درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 02:43   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان

  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی

  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان
  رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان زنجان: آگاهی سازی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع فعالیت ها توسط روابط‌عمومی‌ها ضروری است
  برگزاری نشست شورای اطلاع رسانی و بررسی فعالیت چند روابط‌عمومی
  رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تاکید کرد: روابط‌عمومی، فرهنگ ساز و پیشانی هر سازمان
  جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد
  رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران: با پلتفرمِ متخلفی که جریانِ تنظیم‌گری را برهم می‌زند، برخورد جدی شود
  احساس خطر شرکت‌های بزرگ از «چت بات» جدید
  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی
  چین بزرگ‌ترین صادر کننده دوربین‌های تشخیص چهره در جهان است
  روزنامه نگار ابزار سیاست!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51308صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 3 بهمن 1401 - 14:50
فیلترینگ یعنی کمک به انتشار خبر جعلی
در این شرایط و در غیاب اطلاع رسانی مستقیم سازمان ها و روابط‌عمومی‌های دولتی در شبکه های اجتماعی،‌ فعالیت برای تولید و بازنشر خبرهای جعلی راحت تر می شود. همچنین امکان واکنش موثر نیز از روابط‌عمومی‌ها گرفته می شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رضا غبیشاوی - یکی از چالش های دنیای جدید، خبر جعلی است. با گسترش اینترنت به ویژه ابزارهای اینترنتی موبایلی، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و پدیده هایی چون شهروند خبرنگاری،‌ امکان تولید و انتشار گسترده خبر جعلی بیش از پیش ممکن شده است. خبر جعلی می تواند از یک چالش به سمت بحران حرکت کند و از افراد عادی تا مسوولان و از مجموعه های کوچک تا بزرگ و حتی دولت ها و کشورها را درگیر خود کند و به فاجعه بیانجامد.
کانال عصر ایران در تلگرام

جوامع و دولت ها برای مقابله با خبر جعلی دست به اقدامات و ابتکارات مختلفی می زنند تا با این پدیده نوظهور رویارویی کنند.

ایران نیز از این داستان بی نصیب نمانده و یکی از تهدیدات علیه جامعه ایرانی،‌ همین خبر جعلی است که در شرایط فعلی می تواند آسیب های شدید را به منافع و حقوق مردم وارد کند.

همزمان ایران یکی از کشورهایی است که با بیشترین و عجیب و غریب ترین فیلترهای اینترنتی روبه رو است. تقریبا همه شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مهم و معمول جهان در کشورمان فیلتر هستند. این وضعیت ناخودآگاه و غیرمستقیم به تولید و گسترش خبر جعلی کمک می کند. اگر دولت ایران فیلتر شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها را بردارد همین اقدام گام مهمی در مقابله با تولید خبر جعلی و گسترش آن است.

 

در این شرایط و در غیاب اطلاع رسانی مستقیم سازمان ها و روابط‌عمومی‌های دولتی در شبکه های اجتماعی،‌ فعالیت برای تولید و بازنشر خبرهای جعلی راحت تر می شود. همچنین امکان واکنش موثر نیز از روابط‌عمومی‌ها گرفته می شود.
 

منبع: asriran

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگار ابزار سیاست!


  دورۀ چهار جلدی «عوامل مؤثر بر اقناع» منتشر شد


  ضعف شناختی روابط‌عمومی‌ها‌


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی‌ پتروشیمی اروند


  جای خالی روابط‌عمومی‌‌ اورژانس در زلزله خوی


  رد نظام‌مند و سیستماتیک اقدامات نادرست


  روابط‌عمومی؛ آنچه که باید، آنچه که هست


  نبض رسانه در سازمان‌ها در دست روابط‌عمومی‌‌ است


  روزنامه‌نگاری که گزارشگری جنگ را بنیادگذارد


  مسئول روابط‌عمومی‌‌ اداره کل پست گیلان منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد