درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:29   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50859صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 1 آذر 1401 - 14:33
توصیه‌هایی برای خبرنگارانی که خارج از شهرهای بزرگ کار می کنند
درباره موضوعاتی که می توانید پوشش بدهید فکر کنید - درباره مردم و جاهایی که به آنها دسترسی دارید و دیدگاه هایی که با آنها آشنایی دارید و شاید سردبیران شما در شهرهای بزرگ از آنها اطلاعی نداشته باشند. اگر آن را بخشی از کارتان بسازید، برای شما به عنوان خبرنگار آزاد، یک نقطه قوت واقعی خواهد بود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شهرهای بزرگ ظاهراً مرکز همه چیز هستند، از جمله صنعت رسانه. از هر پنج کارمند اتاق های خبر در ایالات متحده آمریکا، یک تن شان در نیویورک، لس آنجلس و یا واشنگتن کار می کند. در بریتانیا، ۳۹ درصد تمام خبرنگاران آزاد و ۴۹ درصد همه خبرنگاران رسانه ها، در لندن زندگی می کنند. برای فارغ التحصیلان روزنامه نگاری در سراسر جهان، رفتن به یک شهر بزرگ برای یافتن کار، تقریباً یک سنت قدیمی به شمار می رود. اما شهرهای بزرگ پر هزینه هستند و کارهای رسانه ای، کم درآمد؛ به خصوص برای تازه کاران. از آن جایی که دورکاری به طور فزاینده ای محبوب شده است، شاید بسیارهای به فکر نقل مکان به شهرها و یا حومه های کوچکتر و کم هزینه تر باشند، اما این کار چقدر امکان پذیر خواهد بود؟ 

Cecilia Anesi، خبرنگار (International Reporting Project Italy (IrpiMedia می گوید برای در پیش گرفتن حرفه خبرنگاری مجبور نیستید در یک شهر بزرگ زندگی کنید. Anesi که در شهری کوچک در نقاط مرکزی ایتالیاست، در زمینه تحقیقات فرامرزی درباره جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و فساد کار می کند. او می گوید: «شهرهای بزرگ به خبرنگاران آزاد فرصت های بیشتری ارائه می کنند؛ اما تنها در صورتی که کارِ پشتِ میز را ببینیم. اگر من درباره مردمان مهاجر گزارش تهیه کنم باید به Lampedusa [جزیره ای ایتالیایی در سواحل شمال آفریقا] سفر کنم. برای تهیه گزارش درباره گروه مافیایی (Ndrangheta) و درک این پدیده، باید زمانی را در منطقه Calabria سپری کنم.» 

هرچند نبود وسایل حمل و نقل عمومی در جایی که او زندگی می کند، سفر را دشوارتر می سازد، آن شهر کوچک به او کمک می کند تمرکز و آرامش داشته باشد.

Arlene Harris، خبرنگار آزاد هم استقرار در بخش های روستایی ایرلند را دارای چندین مزیت می داند: «اینجا هزینه زندگی کمتر است و اگر از قدم زدن در ییلاق پیش از رفتن به سرِ کار لذت می برید، کیفیت زندگی هم بهتر خواهد بود.» Harris با روزنامه های the Irish Times ،Irish Independent و Sunday Times همکاری می کند. او می گوید در حال حاضر کار خبرنگاری آزاد در خارج از شهرهای بزرگ آسانتر از هر زمانی‌ست: «من برای یک دهه یا بیشتر در مرکز لندن بودم و تقریباً برای زمانی مشابه در مناطق روستایی ایرلند کار کرده ام. در این مناطق کارهای بیشتری به دست آورده ام.»

او می افزاید: «تا زمانی که پهنای باند اینترنت خوبی داشته باشید، دلیلی ندارد که مثل آنچه در فضای شهری کار می کردید کار نکنید.»

Emily F. Popek، کارشناس حرفه ای ارتباطات و خبرنگار آزاد در شهر کوچک Oneonta در نیویورک با کمتر از ۱۴ هزار جمعیت زندگی می کند و نوشته هایش در New York Times و Washington Post چاپ می شوند. او هم به امکانات تازه در مناطق روستایی اشاره می کند: «اگر هدف شما این باشد که کارمند دائمی و حضوری یک رسانه باشید، واضح است که برای انجام این کار در خارج از شهرهای بزرگ فرصت های اندکی دارید. اما من فکر می کنم همه گیری ویروس کرونا، فرصت های بیشتری را برای دورکاری ایجاد کرده؛ حتی برای موسساتی که قبلاً همه کارمندانشان مجبور بودند در دفتر کار کنند.» مثلاً حالا ممکن است کارهایی را انجام دهید که قبلاً نیازمند تغییر مکان بودند. Popek بیشتر عمرش را در مناطق روستایی گذرانده است و از فضا، آرامش و زیبایی طبیعی آن لذت می برد. او می افزاید: «از هزینه پایین زندگی در مناطق روستایی خوشم می آید؛ زیرا وقتی مقاله ای پر درآمدتر می نویسم، پولم بیشتر به دردم می خورد.»

پس اگر می خواهید به عنوان خبرنگاری در خارج از شهرهای بزرگ کار کنید، این نکته ها را به یاد داشته باشید: 


سفر کردن راهبردی

اگر در مناطق دوردست با خدمات حمل و نقل ضعیف زندگی می کنید، برای تنظیم سفرتان به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت. پس تصمیم های راهبردی بگیرید. Anesi پیشنهاد می کند که: «سفر کاری تان را از قبل برنامه ریزی کنید و برای هر سفر، زمان بیشتری در نظر بگیرید. پریدن از یک جا به جای دیگر مانند یک توپ پینگ پونگ، برای تمرکز کردن و رسیدن به هدف تان زیانبار است. به جای آن، از زمانی که آنجا دارید برای آموختن درباره مکان ها و گفتگو با مردم و منابع استفاده کنید.»


برقراری ارتباط مجازی

نزدیک نبودن همکاران تان برای همفکری و یا نوشیدن قهوه و صحبتی کوتاه می تواند چالش برانگیز باشد. Harris پیشنهاد می کند که برای جبران این کمبود با خبرنگاران دیگر ارتباط مجازی برقرار کنید؛ حتی اگر صحبتی کوتاه و شوخی گونه باشد؛ «زیرا کار در مناطق روستایی می تواند بسیار منزوی کننده باشد و اگر به زندگی شلوغ تر و سریعتر عادت کرده باشید، خو گرفتن به منطقه روستایی ممکن است دشوار باشد.» 

ایجاد پایگاه ارتباطی

اگر کار را با خودتان ببرید، کار کردن از هر جایی آسانتر خواهد بود. این گفته به خصوص زمانی درست است که تمام ارتباطات شما از راه تلفن و پیام باشد. Harris توصیه می کند: «اگر به فکر کار کردن از خارج از یک شهر بزرگ هستید، شما را تشویق می کنم که با بهره گیری از زمان و تلاش تان، پایگاهی ارتباطی ایجاد کنید؛ ترجیحاً پیش از نقل مکان به آنجا. اگر برای ارتباطات تان تنها به ایی‌میل متکی هستید، شاید ایجاد ارتباطات خوب با مردم، دشوار باشد.»


تاسیس و یا پیوستن به یک اتحادیه یا انجمن

Popek یادآوری می کند که شرایط کاری و حقوق خبرنگاری همیشه عالی نیست؛ به خصوص اوایل کار. اگر در جایی زندگی می کنید که فرصت های کاری کمتر است، شاید قدرت چانه زنی کمتری داشته باشید. او در ادامه می گوید: «اگر خبرنگار آزاد، خبرنگار پاره وقت و یا حتی کارمند یک اتاق خبر کوچک باشید، شاید از همبستگی کارکنان دیگر محروم باشید.» بزرگترین نکته ای که او می خواهد در این زمینه بگوید این است که به یک اتحادیه بپیوندید و یا خودتان اتحادیه ای تشکیل دهید.

 

 او در توضیح این مساله می گوید که انجمن یا اتحادیه، یکی از قوی ترین ابزارهایی‌ست که خبرنگاران برای بهبود شرایط کاری و قابل زیست تر ساختن شغل شان دارند. «از این راه می توانیم برای دستمزد عادلانه تر، مزایای بهتر و برخی از چیزهای دیگری که به ما کمک می کنند بدون به ستوه آمدن از کار، به آن ادامه دهیم مبارزه کنیم.»


کارآمد ساختنِ محل 

Popek می گوید: «برای آن که به عنوان یک خبرنگار آزاد در خارج از یک شهر بزرگ موفق باشید، فکر می کنم که موقعیت مکانی تان باید برای شما کارآمد باشد؛ نه این که به زیان تان باشد.» مثلاً هنگام قبول کردن وظایف، هزینه کمتر زندگی به شما این انعطاف را خواهد داد که تنها شغل های پردرآمد را دنبال نکنید.

او ادامه می دهد: «درباره موضوعاتی که می توانید پوشش بدهید فکر کنید - درباره مردم و جاهایی که به آنها دسترسی دارید و دیدگاه هایی که با آنها آشنایی دارید و شاید سردبیران شما در شهرهای بزرگ از آنها اطلاعی نداشته باشند. اگر آن را بخشی از کارتان بسازید، برای شما به عنوان خبرنگار آزاد، یک نقطه قوت واقعی خواهد بود.»
 

منبع: ijnet

نوشته Cristiana Bedei
Nov 15, 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد