درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 آذر 1401 - 20:13   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

 ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است

   ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است


ادامه ادامه مطلب دو

مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا

  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازآفرینی قصه چوپان دروغگو با هنرنمایی همراه اول
  دومینوی حقیقت راه مرجعیت رسانه‌ای
  قانون جزا و خبر دروغ زلزله
  واژه سال 2022 انتخاب شد
  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا
   ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است
  چطور از اضطراب به نفع خود استفاده کنیم؟
  راستی‌آزمایی تصاویر با ابزارهای رایگان اینترنتی
  مدیرکل روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: روابط عمومی‌ها وکیل مدافع و مدعی العموم دستگاه‌ها هستند
  رسانه‌های نوین و آشکار کردن امر پنهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50839صفحه نخست » فناوری نوشنبه، 28 آبان 1401 - 02:22
استقبال مردم از پیام رسان های داخلی در شرایط کنونی از روی اجبار بوده نه اعتماد!
مسلم است در بستری که اکثر اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی با فیلتر سنگین و محدودیت مواجه شده‌اند، راهی جز استفاده از نمونه‌های داخلی باقی نخواهد ماند و این را نباید صرفاً اعتماد و استقبال جامعه از این پیام‌ها در نظر گرفت. زمانی می‌توان از اعتماد سخن گفت که شرایط برابر و یک فضای رقابتی بین پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی برقرار باشد، نه در وضعیت کنونی. اگر در این بستر رقابتی جامعه به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی گرایش پیدا کند آنگاه می‌توان از اعتماد سخن گفت و به آن بالید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس گفته است: «مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد کردند، ۱۷ میلیون ایرانی در یک روز به یک پلتفرم داخلی پیوستند و۶۰ درصد از ترافیک داخلی مردم ترافیکی است که از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند».

این اظهارات، حاکی از برداشت ناصحیح وزیر ارتباطات نسبت به وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و پیوست عنصر اعتماد جامعه به آن‌هاست. ‌ای کاش آقای زارع‌پور شرایطی را که این روز‌ها منجر به استقبال از پیام‌رسان‌های داخلی شده درنظر گرفته و یک‌وجهی و یک‌سویه، تحلیل و نتیجه‌گیری نمی‌کردند.

مسلم است در بستری که اکثر اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی با فیلتر سنگین و محدودیت مواجه شده‌اند، راهی جز استفاده از نمونه‌های داخلی باقی نخواهد ماند و این را نباید صرفاً اعتماد و استقبال جامعه از این پیام‌ها در نظر گرفت. زمانی می‌توان از اعتماد سخن گفت که شرایط برابر و یک فضای رقابتی بین پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی برقرار باشد، نه در وضعیت کنونی. اگر در این بستر رقابتی جامعه به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی گرایش پیدا کند آنگاه می‌توان از اعتماد سخن گفت و به آن بالید.

در نظر بگیریم، پیوستگی عظیم نیاز‌های مردم با پیام‌رسان‌ها و ارتباطی که در بستر آن‌ها برقرار می‌شود، استفاده از این برنامه‌ها را به امری ضروری تبدیل کرده و نباید به خاطر این نیاز‌ها و همچنین محدودیت‌هایی که بر استفاده از اینترنت بین‌الملل حاکم شده، این استقبال را مصادره به مطلوب کرد.

پوشیده نیست که توسعه پیام‌رسان‌های داخلی و اقبال عمومی به سمت آن، فی‌نفسه مطلوب تلقی می‌شود و قطعاً به توسعه تکنولوژیکی و حتی اشتغال بیشتر هم منتهی خواهد شد، اما نیل به این هدف با اجبار میسر نمی‌شود. تجربه نشان داده که هدایت اجباری جامعه نتیجه‌ای جز انسداد به دنبال نخواهد داشت و این مسئله در خصوص استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی که وزیر ارتباطات روی آن تاکید دارد، صدق می‌کند.

حتی محمدباقر قالیباف، ریاست مجلس هم به صراحت اعلام کرد انتقال از یک پلتفرم خارجی به داخلی با کار دستوری امکان پذیر نیست و تسهیل‌گری و ایجاد انگیزه پیش‌نیاز این کار است؛ بنابراین برای استقبال و نهادینه شدن این پلتفرم‌های داخلی، در قدم اول اعتماد‌سازی در جامعه و ایجاد مزیت‌های نسبی از جمله تنوع و سرعت ضروری است. تا زمانی که این پیش‌نیاز‌ها و مزیت‌ها و همچنین یک فضای رقابتی ایجاد نشود، هر تحلیلی مبنی بر استقبال عمومی از پیام‌رسان‌های داخلی کج اندیشی است. زیرا این استقبال در شرایط کنونی از روی اجبار بوده نه اعتماد!

 

منبع: شعار سال

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راستی‌آزمایی تصاویر با ابزارهای رایگان اینترنتی


  برگزاری دوره شناخت افکار عمومی ویژه روابط‌عمومی ها به میزبانی جهاددانشگاهی استان کرمان


  سرپرست دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری منصوب شد


  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان راهداری عنوان کرد؛ شوراهای استانی اطلاع رسانی فرصتی برای پرداختن به جایگاه رانندگان


  رسانه‌های نوین و آشکار کردن امر پنهان


  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم مقاومت


  چطور از اضطراب به نفع خود استفاده کنیم؟


  با اختصاص ۷۰درصد فضاهای تبلیغاتی شهر تهران؛ پایتخت به رنگ "ایران‌ما" درآمد


  واژه سال 2022 انتخاب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد