درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 01:06   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان

  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی

  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان
  رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان زنجان: آگاهی سازی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع فعالیت ها توسط روابط‌عمومی‌ها ضروری است
  برگزاری نشست شورای اطلاع رسانی و بررسی فعالیت چند روابط‌عمومی
  رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تاکید کرد: روابط‌عمومی، فرهنگ ساز و پیشانی هر سازمان
  جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد
  رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران: با پلتفرمِ متخلفی که جریانِ تنظیم‌گری را برهم می‌زند، برخورد جدی شود
  احساس خطر شرکت‌های بزرگ از «چت بات» جدید
  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی
  چین بزرگ‌ترین صادر کننده دوربین‌های تشخیص چهره در جهان است
  روزنامه نگار ابزار سیاست!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50945صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 14 آذر 1401 - 14:36
 انتقاد یک اقتصاددان از بولتن‌سازی
 ایشان به جد گفت که کسانی که بولتن‌ها برای‌شان ارسال می‌شود علاقه‌مند نیستند در مورد آمریکا نکته مثبتی بشنوند. بسیار حیرت‌انگیز و باور نکردنی بود. اما ظاهراً این فرآیند همه جانبه بوده است.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| محمد طبیبیان، اقتصاددان در یادداشتی با اشاره با انتشار بولتن ادعایی خبرگزاری فارس و حاشیه های پیرامون آن نوشت: روزی از سال های دهه هفتاد بود که همکاری به من گفت تشکیلاتی وابسته به یک نهاد حکومتی مرکز پژوهشی فراهم کرده و رئیس آنجا خواسته اند ما هم برای بازدید به آن محل که نزدیک محل کار ما هم بود برویم، رفتیم.
 
 هنوز ارتباط اینترنت در کشور محدود بود ‌و کمتر مکانی چنین خدماتی را در اختیار داشت. آن مرکز یک آنتن ماهواره ای و امکانات خوبی فراهم کرده بودند و جوانانی پشت کامپیوتر ها نشسته و مشغول جستجو در فضای مجازی و تهیه مطلب بودند.
 
 معلوم بود بودجه و هزینه دست و دل بازانه فراهم شده. از نتیجه این جستجو ها بولتن تهیه می کردند. رئیس آنجا که و بعداً به مقاماتی هم رسید چند عدد از بولتن ها را به من نشان داد. تماماً سرشار از خبر های بد و تحلیل های منفی در مورد آمریکا بود. مثلاً تعداد ورشکستگی کسب و کار ها در فلان ایالت، مشکلات فلان دانشگاه، اخراج کارکنان فلان کارخانه در ایالت دیگر، ورشکستگی یک بانک در فلان جا و قطع برق و آسیب شبکه برق رسانی در فلان محل، قتل در خیابان فلان، فساد اخلاق…
 
 به ایشان گفتم در آمریکا رخداد های مثبتی هم اتفاق می افتد، مثل دست آورد های علمی و فنی، پیشرفت اقتصادی بلند مدت، ایجاد شرکت های جدید معرفی و عرضه کالاها و ابداعات تازه متعدد به جامعه…آیا بهتر نیست یک #بولتن_واقع‌بینانه تهیه کنید. چون اگر فردی این بولتن های شما را مدتی بخواند مطمئن خواهد شد که تا چند ماه دیگر آمریکا از صحنه گیتی وَر خواهد افتاد.
 
 ایشان به جد گفت که کسانی که بولتن ها برایشان ارسال می شود علاقه مند نیستند در مورد آمریکا نکته مثبتی بشنوند. بسیار حیرت انگیز و باور نکردنی بود. اما ظاهراً این فرآیند همه جانبه بوده است.
 
 اخیراً مرتباً از برخی مراکز تحلیل ها و اظهار نظر هایی مطرح می شود که با واقعیت ها بسیار فاصله دارد.
 
 آیا اقتصاد کشور در حال پیشرفت و اوج گیری است و مشکلات در حال کاهش؟ آیا اثر این اظهار نظرها بر مردمی که در جامعه زندگی می کنند و مشکلات را حس می کنند مثل نمک پاشیدن بر زخم نیست؟
 
 این اظهار نظرهای دور از واقع ناشی از دریافت انواع همان نوع بولتن ها و گزارش ها نیست؟ به نظر می‌رسد اینها قربانی همان دستورات خودشان شده‌اند. بودجه فراهم کرده‌اند تا کسانی به ایشان سخنانی را بگویند که می‌خواهند بشنوند. از این مسیر چگونه می‌توان بازگشت و آسیب‌ها را ترمیم کرد، آیا می‌توان بازگشت؟
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگار ابزار سیاست!


  دورۀ چهار جلدی «عوامل مؤثر بر اقناع» منتشر شد


  ضعف شناختی روابط‌عمومی‌ها‌


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی‌ پتروشیمی اروند


  جای خالی روابط‌عمومی‌‌ اورژانس در زلزله خوی


  رد نظام‌مند و سیستماتیک اقدامات نادرست


  نبض رسانه در سازمان‌ها در دست روابط‌عمومی‌‌ است


  روابط‌عمومی؛ آنچه که باید، آنچه که هست


  روزنامه‌نگاری که گزارشگری جنگ را بنیادگذارد


  مسئول روابط‌عمومی‌‌ اداره کل پست گیلان منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد