درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 06:47   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50883صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 4 آذر 1401 - 12:02
اخبار بی‌اعتبار تولید واکسن سرطان
محققان، مسئولان وزارت بهداشت و صد البته رسانه‎‌ها باید در انعکاس خبرهای پیشرفت‌های علمی که ممکن است در آینده نزدیک برای درمان ده‌ها هزار بیمار چشم انتظار به نتیجه قطعی برسد بیشتر دقت کنند تا در میان مدت و بلندمدت نه امیدی نا امید شود و نه بتوان به دقت علمی پژوهش‌های پزشکی و خبرهای مربوط به آن خدشه‌ای وارد کرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در دنیای علم معروف است که یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های پزشکی ناتوانی در درمان قطعی سرطان بوده است. نه به این معنی که سرطان را هرگز نمی‌شود درمان کرد، بلکه مسیر درمان و دستیابی به آن راحت نیست که رسانه‌ها بتوانند به آسانی تیتر بزنند: «موفقیت محققان ایرانی پژوهشگاه … در تولید واکسن سرطان» آن هم در شرایطی که اکنون در تمام دنیا، پیشرفته‌ترین مطالعات در مرزهای دانش مبارزه با سرطان حداکثر تا مرحله آزمایشات موفق در مرحله حیوانی پیش رفته است.

موضوع تولید واکسن سرطان در ایران و اشتیاق بیمارانی که چشم انتظار تولید چنین کیمیایی در دنیای داروسازی هستند و پیگیری آنها سرانجام باعث شد معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در پاییز ۹۵ در برابر خبرنگاران موضع‌گیری روشنی در خصوص این خبر اتخاذ کند. دکتر رضا ملک‌زاده ۲۴ آبان ۹۵ در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: به هیچ عنوان واکسنی برای سرطان وجود ندارد و این موضوع را که خبر آن متاسفانه از رسانه‌های متعدد منتشر شده است‌، تکذیب می‌کنیم. آنچه بوده فقط یک کار تحقیقاتی است که در مرحله حیوانی نشان داده ممکن است بتوان واکسنی را برای تاثیر در سرطان تولید کرد، اما متاسفانه گروهی در مرکزی آن را به‌عنوان واکسن سرطان مطرح کردند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت همان زمان تأکید کرد: برای این‌که یک واکسن تولید شود بین ده تا ۱۵ سال کار تحقیقاتی نیاز است و ما ادعای این گروه و آن مرکز را تائید نمی‌کنیم. ما در نامه‌ای اعلام کردیم که این موضوع مورد تائیدمان نیست و این خبر فقط یک کار تحقیقاتی در مرحله حیوانی بوده است. زمانی می‌توان از تولید یک واکسن سرطان خبر داد که تائیدیه وزارت بهداشت را داشته باشد.

چند روز پیش وقتی خبر آغاز مرحله آزمایش واکسن سرطان در دانشگاه استنفورد را شنیدیم، با مرکز تحقیقاتی‌ای که پیشتر خبر تولید واکسن سرطان را در ایران منتشر کرده بود تماس گرفتیم، تا جزئیات فنی بیشتری را در گفت‌وگو با محققان ایرانی این مرکز جویا شویم، اما نه از پیشرفت اخیر در استنفورد خبر داشتند و نه درخصوص وضعیت فعلی تولید واکسنی که دوسال پیش چند نشست خبری درباره‌اش برگزار کرده بودند حاضر به گفت‌وگو شدند.

به نظر می‌رسد محققان، مسئولان وزارت بهداشت و صد البته رسانه‎‌ها باید در انعکاس
خبرهای پیشرفت‌های علمی که ممکن است در آینده نزدیک برای درمان ده‌ها هزار بیمار چشم انتظار به نتیجه قطعی برسد بیشتر دقت کنند تا در میان مدت و بلندمدت نه امیدی نا امید شود و نه بتوان به دقت علمی پژوهش‌های پزشکی و خبرهای مربوط به آن خدشه‌ای وارد کرد.
 

منبع: جام جم آنلاین


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد