درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 02:42   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان

  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی

  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان
  رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان زنجان: آگاهی سازی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع فعالیت ها توسط روابط‌عمومی‌ها ضروری است
  برگزاری نشست شورای اطلاع رسانی و بررسی فعالیت چند روابط‌عمومی
  رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تاکید کرد: روابط‌عمومی، فرهنگ ساز و پیشانی هر سازمان
  جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد
  رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران: با پلتفرمِ متخلفی که جریانِ تنظیم‌گری را برهم می‌زند، برخورد جدی شود
  احساس خطر شرکت‌های بزرگ از «چت بات» جدید
  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی
  چین بزرگ‌ترین صادر کننده دوربین‌های تشخیص چهره در جهان است
  روزنامه نگار ابزار سیاست!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51287صفحه نخست » روابط عمومی بحرانجمعه، 30 دی 1401 - 12:23
شناسایی ۵ کلید اصلی موفقیت در مدیریت بحران
تیمی از محققان به سرپرستی توبی نیوزتد در مطالعات جدید خود مدیریت و شرایط رهبری بحران را بررسی و پنج فرآیند کلیدی را استخراج کردند که نوعی نقشه راه برای رهبری در طول بحران ارائه می‌ کند. ماهیت ناگهانی، مبهم و پیچیده بحران ها به این معنی است که تاکتیک های رهبری که در موقعیت های غیر بحرانی کار می کنند ممکن است به موقعیت های بحرانی منتقل نشوند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مدیریت بحران ارتباط مستقیمی با میزان آمادگی مواجه شدن با مشکلات داشته و مطالعات جدید محققان نشان می دهد: مواردی از جمله حس‌ هم ذات پنداری، تصمیم‌ گیری و ارتباطات، برای رهبری مؤثر بحران حیاتی است.

مدیریت در شرایط عادی دارای مسئولیت زیادی بوده و به اندازه کافی سخت است، اما رهبری در یک بحران به طور ویژه ای چالش برانگیز است. در این میان باید دانست که کلیدهای موفقیت در رهبری بحران چیست؟

تیمی از محققان به سرپرستی توبی نیوزتد در مطالعات جدید خود مدیریت و شرایط رهبری بحران را بررسی و پنج فرآیند کلیدی را استخراج کردند که نوعی نقشه راه برای رهبری در طول بحران ارائه می‌ کند. ماهیت ناگهانی، مبهم و پیچیده بحران ها به این معنی است که تاکتیک های رهبری که در موقعیت های غیر بحرانی کار می کنند ممکن است به موقعیت های بحرانی منتقل نشوند.

مدیریت بحران به طور عمومی در مورد آماده شدن برای سناریوهای بحرانی اجتناب ناپذیر و قابل پیش بینی است. به همین دلیل است که ما آمادگی آتش سوزی، سیل و زلزله را داریم و تمرینات لازم را اجرا می کنیم. با این حال، همه بحران‌ها قابل پیش ‌بینی نیستند، بنابراین چگونه می ‌توان به یک بحران پیش ‌بینی ‌نشده را مدیریت کرد؟

یافته های محققان نشان دهنده وجود ۵ کلید برای مدیریت بحران است:

۱- حس همذات پنداری. بحران ها موقعیت های جدیدی هستند. یک مدیر باید به سرعت بفهمد که چه چیزی در حال وقوع بوده و برای مواجه شدن با آن چه چیزی لازم است. همذات پنداری همچنین شامل ایجاد معنا و درک مشترک برای حرکت جمعی به سمت اقدام و عمل است.

۲- تصمیم گیری. در یک بحران، تصمیمات باید سریع و قاطع گرفته شود. این امر مستلزم تکیه بر منابع قابل اعتماد برای کمک به اطلاعات و دیدگاه های متنوع است. در نهایت مدیر باید بر اساس بهترین اطلاعات ممکن تصمیمات آگاهانه بگیرد.

۳- ارتباط. یک بحران مستلزم اقدام جمعی است، بنابراین یک مدیر باید به طور واضح، مکرر و مناسب ارتباط برقرار کند. در این میان ذینفعان باید به طور کامل مطلع شده و مدیر می تواند به عنوان یک مرکز برای تسهیل جریان ارتباطات بین گروه های مختلف عمل کند. هماهنگی کار گروهی بحران ها نیاز به اقدام جمعی دارند، بنابراین مدیران باید دیگران را تحت نظر داشته و آن ها را توانمند سازند و در صورت نیاز از تخصص هر فردی استفاده کنند.

۴- تسهیل یادگیری. در هنگام وقوع و به ویژه پس از یک بحران، مدیر باید نقاط ضعف، آسیب پذیری و همچنین نقاط قوت را شناسایی کند تا به بهبود بحران کمک کرده و درس هایی برای مقابله با بحران های آینده بیاموزد.

مدیران همچنین باید هوشیار باشند و با نشانه های اولیه یک بحران در حال نزدیک شدن هماهنگ بوده و برای اقدام سریع آماده باشند. آمادگی مدیریت بحران برای بحران های قابل پیش بینی مهم است، اما یک مدیر نمی تواند برای همه سناریوها آماده شود. به همین دلیل واکنش سریع شامل برقراری روابط قوی با اعضای تیم، ارتباط شفاف و مؤثر، تفویض اختیار و تصمیم گیری سریع کلید ها اصلی مدیریت بحران محسوب می شوند.

مترجم:نیروانا محمدحسینی
منبع: psychologytoday
sinapress

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگار ابزار سیاست!


  دورۀ چهار جلدی «عوامل مؤثر بر اقناع» منتشر شد


  ضعف شناختی روابط‌عمومی‌ها‌


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی‌ پتروشیمی اروند


  جای خالی روابط‌عمومی‌‌ اورژانس در زلزله خوی


  رد نظام‌مند و سیستماتیک اقدامات نادرست


  روابط‌عمومی؛ آنچه که باید، آنچه که هست


  نبض رسانه در سازمان‌ها در دست روابط‌عمومی‌‌ است


  روزنامه‌نگاری که گزارشگری جنگ را بنیادگذارد


  مسئول روابط‌عمومی‌‌ اداره کل پست گیلان منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد