درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 23:52   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50805صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 22 آبان 1401 - 19:53
روابط‌عمومی‌ آینه است؛ نه دکور!
روابط‌عمومی‌ یک هنر است، هنر مردم‌داری، هنر آینده‌پژوهشی، هنر تعامل سازنده و شفاف، هنر تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها. هنرمندان روابط‌عمومی‌ را ارج نهید. باور کنید روابط‌عمومی‌ آینه تمام‌نماست که می‌توان خود را در آن دید و تضعیف روابط‌عمومی‌ یعنی شکستن آینه. چه اینکه گفته‌اند آینه چون نقش تو بنمود راست؛ خود شکن، آینه شکستن خطاست. لطفا روابط‌عمومی‌ را دکور نکنید!
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رضا کربلائی / بیمه یعنی اعتماد، آرامش و البته هنر رضایت بیمه‌گذاران. روابط‌عمومی‌ در برخی شرکت‌های بیمه اما به نظر با اختلال رفتاری مواجه است و ضعف برخی مدیران روابط‌عمومی‌ باعث شده تا حاشیه‌ها بر متن غلبه کند، خبرسازی جای خبررسانی را بگیرد و فریب جای آگاهی بخشی را. تا جایی که تمیز دادن سره از ناسره و تشخیص واقعیت از تحریف سخت شده و نتیجه اینکه هزینه‌های سنگینی بر صنعت تحمیل می‌شود.

روی سخن با مدیران شرکت‌های بیمه‌گر است و صریح اینکه اگر به انتخاب‌تان اعتماد دارید، به آنها فرصت بدهید و از ایشان برنامه بخواهید. اگر هم نه؛ پس روابط‌عمومی‌ را دکور فرض نکنید. بلوغ و بالندگی سال‌های اخیر در صنعت بیمه بدون تردید مرهون آینده‌نگری و البته سرمایه‌گذاری مدیران شرکت‌هایی است که به هنر و دانش روابط‌عمومی‌ باور دارند و سنگ بنای آن را بر اعتماد و برنامه‌محوری گذاشته‌اند. خطاست اگر فکر کنید که روابط‌عمومی‌ فقط یک پست اداری است.

یکبار بنشینید و فکر کنید اگر برخی برنامه‌های شرکت در حوزه اطلاع‌رسانی و معرفی محصولات و خدمات شرکت تحت مسئولیت‌تان به نتیجه نمی‌رسد، دلیل‌اش چیست؟ بی‌دلیل دنبال بهانه نباشید و صادقانه از مدیر روابط عمومی‌تان بخواهید تا اشکالات را صریح و بدون لنکت بیان کند. نترسید از صراحت کلام آنها؛ بی‌تردید اگر بهترین‌ها را برای مسئولیت سترگ روابط‌عمومی‌ برگزیده‌اید، بدانید که شرط موفقیت آنها، اعتماد است و صراحت در بیان نظرها.

خطاست اگر روابط‌عمومی را تنها بازاریابی و تبلیغات بدانید، اشتباه است اگر فکر کنید که روابط‌عمومی‌ یعنی سکون در شرکت به جای ایجاد پویایی و خلاقیت. یقین بدانید که روابط‌عمومی‌ یک کار تیمی و مشترک است نه حاصل تلاش و درایت یک نفر در مقام مدیر روابط‌عمومی‌.

اگر شیوه‌های اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی تکراری و تقلیدی شده، اگر برنامه‌ها به نتیجه مطلوب نرسیده، اگر سطح رضایت بیمه‌گذاران و سهامداران پایین آمده، اگر حاشیه‌ها بر متن غلبه کرده، اگر رنگ و لعاب کردن بازار پیدا کرده، اگر شرکت از مسیر خود خارج شده و اگرهای دیگر، بدانید که یک جای کار می‌لنگد.

برخی مدیران تصور می‌کنند که خودشان یک روابط‌عمومی‌ هستند و از این جهت مدیر روابط عمومی‌شان را فقط در روزهای سخت صدا می‌کنند که برای حاشیه‌ها، نسخه ارائه دهد، اما افسوس که ایجاد اعتماد و تقویت رضایت محصول یک فرآیند است، نه اتفاق و رویداد. روابط‌عمومی‌ کارش فقط برگزار کردن رویدادها بدون در نظر گرفتن پیامدها و بازخوردها نیست. روابط‌عمومی‌ یعنی ارتباط مستقیم و بدون واسطه با نفر اول شرکت بیمه‌گر و اگر قرار این نباشد، همان بهتر که روابط‌عمومی‌ را تعطیل کنید!

روابط‌عمومی‌ یک کار بدون زمان است و بی‌مکان؛ یک روابط‌عمومی‌ کارآمد، برنامه دارد و پاسخگوست. ساکن و راکد نیست و می‌داند که سکون و رکود یعنی مرگ تدریجی یک رویا. نتیجه‌اش آشفتگی و کابوس خواهد بود.

در این صنعت وزین و محترم، شاهد دلسوزی و تلاش بسیاری هستیم که دیده نمی‌شوند یا کمتر دیده می‌شوند؛ اما آنها می‌توانند راه را از چاه تشخیص دهند و به مدیران شرکت‌های بیمه‌گر کمک کنند تا انتخاب بهتری داشته باشند. به روابط عمومی‌تان اعتماد کنید. آنها را به حاشیه نرانید و اجازه دهید تا پیوند‌ها را تقویت کرده و اعتمادها را دوچندان کنند.

خبرگان و کارشناسان و مدیران با دانشی در حوزه روابط‌عمومی‌ صنعت بیمه هستند، پر از ایده، انرژی، نبوغ، خلاقیت، آینده‌نگر و البته بی‌هیاهو. آنها را شناسایی کنید و فرصت نقش‌آفرینی دهید. از حرکت در مسیر گذشته بپرهیزید و آینده را در نظر بگیرید. آینده از آن مدیرانی است که در انتخاب‌شان دقت می‌کنند، آینده را می‌بینند و برای آن برنامه دارند.

عصر حاضر، عصر لحظه‌ها و فرصت‌هاست و نه خطاها و حاشیه‌نشینی و انزوا. یک خبر، یک شایعه، یک حاشیه می‌تواند دردسرساز و پرهزینه باشد، اما یک روابط‌عمومی‌ تیزبین و هوشمند از خبرها، تحلیل می‌سازد، از شایعه‌ها عبور می‌کند و حاشیه‌ها را کنار زده و به متن وارد می‌شود. روابط‌عمومی‌ اگر درست کار کند، یک سرمایه‌گذاری است و اشتباه است اگر روابط‌عمومی‌ را در تبلیغات و بازاریابی خلاصه کنیم.


روابط‌عمومی‌ در خدمت مدیرعامل نیست، بلکه خادم شرکتی است که در آن مسئولیت دارد، این به معنای تقابل با مدیریت یا هیات مدیره نیست بلکه غرض آن است که یک روابط‌عمومی‌ مسئولیت‌پذیر و آینده‌نگر باید دارای استراتژی بلندمدت باشد و بتواند به نحو شایسته اهداف و برنامه‌های سازمان را در حوزه مسئولیت خویش محقق سازد.

لطفا روابط‌عمومی‌ را دکور نکنید و باور کنید که صلاح در اعتماد مبتنی بر یک راهبرد روشن است. مدیران شرکت‌های بیمه بدانند روابط‌عمومی‌ یعنی جریان سالم و شفاف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی؛ چون گردش خون بدن سازمان. یعنی یک مغز متفکر و متخصص. روابط‌عمومی‌ را تضعیف کردن بزرگترین خطاست و بدتر اینکه اگر خطایی در درون سازمان رخ دهد، قربانی کردن روابط‌عمومی‌ به بهانه ناتوانی در سرپوش گذاشتن بر خطا، آغاز یک انحطاط است.

صنعت بیمه با چالش‌های زیادی در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به جامعه مواجه است و اگر دنبال تحقق برنامه‌ها و شناسایی فرصت‌ها هستید، اجازه دهید روابط‌عمومی‌ چون آینه، تصویری واقعی و شفاف از سازمان و شرکت ارائه دهد و بازخوردها را رصد و تحلیل و خطاها را یادآوری کند. یک روابط‌عمومی‌ مسئولیت‌پذیر، انتقادها را شنواست، با نشستن در اتاق‌های در بسته میانه ندارد، همیشه در متن رویدادهاست و فرآیندها را در نظر می‌گیرد و خود را محاصره حاشیه‌ها گرفتار نمی‌سازد.

روابط‌عمومی‌ یک هنر است، هنر مردم‌داری، هنر آینده‌پژوهشی، هنر تعامل سازنده و شفاف، هنر تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها. هنرمندان روابط‌عمومی‌ را ارج نهید. باور کنید روابط‌عمومی‌ آینه تمام‌نماست که می‌توان خود را در آن دید و تضعیف روابط‌عمومی‌ یعنی شکستن آینه. چه اینکه گفته‌اند آینه چون نقش تو بنمود راست؛ خود شکن، آینه شکستن خطاست. لطفا روابط‌عمومی‌ را دکور نکنید!


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد