درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 02:49   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان

  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی

  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان
  رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان زنجان: آگاهی سازی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع فعالیت ها توسط روابط‌عمومی‌ها ضروری است
  برگزاری نشست شورای اطلاع رسانی و بررسی فعالیت چند روابط‌عمومی
  رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تاکید کرد: روابط‌عمومی، فرهنگ ساز و پیشانی هر سازمان
  جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد
  رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران: با پلتفرمِ متخلفی که جریانِ تنظیم‌گری را برهم می‌زند، برخورد جدی شود
  احساس خطر شرکت‌های بزرگ از «چت بات» جدید
  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی
  چین بزرگ‌ترین صادر کننده دوربین‌های تشخیص چهره در جهان است
  روزنامه نگار ابزار سیاست!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50971صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 17 آذر 1401 - 15:48
بازآفرینی قصه چوپان دروغگو با هنرنمایی همراه اول
درحالی که در ماه های گذشته میزان نارضایتی از اپراتورها برای خدمات اینترنت به بالاترین سطح ممکن رسیده و حملات سایبری به سامانه های پیامکی و اعمال محدودیت ها هم مزید بر علت شده تا کارهای مردم به مشکل بخورد، این اشتباه بزرگ ضربه مهلکی به اعتماد عمومی بود و باید مدیران این اپراتور آیا برنامه و تمهیدی برای بازسازی اعتماد عمومی دارند؟
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| صبح چهارشنبه شانزدهم آذر ماه روزی که رییسی به دانشگاه تهران رفته بود، در مجلس بهارستان جلسه دفاع از وزیر راه برقرار بود مردم به فکر مشکلات زندگی شان یکباره دارندگان گوشی های اندروید با یک پیام احتمال وقوع زلزله شوکه شدند. پیامی که مشخص شد حاصل اشتباه همراه اول است.

حوالی ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه تعداد زیادی پیامک به دارندگان بسیاری از اسمارت فون هایی که در سراسر کشور از سیستم عامل اندروید استفاده می کردند و اپراتورشان همراه اول بود، پیام هشدار وقوع زلزله را بر صفحه های نمایش گوشی خود دریافت کردند. پیامی که می توانست ترسی همگانی ایجاد کند و بسیاری را به خیابان ها بکشاند.

این برای اولین بار بود که چنین پیامی در ایران در اختیار انبوه مردم قرار می گرفت.

این سیستم هشدار بلایای طبیعی گوگل چند سالی است که در کشورهایی چون ژاپن و مکزیک و تعدادی از ایالت های آمریکا فعال شده تا یک سامانه هشدار جمعی با فاصله زمانی کوتاه برای پناه گرفتن باشد.

سامانه ای که باید خیلی دقیق و با ضریب اشتباه حداقلی اطلاع رسانی کند. این نکته ای است که مهدی زارع زلزله شناس سرشناس درباره اش گفته. اینکه حتی در همان کشورها هم معمولا چنین پیامی ارسال عمومی نمی شود چون می تواند ایجاد ناامنی و استرس عمومی کند . بیشتر این پیام در اختیار ایستگاه های خدمات عمومی قرار می گیرد و …

اینکه ارسالش ضوابط ویژه ای دارد و نباید یکباره چنین بی تدبیر و به غلط برای جمع کثیری از مخاطبان یک اپراتور ارسال شود.

هک یا اشتباه؟

از همان لحظات ابتدایی ارسال این پیام هشدار که برای آیفون دارها قابل دریافت نبود جو عمومی تحت تاثیر قرار گرفت. صدا و سیما ویژه برنامه گذاشت و سناریوهای مختلفی را مطرح کرد . بحث هک شبکه را کارشناس خبرنگار مدعو مطرح کرد و نهادهای مسئول مختلف بلافاصله روی خط آمدند. از معاون ستاد بحران تا معاون وزیر کشور و نمایندگان وزارت ارتباطات و همراه اول تا در نهایت حکاکان نماینده همراه اول با رد احتمال هک شبکه اعتراف کرد همکارانش در اشتباهی فاحش سامانه پیام اضطراری را برای تست به جای ارسال محدود برای جمع کثیری از کاربران دارنده گوشی های اندروید ارسال کرده اند.

اشتباه فاحشی که مهدی زارع استاد دانشگاه و کارشناس خبره تشخیص زلزله درباره اش می گوید:«چه این اتفاق با هک صورت گرفته باشد و چه خطای شبکه همراه اول بوده، بسیار جای تاسف دارد، هشدار باید در ابتدا به سیستم خودکار در زیرساخت‌های مهمی شامل مترو، قطار، نیروگاه‌ها و ... داده شود.»

او ادامه می‌دهد: «در کشورهایی که سیستم هشدار زلزله به شکل پیامک به شهروندان داده می‌شود،‌ بعد از تست‌های فراوان و اتصال به سیستم خودکار مراکز مهم، به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود نه اینکه بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای چنین پیامکی به شهروندان ارسال شود.»

هشدار به کاربران در هنگام وقوع زلزله

اندروید دو نوع اعلان دارد که برای هشدار به کاربران در مورد زلزله طراحی شده است. هشدار اول به گونه ای که با ضربه زدن روی اعلان، اطلاعات بیشتری را ارائه دهد و برای زلزله‌های ضعیف ارسال می‌شود و در عین حال تنظیمات صدا، مزاحم نشوید و اعلان تلفن را تغییر نمی‌دهد.

هشدار دوم برای جلب توجه قبل از تجربه لرزش متوسط تا شدید طراحی شده به طوری که بتوانید برای محافظت از خود اقدام کنید و برای زلزله‌ای با بزرگی ۴.۵ درجه در مقیاس ریشتر یا بیشتر ارسال می‌شود. این هشدار تنظیمات مزاحم نشوید را بی‌اثر، صفحه‌نمایش را روشن و صدای بلندی پخش می‌کند.

تشخیص زلزله در جستجوی گوگل نیز قابل مشاهده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر گونه فعالیت لرزه ای در نزدیکی خود، به سادگی عبارت «زلزله در نزدیکی من» را جستجو کنید.

تبعات گاف همراه اول چیست؟

آنچه از سوی اپراتور همراه اول رخ داد ، شروعی است بر یک بی اعتمادی برای لحظه خطر. ماجرای قصه قدیمی چوپان دروغگو و اعتمادی که این پیام های اشتباه از مخاطب برای لحظه خطر می کاهد. اشتباه بزرگی که معاون ارتباطات اپراتور معروف با خود اندیشیده با اهدای یک روز مکالمه رایگان درون شبکه می تواند بر آن سرپوش بگذارد!

درحالی که در ماه های گذشته میزان نارضایتی از اپراتورها برای خدمات اینترنت به بالاترین سطح ممکن رسیده و حملات سایبری به سامانه های پیامکی و اعمال محدودیت ها هم مزید بر علت شده تا کارهای مردم به مشکل بخورد، این اشتباه بزرگ ضربه مهلکی به اعتماد عمومی بود و باید مدیران این اپراتور آیا برنامه و تمهیدی برای بازسازی اعتماد عمومی دارند؟
 

منبع: خبرآنلاین

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگار ابزار سیاست!


  دورۀ چهار جلدی «عوامل مؤثر بر اقناع» منتشر شد


  ضعف شناختی روابط‌عمومی‌ها‌


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی‌ پتروشیمی اروند


  جای خالی روابط‌عمومی‌‌ اورژانس در زلزله خوی


  رد نظام‌مند و سیستماتیک اقدامات نادرست


  نبض رسانه در سازمان‌ها در دست روابط‌عمومی‌‌ است


  روابط‌عمومی؛ آنچه که باید، آنچه که هست


  روزنامه‌نگاری که گزارشگری جنگ را بنیادگذارد


  مسئول روابط‌عمومی‌‌ اداره کل پست گیلان منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد