درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:30   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50844صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 30 آبان 1401 - 14:29
سخنرانی مدیر کل روابط‌عمومی‌ استانداری مرکزی در همایش ملی جهاد تبیین با حضور رییس جمهور
در دنیای کنونی، اگر روابط‌عمومی‌ ها با توجه به کارکردهای شبکه های اجتماعی و نفوذ این شبکه‌ها، عملکرد مناسبی نداشته باشند، عرصه را به این رقیب جدی خواهند باخت و شاهد خواهیم بود، شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، جایگزین روابط‌عمومی‌ ها خواهند شد، روایت های دروغین و شایعات منتشر می‌شوند و صدای حقیقت به گوش کسی نخواهد رسید.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| عقیلی مدیر کل روابط‌عمومی‌ استانداری مرکزی در همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه که با حضور حضرت آیت الله رییسی رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: ارتباط و تعامل قوی تر با جامعه نخبگان، گروه‌های مرجع در سطح استانی و شخصیت های موثر و منتفذ می تواند به افزایش اعتماد عمومی و همراهی قوی تر آحاد جامعه با رویکردهای کلان حاکمیتی کمک کند.

عقیلی مدیر کل روابط‌عمومی‌ استانداری مرکزی اظهار کرد: همراه سازی و مدیریت صحیح افکار عمومی با استراتژی کلان حاکمیتی، اساسی‌ترین وجه حکمرانی نوین است. نظامات سیاسی با آگاهی از نقش و جایگاه افکار عمومی در توسعه و امنیت پایدار، توجهی خاص به اطلاع رسانی و اقناع عمومی دارند. این موضوع در ساختار قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران که قائل به گفتمان مردمی امنیت و اقتصاد است؛ اهمیتی مضاعف دارد.

وی افزود: نقطه مرکزی گفتمان دولت سیزدهم که مزین به شعار «ایران قوی و دولت مردمی» است، جلب رضایتمندی و ارتقای خدمات عمومی به مردم است. در طی بیش از یک سال گذشته مجموعه دولت و شخص رئیس محترم جمهوری، با ترکیب هنرمندانه میز و میدان توانسته اند فضایی جدید از همدلی و نشاط اجتماعی را در کشور رقم زدند.

وی ابراز کرد: دیدار چهره به چهره ریاست محترم جمهوری با نخبگان، گروه‌ها و فعالان اقتصادی 31 استان در طول یک سال، اتفاق مبارکی بود که به سهم خود باعث افزایش امید و اعتماد اجتماعی در کشور نسبت به تلاش های دولت در جهت حل مشکلات و چالش های توسعه استانی شد.

عقیلی افزود: اقدام شجاعانه و هوشمندانه دولت سیزدهم در اجرای قانون مردمی سازی یارانه ها آن هم در سال نخست، حرکت بسیار بزرگی بود که با همت و تدبیر ریاست محترم جمهوری با هدف ارتقای توان معیشتی جامعه و جلوگیری از رانت خواری انجام گرفت .به گواه همه اقتصاددانان، ارز ترجیحی باعث اتلاف منابع ارزی کشور و ایجاد رانت برای برخی از وارد کنندگان کالا و در گام بعدی تضعیف توان تولید داخلی می شد.

 وی بیان کرد: در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی نیز، دولت با اینکه رویه مذاکره و دیپلماسی را برای رفع تحریم های ظالمانه به کار گرفت اما اقتصاد کشور را به مذاکرات برجام گره نزد و به جای انتظار رفع تحریم ها از سوی دولت های غربی، تمرکز خود را به افزایش تولید داخلی و احیای واحدهای تعطیل شده معطوف ساخت. دولت با کار شبانه روزی و مدیریت جهادی توانست ضمن تسویه بدهی های برجای مانده از گذشته، اقتصاد کشور را در یک بستر رو به رشد قرار دهد .

مدیر کل روابط‌عمومی‌ استانداری ابراز کرد: طبیعی است مسیر تبیین این خدمات از رهگذر مدیریت صحیح افکار عمومی می گذرد به خصوص در شرایطی که دشمنان بی سابقه ترین عملیات روانی و جنگ رسانه ای را علیه ملت ایران به کار گرفته‌اند تا با تسخیر اذهان و مهندسی افکار عمومی، کشور را در یک فضای آشوب گرایانه قرار دهند.

عقیلی تصریح کرد: پر واضح است که نقش و رسالت روابط‌عمومی‌ استانداری ها به عنوان راویان اصلی دستاوردهای دولت در سطح استان و متقابلا ایفای نقش انعکاس صدا و مطالبات عمومی جامعه به نهادهای حاکمیتی، بسیار پر اهمیت است و باید با گرفتن آرایش مناسب و مجهز شدن به ابزارهای سخت افزارانه و نرم افزارانه بتوانند تقویت کننده فضای همدلی و تعامل میان دولت و بدنه اجتماعی شوند.

وی بیان کرد: نهاد روابط‌عمومی‌ متاثر از رسالت حرفه ای خود باید در کنار اطلاع رسانی از فرایند اقدامات و سیاستگذاری های کلان حاکمیتی در سطوح استانی، متوجه نقش خطیر "اطلاع یابی" و فهم عمیق و جامع مطالبات گروه های مختلف جامعه، دیدگاه های نخبگان استانی و نگرش عامه مردم به برنامه های دولت باشند تا پل ارتباطی موثق و قابل اتکا میان مردم و حاکمیت را برقرار سازند.

وی گفت: فریضه جهاد تبیین در یک چنین بستری معنا و مفهوم دارد. بایستی با اقناع صحیح مردم نسبت به کارآمدی گفتمان دولت مردمی، ابتکار عمل را به دست گیریم. تحولات و اتفاقات تلخ اخیر به خوبی نشان داد در صورتی که از قافله اطلاع رسانی و تبیین راهبرد و گفتمان دولت و درکنار آن، برملا ساختن توطئه‎‌های دشمن عقب بمانیم، دچار خسران خواهیم شد.

وی با بیان اینکه امروز نمی توان از حکمرانی فضای مجازی در مدیریت افکار عمومی غافل شد ،گفت: در حکمرانی فضای مجازی مدارس، معلم و مساجد باید پیشران باشند و توان تولید محتوای اقناع کننده برای نسل جدید به سرعت افزایش یابد و در این گذر کادر سازی حرفه ای در استانداری های سراسر کشور در حوزه خبری و اطلاع رسانی برای تعامل و مفاهمه با جوانان و نوجوانان کشور، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

عقیلی بیان کرد: در دنیای کنونی، اگر روابط‌عمومی‌ ها با توجه به کارکردهای شبکه های اجتماعی و نفوذ این شبکه‌ها، عملکرد مناسبی نداشته باشند، عرصه را به این رقیب جدی خواهند باخت و شاهد خواهیم بود، شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، جایگزین روابط‌عمومی‌ ها خواهند شد، روایت های دروغین و شایعات منتشر می‌شوند و صدای حقیقت به گوش کسی نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: تعامل در دنیای کنونی به «گفتمان برتر» تعبیر می شود و هنر یک روابط‌عمومی‌ فعال و خلاق، برقراری ارتباط دو سویه بین مردم و مسئولان با ابزار رسانه است. این هدف، علاوه بر ارتقای همه جانبه روابط‌عمومی‌ ها، ضرورت ایجاد «گفتمان واحد» در روابط‌عمومی‌ ها را نیز گوشزد می کند.

عقیلی اظهارکرد: برای حضور قدرتمندان در میدان مبارزه با روایت‌های دروغین در جنگ شناختی همه جانبه دشمن، ساماندهی و هماهنگی سکوهای انتشار در سطوح ملی و استانی، ارتباط و تعامل قوی تر با جامعه نخبگان، گروه‌های مرجع در سطح استانی و شخصیت های موثر و منتفذ می تواند به افزایش اعتماد عمومی و همراهی قوی تر آحاد جامعه با رویکردهای کلان حاکمیتی کمک کند.

مدیر کل روابط‌عمومی‌ استانداری مرکزی ادامه داد: دستیابی به این هدف عالی، بدون داشتن تجهیزات روزآمد و دسترسی به فناوری‌های جدید، در دنیای مدرن فعلی، امکان پذیر نیست. از این رو، هرچه روابط‌عمومی‌ها به روزتر، مجهزتر و آماده تر و در صحنه حاضر باشند، موفقیت‌ها و دستاوردهای زیادی خواهند داشت که از منافع آن، در نهایت خود جامعه بهره‌مند خواهد شد.

عقیلی خاطر نشان کرد: رجای واثق داریم در پرتو رهنمودها و هدایت‌های حضرتعالی و شورای اطلاع رسانی دولت، تحول مثبتی را در حوزه ساختاری و عملیاتی روابط‌عمومی‌ ها شاهد باشیم تا این سنگرسازان بی سنگر در جنگ روایت‌ها، نقش خود را در مواجهه با تحریف ها و شایعات به خوبی ایفا کنند و هدایت افکار عمومی را در مسیر طبیعی و منطقی برعهده گیرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد