
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| امروزه بسیاری از حرفهایهای روابطعمومی از استراتژیهای هوشمند و موثری استقبال میکنند که به آنها این امکان را میدهد تا به طیف گستردهتری از مخاطبان که از راههای سنتی قابل جذب نیستند دسترسی پیدا کنند. هنگامی که چند دهه قبل روابطعمومی به شکل جدیتری توسط صنایع و شرکتها مورد توجه قرار گرفت روابطعمومی سنتی از ابزارهایی مانند روزنامه و مجلات و رادیو و تلویزیون برای برندسازی بهره میبرد. با ظهور اینترنت نیز روابطعمومی به سرعت از این تکنولوژی جدید استفاده کرد و به معرفی برندها از طریق وبسایتها و سپس رسانههای اجتماعی پرداختند.
انقلاب دیجیتال این امکان را بهوجود آورد تا حجم عظیمی از اطلاعات را بتوان بین تمام مردم جهان به اشتراک گذاشت و در این میان از انواع کانالهای اینترنتی، وبسایتهای رسانههای اجتماعی، اینفلوئنسرها، وبلاگنویسان و پادکستها بهره گرفت.
بدینترتیب ما شاهد یک تحول عمیق در صنعت روابطعمومی در مقایسه با دهههای گذشته هستیم که نقطه اوج آن چیزی نیست مگر روابطعمومی دیجیتال که با آغاز همهگیری کووید-19 سرعت و ابعاد گستردهتری پیدا کرد و بسیاری از برندها را مجبور کرد تا استراتژیهای روابطعمومی و بازاریابی خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.
|