درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:02   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50813صفحه نخست » ادامه مطلب دوسه شنبه، 24 آبان 1401 - 22:17
هوش مصنوعی چطور آثار هنری خلق می‌کند؟
امروزه هوش مصنوعی تغییر و تحول بسیاری در جهان ایجاد کرده است و می‌توان گفت تقریبا در بسیاری از امور ردپای هوش مصنوعی دیده می‌شود. یکی از کارهایی که هوش مصنوعی در آن سرک کشیده و موفق نیز بوده، نقاشی بوده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| امروزه هوش مصنوعی تغییر و تحول بسیاری در جهان ایجاد کرده است و می‌توان گفت تقریبا در بسیاری از امور ردپای هوش مصنوعی دیده می‌شود. یکی از کارهایی که هوش مصنوعی در آن سرک کشیده و موفق نیز بوده، نقاشی بوده است.

به گزارش شارا از اولین آلبوم موسیقی که کاملا توسط هوش مصنوعی تولید شده است می‌گذرد.

این کاری است که "تارین ساترن"(Taryn Southern) خواننده و ترانه سرا با آهنگ Break Free انجام داد. این آهنگ بخشی از آلبومی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده و با نرم افزار Amper ساخته شده است. این نرم افزار در حال حاضر قادر به آهنگسازی و تولید موسیقی و بسیاری موارد دیگر است. شما در این برنامه می‌توانید چندین اولویت مانند مدت زمان ترجیحی، حالت، سرعت و ژانر را تنظیم کنید.

هوش مصنوعی آثار هنری تولید می‌کند که شاید انسان‌ها هرگز نتوانند آن‌ها را بسازند. دلیل این امر این است که الگوریتمی که هوش مصنوعی مبتنی بر آن است، اغلب به شدت خارج از چارچوب رایج فکر می‌کند. این بدان معنا نیست که انسان‌ها قادر به انجام همین کار نیستند بلکه به این معنا است که یک فرد نمی‌تواند تا این حد و خارج از چارچوب کار کند.

اخیرا یک اپلیکیشن هنری هوش مصنوعی با انتقادهای زیادی روبرو شده است. یک مسابقه هنری در کلرادو، ایالات متحده آمریکا برگزار شد. در حالی که اکثر شرکت کنندگان یک مجسمه، نقاشی یا یک اثر هنری شیشه‌ای به همراه داشتند، یک استثنا وجود داشت زیرا "جیسون آلن"(Jason Allen) یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی را ارسال کرد و برنده مسابقه شد. طولی نکشید که انتقادات شدیدی به راه افتاد و هنرمندان او را به تقلب متهم کردند.

هوش مصنوعی فرصتی را برای ایجاد راه‌های کاملا جدید هنری ارائه می‌دهد. با این وجود، همه با این موضوع موافق نیستند. برای مثال یکی از هنرمندان در پلتفرم اینترنتی آنلاین Reddit گفت: چیزی که من را بیش از همه افسرده می‌کند این است که بسیاری از غیرهنرمندان واقعا مشکلی یا حتی تفاوتی بین چیزی که یک انسان خلق کرده و چیزی که یک هوش مصنوعی تولید کرده نمی‌بینند.

"کاسپر دی جونگ"(Casper de Jong) هنرمند تجسمی که خود را یک طراح عملکرد تعاملی می‌نامد، در استفاده از هوش مصنوعی فرصت‌ها را بیشتر از تهدیدها می‌بیند. وی گفت: قطعا هنرمندانی وجود دارند که در مورد آن مشتاق هستند، اما افرادی که شک دارند نیز وجود دارند. من فکر می‌کنم خیلی زود است که قضاوت کنیم که آیا هوش مصنوعی یک تهدید است یا نه. چیزی که من فکر می‌کنم این است که بهتر است هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار در آغوش بگیریم و بپذیریم، نه اینکه آن را به عنوان یک مزاحم ببینیم. این می‌تواند کارهای واقعا شگفت‌انگیزی انجام دهد و ما باید از آن استفاده کنیم.

ابزارهای بیشتر و بیشتری در بازار عرضه می‌شوند که خلق آثار هنری را برای مبتدیان آسان‌تر می‌کنند. DALL-E ۲ و Midjourney در حال حاضر محبوب ترین هستند. همه اینها یک رابط کاربری در دسترس و کاربرپسند دارند. فناوری پشت سر آنها از فناوری متن به تصویر استفاده می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متنی را بنویسید که دوست دارید ببینید.

این ابزارها بر اساس مدل‌هایی موسوم به انتشار(diffusion) کار می‌کنند. یعنی با تصویری شروع می‌شود که چیزی بیش از استاتیک پیکسل‌شده(pixelated static) نیست. روی آن استاتیک، الگوریتمی اجرا می‌شود که توسط پایگاه‌های داده عظیمی از متن و تصاویر آموزش داده شده است. مدل انتشار، استاتیک را به توصیفی که به آن می‌دهید هدایت می‌کند. اینگونه است که الگوریتم‌های هوش مصنوعی با ترکیب و اصلاح تصاویر موجود، تصاویر جدیدی ایجاد می‌کنند.

اگرچه هوش مصنوعی از دیگر آثار هنری استفاده می‌کند، خروجی آن در همه موارد منحصر به فرد است. این به دلیل پایگاه داده عظیمی است که میلیون‌ها اثر هنری در آن جمع آوری شده است. این موضوع باعث نگرانی هنرمندان نیز می‌شود. برای مثال "آر جی پالمر" هنرمندی است که می‌گوید: هوش مصنوعی شغل ما را می‌خواهد و به‌طور فعال ضد هنرمند است.

یکی دیگر از کاربردهای احتمالی هوش مصنوعی در هنر، مبارزه با کلاهبرداری است، زیرا می‌تواند به کشف آثار جعلی کمک کند. فناوری هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از روش‌های جایگزینی غیر از روش‌های احراز هویت سنتی مانند تکنیک‌های اشعه ایکس، صحت آثار را تعیین کند. این سیستم به خطوط و الگوهای قلم مو نگاه می‌کند، آنها را اسکن می‌کند و سپس می‌تواند در کمترین زمان ببیند که آثار هنری جعلی در کدام قسمت‌ها با چیز واقعی متفاوت است.

اسکای فکر می‌کند که پیشرفت‌های حول محور هوش مصنوعی در صنعت هنر امیدوارکننده است، اگرچه اینها هنوز در مراحل اولیه هستند. در چند سال دیگر، بدون شک همه چیز بسیار متفاوت خواهد بود. من فکر می‌کنم سبکی که اکنون با آن کار می‌کنیم تا ۱۰ سال دیگر کاملا یکپارچه‌سازی خواهد شد. اگر اکنون به فیلم‌های 20 سال پیش نگاه کنید، تفاوت بسیار زیادی در کیفیت و ایده‌های اساسی مشاهده می‌کنید. در دنیای هنر نیز اینگونه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد