درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 15 آذر 1402 - 18:24   

آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد

  انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد


ادامه ادامه مطلب دو

آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد

  آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب سه

سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب

  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  تشکیل کارگروه‌های عملیاتی برای اجرای سند تحول روابط‌عمومی‌های خراسان رضوی
  دوره آموزش «خبرنویسی» به همت روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه برگزار شد
  ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی آذربایجان شرقی
  بیش از ۲ هزار لابی‌گر سوخت‌های فسیلی در مذاکرات «کوپ ۲۸» حضور دارند
  رسانه‌های خبری پیشرو در حال انجام سبزشویی صنعت سوخت‌ فسیلی هستند
  چگونه می‌توان از اسرائیل انتقاد کرد بدون اینکه انگ یهودی‌ستیزی به شما بزنند؟
  اثرات زیست‌محیطی و بهداشتی آلودگی هوا
  فلسطینی‌ها پس از قطع ارتباط تلفن و اینترنت چگونه دوباره آنلاین شدند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51055صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 28 آذر 1401 - 01:39
به یک تفر با "روابط‌عمومی" بالا نیازمندیم ...
غلامرضاشمس ناتری / کارشناس روابط‌عمومی - روابط‌عمومی تبلیغات نیست و نمی تواند باشد، روابط‌عمومی فن، هنر و تخصص است که در قواره کسانی است که در این وادی علم آموزی کرده و به درجه و مرتبتی رسیده اند که می توانند برای نجات یک سازمان از بحران ها و مشکلات آستین همت بالا زده و نقش بی بدیل خود را دراین عرصه منصه ظهور رسانند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| حتما در چهار گوشه شهر در کنار تیر چراغ برق یا شیشه مغازه و فروشگاهی با یک کاغذ سفید با این نوشته "به یک نفر با روابط‌عمومی بالا نیازمندیم" برخورد کرده اید!

شخص اگهی دهنده برای جلب مشتری و یا فروش کالا و خدمات خود و برای به خدمت گرفتن چندین فردی خواه مرد خواه زن از این عنوان البته با حقوق مکفی استفاده می کند.

اما جامعه و رهگذران در ذهن خود چه پنداری از این روابط‌عمومی دارند؟! روابط‌عمومی شخص مورد نظر آگهی دهنده قطع به یقین آگاهی نسبت به کارکرد و ویژگی های روابط‌عمومی ندارد و اگر هم دارد اندک است! او این فرد را کسی می داند که ظاهری آراسته و البته چرب زبان و یا به قولی زبان باز باشد تا بتواند از این ویژگی ها محصول و خدمات خود را به مشتریان عرضه نماید.

گرچه نباید فراموش کرد که این آگهی در بطن خود نیاز به کسی دارد که "روابط اجتماعی"خوبی داشته باشد تا بتواند در برخورد با مشتری خدمات و محصول را عرضه و به فروش رساند.

تفاوت ماهوی این دو- روابط‌عمومی و روابط اجتماعی – بسیار است چرا که روابط‌عمومی تعاریف و کارکردهایی دارد که نمی شود آن را در چارچوب و در این آگهی گنجاند و چه بسا سازمان ها برای استخدام نیروی روابط‌عمومی صرف چرب زبان بودن و ظاهری آراسته بسنده نمی کنند.

آگهی هایی از این جنس شاکله روابط‌عمومی را در اذهان عمومی زیر سوال می برد و شاید نگاه مردم را نسبت به روابط‌عمومی تنزل داده و آن را مغلمه یی از این دست تصور کنند.

در واقع روابط‌عمومی رسالتی دارد که آن فروشنده ندارد و این سبب می شود فرد آگهی دهنده به خود اجازه دهد برای جلب مشتریان و نیز به خدمت گرفتن فرد یا افرادی از این جملات در آگهی غیررسمی خود بهره گیرد.

روابط‌عمومی تبلیغات نیست و نمی تواند باشد، روابط‌عمومی فن، هنر و تخصص است که در قواره کسانی است که در این وادی علم آموزی کرده و به درجه و مرتبتی رسیده اند که می توانند برای نجات یک سازمان از بحران ها و مشکلات آستین همت بالا زده و نقش بی بدیل خود را دراین عرصه منصه ظهور رسانند.

روابط‌عمومی تمثیلی از زیبایی هاست، زیبایی اندیشه و زیبایی خدمتی صادقانه بدون اغراق گویی های رابج و متملقانه ....

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راز موفّقیّت


  سرکوب صدای فلسطینیان


  چگونه شرکت‌های روابط‌عمومی بزرگ‌ترین مذاکرات آب‌وهوایی سازمان ملل را شستشو دادند؟


  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها


  آیا پیشنهاد دیگری برای افزایش مرجعیت خبری صداوسیما دارید؟


  هوش مصنوعی در سال 2023: فرصت‌ها و تهدیدات


  اجلاس آب‌وهوا یک شوخی بیمارگونه است


  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


  افزایش اختیارات و قدرت معاونت امور رسانه‌ای در حوزه تبلیغات


  روابط‌عمومی و ارتباطات: ابزاری قدرتمند برای مقابله با بحران‌های آب، خاک و هوا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی