درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 11:31   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
  آینده ما در دست ماست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50929صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 13 آذر 1401 - 08:42
نکاتی برای علاقمندان به کار خبرنگاری محیط زیست
همان طور که خبرنگاری زیست محیطی رشد می کند، راه های گزارش‌گری آن نیز افزایش می یابد. مثلاً به گفته Katt، در خاورمیانه و شمال آفریقا گزارش های بیشتری با موضوع محیط زیست، رویکردهای خبرنگاری تحقیقی را برگزیده اند. او می گوید: «این کار می تواند در سطح کلان -- سطح دولتی -- که به نظر من در منطقه ما مهمترین نکته است، تغییر بزرگی ایجاد کند.» 
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| موضوعات زیست محیطی که قابلیت پوشش خبری برای خبرنگاران دارند کم نیستند؛ از پیامدهای نگران کننده بحران های آب و هوایی/اقلیمی و فساد حکومتی در زمینه جرایم زیست محیطی گرفته تا نفوذ جرایم سازمان یافته در قطع جنگل‌ها. به همین علت امروز خبرنگاران بیشتری به گزارشگری در زمینه محیط زیست رو می آورند؛ موضوعی که پیش از این تصور می شد زمینه های کاری اندکی دارد. 

در پی نشست تغییر اقلیم سازمان ملل متحد ۲۰۲۲ یا COP27 در شهر شرم الشیخ مصر، IJNet و نشست پاملا هاوارد پیرامون تغییرات اقلیمی نکته ها و ابزارهایی را برای خبرنگارانی که این نشست را پوشش داده و به خبرنگارانی که تازه به گزارش دهی در این زمینه رو آورده اند معرفی کردند. 

Crystal Chow، خبرنگار زیست محیطی و سردبیر آی جی نت چینی و Mais Katt، یک خبرنگار تحقیقی که جرایم زیست محیطی در سوریه را پوشش داده است و در حال حاضر سردبیر خاورمیانه در Environmental Investigation Forum یا نشست تحقیقاتی محیط زیست است، معنای گزارش دهی از نشست COP27، اهمیت پوشش خبری محیط زیست و ابزارهای مفید در گزارشگری زیست محیطی را به بحث گرفتند. 

نقش خبرنگاران زیست محیطی در جریان نشست COP27 یا کاپ-۲۷

به خبرنگاران به طور سنتی یاد داده می شود که در گزارش های خود جانبداری نکنند. اما Chow می گوید که وقتی صحبت از بحران آب و هوایی/ اقلیمی باشد، تنها یک جانب وجود دارد. او می افزاید: «نمی گویم که ما خبرنگاران باید برویم و خودمان فعال محیط زیست شویم، اما فکر می کنم باید در مورد این موضوع از دریچه عدالت گزارش تهیه کنیم. فکر می کنم باید اثرهای تغییرات اقلیمی را برجسته بسازیم، آنچه را که انجام نشده برجسته کنیم، برخی از راه حل های بالقوه را نشان دهیم و گزارش های مان را طوری بسازیم که به مردم ربط داشته باشند.»

در جریان نشست تغییر اقلیم سازمان ملل متحد ۲۰۲۲ یا همان COP27 در مصر، خبرنگاران از خاورمیانه و شمال آفریقا در رساندن موضوعات نشست به مخاطبان منطقه ای نقش مهمی داشتند. اما Katt می گوید شاید همه برای گزارش دهی آماده نباشند. به گفته او: «در خاورمیانه بیشتر خبرنگاران به گونه کلی یا قسمی، ظرفیت گزارش‌گری درباره محیط زیست را ندارند؛ به خصوص در بخش فنی. ما سعی می کنیم با نشست خبرنگاری تحقیقی پیرامون محیط زیست، از خبرنگاران حمایت کنیم و اطلاع رسانی کنیم؛ البته اگر خبرنگاران به اطلاعات نیاز داشته باشند.»

آیا همه خبرنگاران باید خبرنگار زیست محیطی باشند؟

Chow می گوید تغییر اقلیم یک پدیده جهانی و فراتر از یک مساله است که می تواند موضوعات مختلفی را در بر بگیرد. بسیاری از موضوعات خبری زیست محیطی، نیازمند همکاری هستند. او می گوید: «فکر می کنیم موضوع کلیدی این است که سعی نکنیم همه چیز را خودمان بیاموزیم؛ زیرا نمی توانیم. گزارشگری در این زمینه نیازمند ایجاد ارتباطات و همکاری با مردمان مختلفِ دارای مهارت ها و دیدگاه های مختلف است.»

Katto بر اهمیت موضوعات خبری فرامرزی به خصوص در خاورمیانه و شمال آفریقا تأکید می ورزد. او می گوید: «بسیار واضح است که تغییرات اقلیمی مهمترین موضوع فرامرزی‌ست که می توانیم یکجا روی آن کار کنیم. اگر سازمان ها، اتاق های خبر و خبرنگاران آزاد این را به یاد داشته باشند، مطمئناً می توانیم در این زمینه کاری انجام دهیم.» 


نکته هایی برای خبرنگاران زیست محیطی تازه کار

Katt می گوید برای خبرنگارانی که به گزارش دهی در زمینه محیط زیست علاقمندند مهم است که دانش خود را در مورد علمِ تغییر اقلیم و موضوعات زیست محیطی دیگر افزایش دهند. درک کامل دانش موجود می تواند گزارش دهی بهتر را درباره مسائل زیست محیطی تسهیل کند. این کار به خصوص به این علت مهم است که خبرنگاران، پژوهشگر نیستند؛ بلکه راوی هستند.

به گفته Katt: «باید مردم را بفهمانیم که در مورد چه می نویسیم تا نوشته های‌مان بر ذهن، قلب و احساساتشان بنشیند. به این ترتیب می توانیم بر تاثیری که می خواهیم یا امیدواریم به گونه ای پدید آید، نفوذ داشته باشیم.»

خبرنگاران باید سعی کنند موضوعاتی بیابند که بدون نیاز به مبالغه، مخاطبان آنها را احساس کنند. Chow می گوید: «البته که ما شدت بحران آب و هوایی/ اقلیمی را کم اهمیت جلوه نمی دهیم، اما در هنگام رساندن این پیام به مردم تا حد امکان باید راستگو و دقیق باشیم.»

به گفته او، امکان آن که تیترهای خبری احساسی در مورد تغییرات اقلیمی با اطلاعات نادرست و اطلاعات سوء استفاده شده یکجا پخش شوند وجود دارد و این بر اعتماد خوانندگان نسبت به گزارش هایی که با آنها برخورد می کنند تاثیر گذار است. وی می افزاید: «اگر یک بار اطلاعات نادرست را در گزارش جا بدهید، نمی توانید آن را پس بگیرید و این یک فاجعه خواهد بود.»

آینده خبرنگاری زیست محیطی 

همان طور که خبرنگاری زیست محیطی رشد می کند، راه های گزارش‌گری آن نیز افزایش می یابد. مثلاً به گفته Katt، در خاورمیانه و شمال آفریقا گزارش های بیشتری با موضوع محیط زیست، رویکردهای خبرنگاری تحقیقی را برگزیده اند. او می گوید: «این کار می تواند در سطح کلان -- سطح دولتی -- که به نظر من در منطقه ما مهمترین نکته است، تغییر بزرگی ایجاد کند.» 

Chow بر این باور است که حضور علاقمندانی از حرفه ها و مناطق مختلف برای همکاری در تهیه گزارش از تغییرات اقلیمی، آینده پوشش خبری محیط زیست را نشان می دهد: «شاید Mais و من که از قاره های مختلف آمده ایم و یا هر کسی که اوضاع را می بیند، بتواند یک توفان فکری را درباره طرح های گزارشگری زیست محیطی به‌پا کند.»

 

نوشته Annie Jennemann
Dec 1, 2022

منبع: ijnet

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  ۷ نمونه از سوگیری در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد