درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 12 مهر 1402 - 07:42   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند

  دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر

  شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عشق یعنی کاهش رنج بشر
  چرا اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین گزینه شما برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل است
  نگرانی از رواج خودسانسوری رسانه‌ها در فیلیپین
  درخواست روزنامه‌نگاران برای تنظیم متوازن قوانین مربوط به هوش مصنوعی
  قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیرعامل بانک رفاه کارگران
  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد
  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد
  ۲ شعبه شورای حل اختلاف ویژه بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان
  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50928صفحه نخست » روابط عمومی بحرانشنبه، 12 آذر 1401 - 00:08
در باب ضرورت تدوین "برنامه مدیریت بحران" و اطلاع‌رسانی شفاف
مهدی باقریان سردبیر شارا - یک رویداد و بحران بزرگ می‌تواند بقای یک ملت و سازمان را تهدید کند. ما در چنین شرایطی قطعا باید راه صداقت، شفافیت و پاسخگویی را در پیش بگیریم و در هر کجا و هر زمان که لازم باشد اطلاعات درست را در اختیار مردم قرار دهیم. هر چه یک بحران بزرگ‌تر باشد آمادگی و پاسخگویی هم باید بیشتر باشد. اگر یک سازمان "برنامه مدیریت بحران" نداشته باشد عواقب چنین بحران‌هایی را می‌تواند با یک واکنش فعال، سریع و دقیق و اطلاع‌رسانی درست و شفاف به حداقل برساند.
  

🧩 سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال "ایسنا" که چرا در رابطه با فوت مهسا امینی همان ابتدا موضع‌گیری نشد، گفت: «طبق گزارش نهادهای اطلاعاتی، از کنار تخت بیمارستان اولین خبر مخابره می‌شود، در حالی که هنوز ابعاد ماجرا مشخص نبود، بر این اساس، امکان‌پذیر نبود که همان اول این مساله اطلاع‌رسانی شود که البته بعد از مشخص شدن ماجرا این مساله اطلاع‌رسانی شد.»

در این نوشتار به صورت خلاصه به این اظهارات که نشان از بی اطلاعی گوینده از اصول "ارتباطات و مدیریت بحران" و همچنین "اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی شفاف" دارد نکاتی ارایه می‌شود:

🧩 از بزرگان ارتباطات آموخته‌ایم که فرمودند "بحران" یک واقعیت زندگی است. بحران همیشه ممکن است اتفاق بیافتد. بحران می‌تواند هر کشور و هر سازمانی را در هر لحظه تحت تاثیر قرار دهد به شرطی که سازمان‌ها و شرکت‌ها در نحوه تفکر خود در مورد مدیریت بحران به عنوان یک عامل حیاتی کم کاری نکنند.

🧩 یک رویداد و بحران بزرگ می‌تواند بقای یک ملت و سازمان را تهدید کند. ما در چنین شرایطی قطعا باید راه صداقت، شفافیت و پاسخگویی را در پیش بگیریم و در هر کجا و هر زمان که لازم باشد اطلاعات درست را در اختیار مردم قرار دهیم. هر چه یک بحران بزرگ‌تر باشد آمادگی و پاسخگویی هم باید بیشتر باشد. اگر یک سازمان "برنامه مدیریت بحران" نداشته باشد عواقب چنین بحران‌هایی را می‌تواند با یک واکنش فعال، سریع و دقیق و اطلاع‌رسانی درست و شفاف به حداقل برساند.

🧩 متخصصان ارتباطات و روابط‌عمومی در شرایط بحرانی علاوه بر آمادگی و داشتن برنامه، باید مجموعه کاملی از خدمات را در زمینه تاب‌آوری استراتژیک و مدیریت بحران ارایه دهند. همچنین باید برنامه‌هایی را برای سازمان‌های خود ارایه ‌کنند تا افراد، سیستم‌ها، ساختارها و رهبران برای مقابله با بحران‌ها آماده باشند.

🧩 رویکرد متخصصان ارتباطات و روابط‌عمومی معمولا با شناسایی و آماده‌سازی ریسک‌های استراتژیک آغاز می‌شود و با ارایه مجموعه‌ی کامل و گسترده‌ای از خدمات و پیشنهادها شامل (خدمات آمادگی در برابر بحران، شامل پژوهش، تدوین برنامه، ارزیابی، مشاوره، آموزش، شبیه‌سازی و تمرین)، (برقراری ارتباطات، اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی درست و پاسخگویی شفاف به بحران در زمان واقعی)، (بررسی و بازیابی پس از بحران) و (تاب‌آوری سازمانی و تداوم فعالیت‌های جاری) ادامه می‌یابد.

🧩 شرکت‌ها و سازمان‌های "بسته" با توجه به طبیعت ذاتی‌شان معمولا تمایل دارند تصور کنند که از هر خطری مصون هستند و به همین دلیل علیرغم خطرهای آشکار مرتبط با بحران، یعنی آسیب به خوشنامی کشور و سازمان و فرد و حتی اعتراض و انقراض، برنامه و راهبرد مشخصی ندارند و البته تعداد کمی از آنها فکر می‌کنند اصلا به چنین راهبردی نیاز ندارند و به همین دلیل به پروپاگاندا و آپارتاید رسانه‌ای روی آورده و فکر می‌کنند با دروغگویی، تحریف، توجیه و تقطیع می‌توانند افکار عمومی را کنترل و اقناع کنند.
(اصولا افکار عمومی و آزادی بیان و رسانه‌ها در "سازمان‌های بسته" محلی از اعراب ندارد.)

🧩 با توجه به اینکه در این گونه سیستم‌ها، قانون، مرجعیت خود را از دست داده، اقناع افکارعمومی به هیچ طریقی امکان‌پذیر نیست و در نتیجه، استراتژیِ پروپاگاندا دست‌آویز قرار می‌گیرد و نتیجه‌ی آن، آن می‌شود که در سال‌های اخیر شاهد آن در کشورها و سازمان‌های مختلف از جمله کشور عزیزمان ایران بوده‌ایم.

🧩 هیچ سیاست مدیریت بحرانی هرگز نمی‌تواند خطر وقوع خطر را به طور کامل از بین ببرد بنابراین، گنجاندن پروتکل جلوگیری و پیشگیری از بحران در استراتژی مدیریت بحران یک سازمان و شرکت از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

🧩 آخر اینکه طراحی و تهیه یک جعبه ابزار مدیریت بحران برای حمایت از مدیران، رهبران و متخصصان در واکنش به بحران و حفظ اعتبار و خوشنامی یک سازمان و کنترل بحران به روش علمی و حرفه‌ای و همچنین اقناع مردم از طریق پاسخگویی شفاف قطعا از اهمیت تعیین‌کننده‌ای برخوردار است که باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد.



 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد


  زمان رایگان است و بسیار قیمتی


  هوش مصنوعی، چالشی برای امنیت انرژی


  چگونه تکامل هوش مصنوعی می‌تواند بر وجود آینده مدیران بازاریابی تأثیر بگذارد؟


  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد


  انتصاب معاونت ارتباطات حزب همت در خراسان شمالی


  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان


  نسل جدیدی از مصرف کنندگان دیجیتال


  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد


  عشق یعنی کاهش رنج بشر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات