درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 02:21   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان

  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی

  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان
  رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان زنجان: آگاهی سازی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع فعالیت ها توسط روابط‌عمومی‌ها ضروری است
  برگزاری نشست شورای اطلاع رسانی و بررسی فعالیت چند روابط‌عمومی
  رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تاکید کرد: روابط‌عمومی، فرهنگ ساز و پیشانی هر سازمان
  جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد
  رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران: با پلتفرمِ متخلفی که جریانِ تنظیم‌گری را برهم می‌زند، برخورد جدی شود
  احساس خطر شرکت‌های بزرگ از «چت بات» جدید
  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی
  چین بزرگ‌ترین صادر کننده دوربین‌های تشخیص چهره در جهان است
  روزنامه نگار ابزار سیاست!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51303صفحه نخست » فناوری نویکشنبه، 2 بهمن 1401 - 01:14
چرا تحول دیجیتال مهم است؟
تحول دیجیتال فرآیندی است که طی آن شرکت‌ها، فناوری‌ها را در سراسر کسب‌وکار خود تعبیه می‌کنند تا تغییراتی اساسی به وجود آورند. مزایای آن افزایش بهره‌وری، چابکی بیشتر کسب‌وکار و در نهایت ایجاد ارزش جدید برای کارکنان، مشتریان و سهامداران است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تحول دیجیتال فرآیندی است که طی آن شرکت‌ها، فناوری‌ها را در سراسر کسب‌وکار خود تعبیه می‌کنند تا تغییراتی اساسی به وجود آورند. مزایای آن افزایش بهره‌وری، چابکی بیشتر کسب‌وکار و در نهایت ایجاد ارزش جدید برای کارکنان، مشتریان و سهامداران است.

 

مسیرهای مختلفی وجود دارد که منجر به تحول دیجیتال می‌شود و در این زمینه تجربه هر سازمان منحصر‌به‌فرد است. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است هوش مصنوعی یا محاسبات ابری را برای بهبود تجربه مشتری خود معرفی کند. یا ممکن است برای استفاده بهتر، زنجیره تامین خود را بازطراحی کند. یک شرکت حتی می‌تواند محصولاتی را که در چند ماه آینده مشتریان می‌خواهند پیش‌بینی کند، سپس تولید را در جهت برآورده کردن تقاضا تغییر دهد.

با این حال، شروع یک تحول دیجیتال نیازمند یک طرز فکر جدید است. این فرصتی برای بازطراحی - اغلب از پایه - فرآیندهایی است که شرکت‌ها براساس آن کارها را انجام می‌دهند.

قبل از همه‌گیری، تحول دیجیتال بر تجربه مشتری متمرکز بود. سپس همه‌چیز تغییر کرد و شتاب گرفت. اکنون، تحول دیجیتال محور اصلی بهره‌وری عملیاتی و نوآوری است. در کلیه صنایع، تغییرات در بازه‌های کوتاه‌تری اتفاق می‌افتد و مدیران فشار بیشتری احساس می‌کنند، اما آن را فرصتی برای کل سازمان می‌دانند. طبق جدیدترین نظرسنجی ما، از آغاز همه‌گیری تحول دیجیتال به موضوع شماره یک مدیران تبدیل شده است. تحقیقات ما نشان می‌دهد در گذشته شرکت‌های پیشرو در فناوری سازمانی دو برابر سریع‌تر از اکثر شرکت‌ها رشد می‌کردند و اکنون با دوبرابر کردن سرمایه‌گذاری‌ها، پنج برابر سریع‌تر رشد می‌کنند. مدیران از فناوری‌های ابری کلیدی، از جمله هوش مصنوعی، استفاده می‌کنند تا از همتایان خود پیشی بگیرند. آنها از فناوری‌های نوآورانه استفاده می‌کنند، سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند و بودجه فناوری اطلاعات خود را به نوآوری اختصاص می‌دهند تا موجب درآمد و رشد بیشتری شود.

استراتژی تحول دیجیتال: ایجاد تغییرات بزرگ در سازمان بدون برنامه بسیار دشوار است. پنج حوزه عمده وجود دارد که شرکت‌ها باید به‌طور موازی به آنها رسیدگی کنند.

تحول استراتژی کسب‌وکار: امروزه، همه شرکت‌ها و مدیران رویکرد فناورانه دارند؛ تحول دیجیتال، فناوری را در هسته استراتژی کسب‌وکار قرار می‌دهد. این رویکرد می‌تواند هزینه‌های عملیاتی و ناکارآمدی را کاهش دهد. حتی می‌تواند مسیر کسب‌وکار را تغییر دهد. با یک مدل واحد در تجارت و فناوری، دستیابی به خواسته‌های آینده آسان‌تر است. مسیر فناوری که اکنون انتخاب می‌کنید، قاطع‌تر از همیشه، موفقیت شرکت شما را تعیین می‌کند.

تنظیم مجدد عملیات تجاری: تغییر فرآیندهای کسب‌وکار و اتخاذ روش‌های چابک جدید و آزمایش‌ها برای موفقیت بسیار مهم است. مشتریان و کارمندان شما بیشتر به چه چیزی نیاز دارند و فرآیندهای دیجیتال چگونه می‌توانند به شما کمک کنند؟ شروع با این سوالات می‌تواند فرآیندهای بهتری را ایجاد کند، این بهبود خدمات مشتری می‌تواند از طریق داده‌ها و تجزیه و تحلیل بهتر، انتقال خدمات کلیدی به ابر، ایجاد پایداری در عملکردهای مهندسی و تولید و زنجیره تامین باشد.

اتخاذ شیوه‌های جدید برای چابکی و آزمایش‌ها: با افزایش انتظارات مشتری و سرعت تغییر، لازم است راه‌های جدیدی برای کار همراه با قابلیت‌های مهندسی مدرن معرفی شود. بیشتر شرکت‌ها در مورد نحوه سرمایه‌گذاری‌های فناوری خود تصمیم‌های ناکارآمد می‌گیرند. همه‌چیز به پذیرش تغییر و نوآوری برمی‌گردد. تحول دیجیتال موفقیت‌آمیز رویکردی کاملا متفاوت و رویکردی دردسترس‌ و سازگار با کاربر است.

یک هسته فناوری انعطاف‌پذیر برای تغییر پایدار: شما نباید به یک فناوری خیره شوید. با چابکی و انعطاف‌پذیر ماندن، می‌توانید نوآوری را در شرکت خود تسریع کنید و به راحتی شراکت‌های اکوسیستمی ایجاد کنید که سرعت و مقیاس را ارتقا می‌دهند. تمرکز بر نیازهای مشتری کلیدی است و رویکردهای مدولار امکان تغییر سریع و پایدار را فراهم می‌کند.

افراد، مدیریت را تغییر می‌دهند: تحول دیجیتال بر تمام جنبه‌های کسب‌وکار تاثیر می‌گذارد. برای کارآیی تحول دیجیتال حمایت رهبران و فرهنگ سازمانی لازم است تا بتوان فناوری‌های جدید را به بهترین روش در امور روزمره سازمان هماهنگ و ادغام کرد. آینده کار چگونه باید باشد؟ نقش‌ها و مسوولیت‌ها چگونه باید تکامل یابند؟ فناوری چگونه می‌تواند همکاری و اشتراک‌گذاری دانش را امکان‌پذیر کند؟ چگونه می‌توان رهبران را برای برقراری ارتباط بهتر، همدلی بیشتر و جلب اعتماد در محیط کار از راه دور آموزش داد؟ فناوری چالش‌های جدیدی را برای کارکنان ایجاد می‌کند، همچنین می‌تواند بسیاری از آنها را نیز حل کند. برای ایجاد تغییر پایدار، شرکت‌ها اغلب نیاز به ایجاد مهارت‌های جدید دارند، زیرا کارکنان باید به روش‌های جدید کار کنند.

چگونه تحول دیجیتال را فعال کنیم: شرکت‌ها می‌دانند که تحول دیجیتال ضروری است. سوالاتی که اغلب می‌شنویم عبارتند از «چگونه باید شروع کنم؟»، «از کجا آغاز کنم؟» و «چگونه می‌توانم این تحول را تامین کنم؟» اینجا شش مرحله وجود دارد که به این سوالات پاسخ می‌دهد:

آن را تحول کسب‌وکار در نظر بگیرید: در هر تحولی مشتریان باید اولویت اول باشند. شرکت‌ها باید با شناسایی نقاط کلیدی که ممکن است مشتریان با آن مواجه شوند، چه در فروش تجهیزات، قطعات، خدمات و... شروع کنند. شرکت‌ها در سراسر صنایع، دست به دگرگونی‌هایی در مقیاس بزرگ می‌زنند، زیرا تغییرات چشمگیر بازار باعث اختراعات جدید می‌شود.

استراتژی و تغییر سازمانی خود را توسعه دهید: چشم‌انداز روشن، رویکرد یکپارچه و تمرکز بر ارزش‌ها، کلید هر تحولی است. داشتن استراتژی تحول و محل کار مناسب - که معمولا دفتر تحول نامیده می‌شود - برای همه ذی‌نفعان حیاتی است.

موانع تغییر را از سر راه‌بردارید: تمرکز بر چالش‌های مشتری، یکپارچه‌سازی سازمان را ممکن می‌سازد و اصطلاحا سازمان را از اینکه هر دپارتمان در یک سیلوی عمودی منفرد مشغول به فعالیت باشد نجات می‌دهد (Breaking Down Functional Silos)‌. به‌طور کلی چندین عملکرد برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و حل آنها برای یک تجربه با کیفیت مشتری، لازم است.

رویکرد چابک را در پیش بگیرید: چابکی کلید هر تحول است؛ تقویت آن با ایجاد فرهنگ تجاری‌ای آغاز می‌شود که با انجام آزمایش‌ها و ایده‌های نوآورانه می‌توانند شکوفا شوند.

تامین مالی را با رویکرد سرمایه‌گذاری انجام دهید: تامین مالی تحول دیجیتال یک فرآیند پیچیده است که باید با رویکرد مناسب انجام ‌شود. در کوتاه مدت، تحول دیجیتال را با دیدی کلی از فرصت‌ها و الزامات دیجیتال در سراسر تجربه مشتری شروع کنید. از آنجا، چالشی را انتخاب کنید که متناسب با فرصت سرمایه‌گذاری و بازده مورد نظر شما باشد. با اجرای این روند، سازمان‌ها می‌توانند سرمایه‌ لازم برای نوآوری را تامین کنند، سرمایه‌گذاری‌های حوزه فناوری را بهینه کنند و موانع تغییر را برطرف کنند.
 

مترجم: ساجده خطیری

منبع: Accenture

منبع: donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگار ابزار سیاست!


  دورۀ چهار جلدی «عوامل مؤثر بر اقناع» منتشر شد


  ضعف شناختی روابط‌عمومی‌ها‌


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی‌ پتروشیمی اروند


  رد نظام‌مند و سیستماتیک اقدامات نادرست


  جای خالی روابط‌عمومی‌‌ اورژانس در زلزله خوی


  نبض رسانه در سازمان‌ها در دست روابط‌عمومی‌‌ است


  روابط‌عمومی؛ آنچه که باید، آنچه که هست


  روزنامه‌نگاری که گزارشگری جنگ را بنیادگذارد


  مسئول روابط‌عمومی‌‌ اداره کل پست گیلان منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد