباط الکترونیک با مشتری در توسعه فروش
  چگونه «انقلاب» هوش مصنوعی امنیت شغلی روزنامه‌نگاران را متزلزل می‌کند؟
  شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21
  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51308صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 3 بهمن 1401 - 14:50
فیلترینگ یعنی کمک به انتشار خبر جعلی
در این شرایط و در غیاب اطلاع رسانی مستقیم سازمان ها و روابط‌عمومی‌های دولتی در شبکه های اجتماعی،‌ فعالیت برای تولید و بازنشر خبرهای جعلی راحت تر می شود. همچنین امکان واکنش موثر نیز از روابط‌عمومی‌ها گرفته می شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رضا غبیشاوی - یکی از چالش های دنیای جدید، خبر جعلی است. با گسترش اینترنت به ویژه ابزارهای اینترنتی موبایلی، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و پدیده هایی چون شهروند خبرنگاری،‌ امکان تولید و انتشار گسترده خبر جعلی بیش از پیش ممکن شده است. خبر جعلی می تواند از یک چالش به سمت بحران حرکت کند و از افراد عادی تا مسوولان و از مجموعه های کوچک تا بزرگ و حتی دولت ها و کشورها را درگیر خود کند و به فاجعه بیانجامد.
کانال عصر ایران در تلگرام

جوامع و دولت ها برای مقابله با خبر جعلی دست به اقدامات و ابتکارات مختلفی می زنند تا با این پدیده نوظهور رویارویی کنند.

ایران نیز از این داستان بی نصیب نمانده و یکی از تهدیدات علیه جامعه ایرانی،‌ همین خبر جعلی است که در شرایط فعلی می تواند آسیب های شدید را به منافع و حقوق مردم وارد کند.

همزمان ایران یکی از کشورهایی است که با بیشترین و عجیب و غریب ترین فیلترهای اینترنتی روبه رو است. تقریبا همه شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مهم و معمول جهان در کشورمان فیلتر هستند. این وضعیت ناخودآگاه و غیرمستقیم به تولید و گسترش خبر جعلی کمک می کند. اگر دولت ایران فیلتر شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها را بردارد همین اقدام گام مهمی در مقابله با تولید خبر جعلی و گسترش آن است.

 

در این شرایط و در غیاب اطلاع رسانی مستقیم سازمان ها و روابط‌عمومی‌های دولتی در شبکه های اجتماعی،‌ فعالیت برای تولید و بازنشر خبرهای جعلی راحت تر می شود. همچنین امکان واکنش موثر نیز از روابط‌عمومی‌ها گرفته می شود.
 

منبع: asriran

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار


  شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21


  نقش ارتباط الکترونیک با مشتری در توسعه فروش


  تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد


  دولت فرانسه طرحی را برای نظارت و ساماندهی اینفلوئنسرها به پارلمان ارائه کرد


  ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل


  راهکارهایی برای گزارشگری دیداری مبتنی بر مستندات و اخلاق حرفه‌ای


  روابط‌عمومی و تجربه خبرنویسی


  15 ترفند برای حداکثر بهره‌وری از پیام‌رسان واتس‌اپ


  ۸۰ درصد مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. این مشاغل کدامند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: بهار 1402: نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی»