درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:31   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51007صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 21 آذر 1401 - 12:58
گرد آورنده: رحیم محمدی بالادزایی، دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت رفتار، مدرس رسانه ، روابط‌عمومی و عضو انجمن روابط‌عمومی ایران
فرانگری ضرورت‌ها در روابط‌عمومی با رویکرد مجازی
روابط‌عمومی‌ها برای تحقق اهداف باید ضرورت ها را بدانند و ضرورت ها در شکل یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار خود قرار دهند و با طراحی یک نقشه راه موثر ضرورت ها را اجرایی نمایند در غیر اینصورت در طوفان محتوا و توزیع های متعدد اخبار و انعکاس های سلیقه ای و برنامه محور غرق خواهند شد و تاثیر شدید رسانه ها قرار خواهند گرفت و درگیر دور تسلسل خواهند شد. برای برون رفت از این طوفان باید روابط‌عمومی‌ها ضرورت را بررسی و نگارش کنند تا با اجرای آن بر اساس محورهای تعیین شده در جهت تحقق اهداف خرد و کلان درسازمان و یا جامعه کارآمد باشند.
  

چکیده


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| فرانگری روابط‌عمومی‌ها یا همان نگاه به آینده در مقوله ارتباطات با توجه به پیشرفت کنونی تکنولوژی و ابزار های ارتباطی در عرصه تولید و توزیع خبر بر فردی یا گروهی از افراد که در راستای منویات و مأموریت های سازمانی خود گام بر می دارند در چند دهه اخیر به این قدرتی که اکنون بدان توجه دارند و بکار می گیرند نبوده و یا احساس نمی شده و یا ضرورتی نداشته است و یا بهتر است بگوییم با توجه به ماهیت کاری در سازمان و یا شرکت متقاضی نداشته است و لیکن امروزه می بینیم که متقاضیان تولیدات و یا مشتریان یک شرکت تولیدی و حتی کارکنان یک سازمان پا فراتر گذاشته و در برخی مواقع جلوتر از مسئولین ذیربط اطلاعات داشته و از آن با خبر هستند که این قدرت آگاهی یا بدرستی و یا نادرست ضرورت کار را در امر فراگیری تکنولوژی و ابزار ها را برای اهالی عرصه اطلاع رسانی دو چندان کرده است تا بتواند هم منویات سازمان و یا شرکت مربوطه را دنبال نماید و هم از دنیای پر سرعت تکنولوژی و ارتباطات عقب نبوده و بتواند خود را بروز کند هرچند دنیای پر سرعت ارتباطات و خبر با خود مشکلاتی را هم به این دنیای مجازی آورده است و لیکن در این نوشتار سعی خواهیم کرد ضرورت ها، مشکلات و موانع، راهکار ها را در جهت توسعه فرانگری روابط‌عمومی مطرح کنیم تا از اندوخته های کنونی برای تقویت این نگرش فکری استفاده نماییم تا در دنیای مجازی بتوانیم ناخدای خوبی در دریا کبیر دنیای مجازی باشیم و از شایعات و اخبار کذب و بی محتوا ولی هدفمند به سلامت به ساحل آرام اخبار درست برسیم.


واژگان کلیدی: فرانگری روابط‌عمومی، توسعه روابط‌عمومی، شبکه های اجتماعی

ضرورت ها در روابط‌عمومی:
ضرورت از نظر لغوی، به معنای لزوم و انفکاک ناپذیری است.
ضرورت ها در حقیقت همان داشته های مهم و اساسی می باشد که برای خلق یک اثر، ساخت یک محتوا و یا به عنوان مثال برای ساخت یک خانه امن نیاز است که اگر نباشد شاهد نارسایی و یا نقصان در آن موضوع خواهیم بود.


روابط‌عمومی‌ها برای تحقق اهداف باید ضرورت ها را بدانند و ضرورت ها در شکل یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار خود قرار دهند و با طراحی یک نقشه راه موثر ضرورت ها را اجرایی نمایند در غیر اینصورت در طوفان محتوا و توزیع های متعدد اخبار و انعکاس های سلیقه ای و برنامه محور غرق خواهند شد و تاثیر شدید رسانه ها قرار خواهند گرفت و درگیر دور تسلسل خواهند شد.


برای برون رفت از این طوفان باید روابط‌عمومی‌ها ضرورت را بررسی و نگارش کنند تا با اجرای آن بر اساس محورهای تعیین شده در جهت تحقق اهداف خرد و کلان درسازمان و یا جامعه کارآمد باشند.


همراهی و همگرایی در سازمانها از طریق روابط‌عمومی‌های متخصص، با تجربه، کارآمد و تاثیرگذار شکل می گیرد و ایجاد ارتباط با مخاطبان، جامعه و مجریان از مهم ترین وظایف روابط‌عمومی سازمانهاست. در دنیای امروز روابط‌عمومی ها و سازمان ها همراه و همزاد هم هستند و هیچ دستگاه و سازمانی را نمی توانید پیدا کنید که بدون روابط‌عمومی بتواند کار کند، روابط‌عمومی و سازمان ها لازم و ملزوم همدیگر هستند و به جرات می توان گفت در دنیای کنونی با توجه به ظهور تکنولوژی های برتر و پیشرفته، دستگاه ها و سازمان ها بدون روابط‌عمومی نمی توانند به حیات خود ادامه دهند و در اصل روابط‌عمومی‌ها تسهیل گر جریان ارتباط هستند.


محور اصلی ارتباط با جامعه و مخاطبان باید روابط‌عمومی باشد و اگر سازمانی بدون توجه به این ستون اصلی در سازمان، بخواهد عمل کند در آینده به مشکل بر میخورد و مقبولیت و مشروعیت خود را از دست خواهد داد.


حساسیت کار اطلاع رسانی برای مخاطبان و جامعه ای که از سطح آگاهی و دانش مناسب برخودار است بسیار مهم و بالاست. وجود افراد مختلف با ایده ها و تفکرات متفاوت در حقیقت مشکل ترین کار برای روابط‌عمومی‌ها تلقی می شود چون پاسخگویی به نیازهای آنان و راضی نگهداشتن این قشر عظیم انسانی کاری بس دشوار، مشکل و طاقت فرساست. بنابراین فراهم کردن زمینه مشارکت همه جانبه مخاطبان به منظور افزایش کارآیی و کارآمدی سازمان امری دشوار و تا حدودی غیرممکن است که جز به مدد اطلاع رسانی، همت و تلاش و پشتیبانی مسئولان و کارگزاران روابط‌عمومی سازمان ها امکانپذیر نخواهد بود.

‌ضرورت ها عبارتند از:
«کادر سازی و بکارگیری نیروی انسانی ماهر »،
« برنامه ریزی استراتژیک»،
«توسعه سازمانی و تشکیلاتی»،
«روش ها و فناوری های نوین در اجرای موفق وظایف»،
«زیرساخت مناسب»،
« بودجه مناسب»


توجه جدی به افراد تحصیل کرده و با تجربه حوزه روابط‌عمومی از ضرورت هاست که نمی شود از آن غافل شد. امروزه باید در مسیر آموزش به عنوان یک مهم توجه داشت. روابط‌عمومی‌ها زمانی می توانند موفق باشند که از مجموعه ای کارکنان ماهر و متخصص برخوردار باشند. متاسفانه تاکنون به دلایل مختلف از بکارگیری افراد متخصص، باتجربه و کاردان در بسیاری از روابط‌عمومی‌ها چشم پوشی شده یا اینکه اگر به بکارگیری شده اند به علت محدودیت های مختلفی که برای آنان بوجود آورده اند نتوانسته در مجموعه تاثیرگذار شوند،به همین منظور در تحقق موفق اهداف شاهد فرصت سوزی های بسیاری خواهیم بود.


یادمان نرود روابط‌عمومی محل کالبد شکافی چالش های سازمان ها و دستگاه ها هستند، در این قسمت است که می توان از چالش ها، فرصت آفرید لذا ضروریست ضرورت ها را مورد توجه قرار داد. دستگاه ها و سازمان ها نیازمند توجه ویژه، برنامه های هدفمند و موثر ، توسعه سازمانی ، روش های فنی و تخصصی در امر اطلاع رسانی، بودجه مناسب، نیروی انسانی توانمند و متخصص، زیرساخت مناسب از سوی روابط‌عمومی‌ها هستند.


محدود نکردن روابط‌عمومی‌ها هم از ضرورت هاست


‌امروزه در امر اطلاع رسانی باید روابط‌عمومی‌ها فراتر از چارت و ساختار سازمانی افراد و روش ها نقش ایفا کنند نباید کاری کنیم تا خلاقیت و پویایی افراد در چارت های سازمانی زندانی شود، باید اجازه پیشرفت و بروز خلاقیت را به دست اندرکاران روابط‌عمومی‌ها با استفاده از نرم افزاری های نوین اطلاع یابی و اطلاع رسانی را بدهیم و آنها را برای استفاده از نرم افزارهای نوین آماده نموده و اعتقاد پیدا کنیم که جهان امروز، جهان جنگ مغزها و استفاده درست و بهینه از فرصت هاست نه تکیه بر طرح ها و خلاقیت های بی خاصیت و پژمرده گذشته.

معرفی درست سازمان به مردم


‌وظیفه حساس دیگری که برای روابط‌عمومی‌ها مطرح است، ساختن چهره ای مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان اصلی سازمان یا شرکت و نیز مطرح کردن نام (Brand) در بین این همه سازمان و شرکت که می توان گفت روزانه به تعداد آنها افزوده می شود، کاری است که تنها یک روابط‌عمومی حرفه ای و آگاه از عهده آن بر می آید. سازمان ها امروزه به رابطه متقابل با مشتریان خود و سایر سازمان هایی که لازم است با آنها تعامل داشته باشند نیاز مبرم دارند تا در عرصه رقابت با سایرین از صحنه خارج نشوند.


روابط عمومی ها باید بتوانند گزارش و عملکرد سازمان خود را به زبان ساده و به نحوی مناسب و مفید مطرح کنند، لذا امروزه باید علل عدم انعکاس کارکرد و خروجی مناسب و موثر و یا عدم تحقق اهداف و مأموریت های سازمانی را در ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی سازمان ها و وزارتخانه ها و نهادها جست که نتوانسته اند حلقه ی ارتباط هر سازمان با مردم و رسانه ها باشند.


بکارگیری شبکه های اجتماعی ضرورت امروز روابط‌عمومی‌ها


شبکه های اجتماعی یا سوشال نتورک‌ها مفهوم جدیدی نیستند.
می‌دانیم که حتی هزاران سال پیش، انسان‌ها گرد آتش می‌نشستند و برای یکدیگر داستان می‌گفتند و به این شیوه رابطه‌هایی عمیق‌تر شکل می‌گرفت؛ چیزی که آن را می‌توان مصداق یک شبکه اجتماعی دانست.


اما چیزی که باعث شده است امروز شبکه های اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگری در مرکز توجه قرار بگیرند، توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های دیجیتال است. اگر شبکه های اجتماعی در گذشته صرفاً در مقیاس محله‌ها و شهرها شکل می‌گرفتند، امروز با ارزان شدن دسترسی به ابزارهای دیجیتال (اینترنت، موبایل و نرم‌افزارها) بخش بزرگی از انسان‌های کره زمین می‌توانند شبکه ارتباطی خود را فارغ از زمان و مکان گسترش دهند.


در عصر حاضر استفاده از رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی و به ویژه فناوری های نوین در حوزه روابط‌عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که مخاطبان امروز با گذشته از لحاظ سطح آگاهی و دانش بسیار متفاوتند و عدم توجه به نیازها و راه های ارتباطی آنها باعث کاهش اقبال و خدشه دار شدن برند و هویت سازمانی خواهد شد. در چند سال اخیر تلفن های همراه هوشمند و شبکه های اجتماعی مجازی مبتنی بر آن به عنوان پدیده مهم و نوظهور قرن 21 نوید بخش دنیایی جدید در عرصه ارتباطات انسانی شده است چرا که روزانه میلیون ها نفر از انسان ها در سراسر دنیا از این شبکه ها استفاده می نمایند و هر روز بر تعداد آمار کاربران آن نیز افزوده می شود.


یافته های پژوهش«کارکردهای شبکه های اجتماعی مجازی در روابط‌عمومی هوشمند» نشان داد شبکه های اجتماعی مجازی دارای کارکردهای مفید و موثری است که با استفاده از آن می توان تحقق یک روابط‌عمومی هوشمند را تسهیل نمود(عباس زمانی، سال 1396).


شبکه های اجتماعی برای روابط‌عمومی‌ها فرصت های بی نظیری را به وجود آورده اند. مدیریت فضای مجازی و اجتماعات مجازی از رویکردهای جدیدی است که در روابط‌عمومی‌ها به شدت پر رنگ شده است و جدیداً یکی از وظایف روابط‌عمومی‌ها در کنار سایر وظایف شان شبکه سازی و مدیریت آنهاست چون تنویر افکار عمومی برای همراهی و همگرایی با تغییر و تحولات سازمان ها و مشارکت آنان در برآوردن اهداف سازمان، مهم ترین وظایف روابط‌عمومی دستگاه است.


شبکه های اجتماعی پرچمدار بسیاری از وقایع هستند. همین گسترش و روند سریع پیشرفت آنها بسیاری از موضوعات را تحت الشعاع قرارداده است. یکی از این موضوعات روابط‌عمومی مدرن است و شرایط به گونه ای پیش رفته که نمی توان نقش شبکه های اجتماعی در روابط‌عمومی را انکار کرد.


ابزار و امکانات فضای مجازی به روابط‌عمومی سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که در گستره وسیع جغرافیایی و با سرعت بیشتری با مخاطبانشان ارتباط برقرار کنند. روابط‌عمومی با هزینه بسیار کم امکان دسترسی به رسانه‌ای را پیدا کرده که از طریق آن می‌تواند به صورت چندرسانه‌ای کار کند، همزمان متن، عکس، ویدئو را پست کند و حجمی از اطلاعات در مورد سازمان را در سریع‌ترین زمان و کمترین هزینه به حجم بسیار بالایی از مخاطبان هدف یا مشتریان مورد نظر خود برساند و در کمترین زمان به صورت آنی پاسخ‌های آنان را به صورت لایک یا نظر دریافت کنند و به آنها پاسخ دهد.


فضای مجازی، فضای شبکه‌ها و انسان‌های به هم پیوسته است، این فضا در عین حال که دایره مخاطبان در دسترس روابط عمومی‌ها را وسیع‌تر و ارتباط را برای روابط عمومی‌ها تسهیل و تسریع می‌کند، نیازمند افرادی است که از آگهی‌های توامان فنی، ارتباطی و دانش لازم برخوردار باشند تا در این فضا همسو و همپای تحولات حرکت کنند.


گستردگی بدون مرز دنیای مجازی و بی زمانی فراتر از تصور ، امکان بی نظیری است که توان ارتباطی روابط عمومی‌ها را به بیشینه‌ترین وضعیت ممکن نزدیک می سازد، ارتباطی مستقیم، مستمر، موثر و فراگیر با فردفرد مخاطبان. در حقیقت ملاک ارزیابی یک روابط‌عمومی الکترونیک در دنیای امروز در مقوله‌هایی مثل برخط بودن یا نبودن و نیز خط مشی دیالوگی یعنی ارتباط دوسویه ویا مونولوگی که ارتباطی یک سویه است سنجش می‌شود.


بی تردید زیست در فضای مجازی را می توان سرنوشت مختوم انسان‌ها و سازمان‌ها دانست و در این میان روابط عمومی‌ها به واسطه نیاز ذاتی به برقراری ارتباط، ناگزیر از برنامه‌ریزی مطلوب برای برخورداری از زیستنی مطلوب در این فضا هستند. از این رو روابط عمومی‌ها ناگزیر از سرمایه‌گذاری های آنلاین هستند تا بتوانند در فضای مجازی برای مخاطبان خود پیام‌های مناسب تولید کنند، به ابهامات و نیازهای آنان به سرعت پاسخ گویند، امکان ایجاد تماس‌های سریع و بی واسطه را بین مخاطبان با سطوح مختلف سازمان فراهم کنند، در زمان بحران سریعاً وارد عمل شوند و از این بستر برای تامین اهداف ترفیعی یا تعالی نام سازمان بهره جویند.
 


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد