درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 فروردین 1402 - 18:47   

نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

  نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل

  ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل


ادامه ادامه مطلب دو

تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد

  تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد


ادامه ادامه مطلب سه

انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار

  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چشم‌انداز و پیش‌بینی بازار روابط‌عمومی تا سال 2031
  انتصاب مدیرعامل جدید ادلمن در بریتانیا
  رسانه در شتاب، دولت در رکاب و مردم حیران از قطار پیشرفت ...
  ۸۰ درصد مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. این مشاغل کدامند؟
  15 ترفند برای حداکثر بهره‌وری از پیام‌رسان واتس‌اپ
  روابط‌عمومی و تجربه خبرنویسی
  نقش ارتباط الکترونیک با مشتری در توسعه فروش
  چگونه «انقلاب» هوش مصنوعی امنیت شغلی روزنامه‌نگاران را متزلزل می‌کند؟
  شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21
  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51103صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 5 دی 1401 - 17:08
اثرگذاری تبلیغات با بکارگیری سیستم ردیابی چشم
مغز انسان به صورت خودکار، چشم ها را به سمتی می دوزد که توجه را جلب کرده و حاوی اطلاعات ارزشمندی است بنابراین با ردیابی مسیر چشم فرد می توان اطلاعاتی را دریافت کرد که مغز در آن لحظه پردازش می کند. این سیستم کاربردهای مختلف دارد؛ به عنوان مثال از این سیستم می توان برای تبلیغات استفاده کرد. سازمان ها، موسسه ها و فروشگاه ها با کمک این سیستم متوجه می شوند که تبلیغات آنها چقدر اثرگذار بوده و مورد توجه کاربران واقع شده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پژوهشگران مرکز نوآوری علوم و فناوری های شناختی دانشگاه علم و صنعت موفق به طراحی سیستم ردیابی چشم شدند؛ این یکی از مهمترین و کارآمدترین ابزارها در حوزه مطالعه رفتار و توجه انسانی است.

امیر عابدی، پژوهشگر مرکز نوآوری علوم و فناوری های شناختی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار سیناپرس گفت: ما در مرکز نوآوری علوم و فناوری های شناختی به بُعد شناختی داده ها توجه می کنیم. اکنون متخصصان مختلفی از حوزه های هوش مصنوعی، علوم کامپیوتر، روانشناسی، علوم شناختی، علوم سیاسی، برق و الکترومغناطیس در این مرکز به فعالیت می پردازند. هدف اصلی ما پایش و توانمند سازی در بعد شناختی به روی داده های شبکه های اجتماعی، بازی ها، ایی ایی جی (الکتروانسالوگرافی) است.

وی افزود: در حال حاضر سیستم ردیابی چشم یکی از مهمترین و کارآمدترین ابزارها در حوزه مطالعه رفتار و توجه انسانی است. اکنون تیم پژوهشی این مرکز نیز اقدام به طراحی سیستم ردیابی چشم کرده است. این سیستم می تواند رفتار کاربران را رصد کند و دریابد کاربر به کدام نقطه می نگرد.

وی پیرامون جزییات این سیستم اظهارداشت: مغز انسان به صورت خودکار، چشم ها را به سمتی می دوزد که توجه را جلب کرده و حاوی اطلاعات ارزشمندی است بنابراین با ردیابی مسیر چشم فرد می توان اطلاعاتی را دریافت کرد که مغز در آن لحظه پردازش می کند.

وی تصریح کرد: “نقطه و جهت آن”، “وضعیت چشم و قرار گرفتن مردمک”، “شناسایی کاربر”، “پلک زدن ها”، “رد گیری”، “حرکت چشم به روی صفحه مانیتور یا در دنیای واقعی”، “تغییرات اندازه مردمک” و سایر عملکردهای رفتاری وابسته به چشم را می توان توسط این دستگاه مورد ارزیابی قرار داد.

وی ادامه داد: این سیستم کاربردهای مختلف دارد؛ به عنوان مثال از این سیستم می توان برای تبلیغات استفاده کرد. سازمان ها، موسسه ها و فروشگاه ها با کمک این سیستم متوجه می شوند که
تبلیغات آنها چقدر اثرگذار بوده و مورد توجه کاربران واقع شده است.

این پژوهشگر گفت: اکنون ما به روی سوطح مختلفی از موضوعات می پردازیم. بعضی از موضوع ها دانشی و چالش برانگیز هستند. برخی دیگر رشد یافته و به مرحله فناوری و سامانه ای رسیده اند. این موضوع ها نمونه های مشابه خارجی دارند اما نیازمند اختصاصی سازی و بهبود و ارتقای لایه های نظری هستند که ما روی این مباحث تمرکز کرده ایم. قطعا کیفیت طرح های ما نیز با نمونه های مشابه خارجی برابری می کند زیرا در سطح استانداردهای بین المللی ارزیابی می شوند.

عابدی افزود: ایی ایی جی یا الکتروانسفالوگرافی از دیگر سیستم هایی است که ما روی آن تمرکز کرده ایم؛ در این سیستم روی بحث تصویربرداری و تحریک مغزی در سه محور” پایش پیوسته عملکرد مغز” و” ارزیابی عملکرد های هیجانی و شناختی” و “ارتقای عملکرد های هیجانی” کار می کنیم.

وی درباره جزییات این سیستم اظهارداشت: ایی ایی جی یا الکتروانسالوگرافی؛ ثبت دیجیتالی یا کاغذی سیگنال های امواج مغزی است. مغز انسان یک ارگانیسم الکتروشیمیایی است و فعالیت الکتریکی نورون های مغزی به سطح جمجمه می رسند. این فعالیت الکتریکی بسیار ضعیف و در حد میکروولت است. دستگاه ایی ایی جی از طریق الکترودهای متصل به جمجمه، این فعلالیت را ثبت و پس از تقویت در قالب امواج مغزی نشان می دهد.

وی یادآورشد: سیگنال های ثبت شده می تواند مستقیما یا پس از پردازش کامپیوتری توسط پزشک یا متخصص علوم اعصاب مورد تحلیل قرار بگیرد. همچنین به کمک الکتروانسفالوگرافی می توان در انواع فعالیت های مغزی به تعیین میزان آن فعالیت و شناسایی نواحی درگیر مغزی پرداخت. در نتیجه بررسی و تحلیل سیگنال ثبت شده از طریق الکتروانسفالوگرافی در طیف گسترده ای از کاربردهای تشخیصی و پژوهشی نقش موثری دارد.

وی عنوان کرد: جعل عمیق نیز یکی از فناوری هایی است که ما اکنون به روی آن کار می کنیم. جعل عمیق یک تکنیک قدرتمند و متقاعد کننده از ابزارهای هوش مصنوعی به منظور تولید یا دستکاری داده های واقعی متنی، صوتی و تصویری (تعویض چهره، بازسازی چهره، همگام سازی لب، سنتز کل چهره و دستکاری ویژگی ها) است؛ این تکنیک پتانسیل بالایی برای گمراه کردن انسان دارد.

گفتگو: فرزانه صدقی

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار


  شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21


  نقش ارتباط الکترونیک با مشتری در توسعه فروش


  تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد


  دولت فرانسه طرحی را برای نظارت و ساماندهی اینفلوئنسرها به پارلمان ارائه کرد


  ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل


  راهکارهایی برای گزارشگری دیداری مبتنی بر مستندات و اخلاق حرفه‌ای


  روابط‌عمومی و تجربه خبرنویسی


  15 ترفند برای حداکثر بهره‌وری از پیام‌رسان واتس‌اپ


  ۸۰ درصد مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. این مشاغل کدامند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: بهار 1402: نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی»