درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:44   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50781صفحه نخست » روابط عمومی سیاسیجمعه، 13 آبان 1401 - 12:13
روابط‌عمومی سیاسی
حضور و مشارکت عموم در مسایل سیاسی تنها از طریق رسانه‌های گروهی ممکن و میسر است، زیرا حتی در بهترین شکل نظام که فعالیت‌های مشترک، سخنرانی‌ها و راهپیمایی‌ها وجود دارد، هرگز این توانانی را ندارند که ارتباط بین شهروند و سیاست‌مداران را مانند روزنامه‌ها و روابط‌عمومی‌ها شکل دهند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ((برین مک نیر)) می گوید: نقش مشاوران سیاسی یکی از حساس ترین نقش های حرفه روابط‌عمومی است، نتیجه ای کاملاً قانونی و ضروری برای نظام های سیاسی جدید.


رییس جمهور ویلسون با تشکیل کمیته اطلاع رسانی در جنگ جهانی اول افکار عمومی را هدایت می کند و در سال ۱۹۲۸ دموکرات ها دفتر دایمی روابط‌عمومی را تشکیل دادند. در سال ۱۹۳۲ این کار توسط جمهوری خواهان صورت گرفت و در سال ۱۹۳۳ صنعت روابط‌عمومی آمریکا همراه با نظام سرمایه داری به شکل گسترده به وجود آمد و روابط‌عمومی سیاسی امروز نقش و جایگاه وی‍ژه ای دارد. در تغییر و هدایت افکار عمومی، در واکنش ها و کنش ها، در انتخاب و فعالیت ها در حرفه روزنامه‌نگاری، در حوادث و رخدادها و یا در ممانعت از حوادث و اطلاعاتی که به صلاح نیست، در طراحی سخنرانی ها، در نظر سنجی های سیاسی، تشکیل بانک های اطلاعاتی و رایانه ای و ساماندهی فوری در واقع می توان گفت روابط‌عمومی سیاسی تنها نقش رسانه ای ندارد.

 

 نقش انحصاری، هم نباید داشته باشد. چرا که نقش بالا و مشاوره ای خود را از دست می دهد. روابط‌عمومی سیاسی باید باز عمل کند تا عملکردها ارزیابی و اصلاح شود ورنه خود روابط‌عمومی انحصاری باز تولیدی به جز انحصار نخواهد داشت. به هر حال آنچه امروز در ایران به کار می رود رسانه ای است و روابط‌عمومی ها بهترین وسیله برای مدیریت افکار هستند.


با طرح مسایل بالا دیگر شکی برای ضرورت روابط‌عمومی ها باقی نمی ماند، اما آن چه مهم است درک ضرورت و مرکزیت روابط‌عمومی ها در مدیریت افکار در رسانه های گروهی است و حتی کاربردی که به شکل موثر در مشارکت و فرآیند دموکراتیک دارد. ((یورگن هابـراس)) می گوید : سیاست مداران به تدریج اهمیت افکار عمومی را باور کردند و حوزه افکار و اندیشه های عمومی پدیدار شد. در واقع از اوایل قرن بیستم دولت ها برای اولین بار خود را با توده ای مردم یا گروه های اجتماعی مواجه دیدند که در یک قلمرو گسترش یافته عمومی دیدگاه ها و افکار مشترک خود را شکل داده و ابتدا توسط مطبوعات و سپس رادیو و در نهایت توسط تلویزیون به انتشار و ارایه آن پرداخته است.


((هابر ماس)) معتقد است: هنگامی که رسانه های گروهی در قرن های نوزدهم و بیستم توسعه و گسترش یافتند، از موسساتی نشات گرفتند که برای انتقال بحث منطقی در خصوص موضوعات و مسایل سیاسی به درون سازمان هایی که از انگیزه خصوصی برخوردار بوده و به شکل خصوص کنترل می شدند‌، پدید می آمدند. لذا مطبوعات به یک حرفه تبدیل شدند روزنامه ها دروازه ای شدند که از میان منافع خصوصی به قلمرو منافع عمومی حمله ور شدند.


هابرماس در این زمینه می گوید: در همین زمان روابط‌عمومی به ابزاری تبدیل شد که توسط آن امکان معرفی سیاست مداران در حوزه یا قلمرو عمومی و دسترسی به گروه اجتماعی گرداننده انتخابات وجود داشت. اما دیدگاهی دیگر معتقد است، ظهور روابط‌عمومی سیاسی نتیجه اجتناب ناپذیر فرآیندی است که به کمک آن رسانه های گروهی بیشتر بر شکل گیری افکار و تصمیم گیری سیاسی متمرکز شده اند. به عبارتی حضور و مشارکت عموم در مسایل سیاسی تنها از طریق رسانه های گروهی ممکن و میسر است، زیرا حتی در بهترین شکل نظام که فعالیت های مشترک، سخنرانی ها و راهپیمائی ها وجود دارد، هرگز این توانانی را ندارند که ارتباط بین شهروند و سیاست مداران را مانند روزنامه ها و روابط‌عمومی ها شکل دهند.

 

 نکته قطعی این است که روابط‌عمومی ها، کمیت گفتگوی سیاسی را به شکل عمیقی در قلمرو و عمومی افزایش داده است و افزون بر مدیریت ارتباطات سازمان و همیاری و ارایه مشاوره به مدیریت می تواند تاثیری شگرف بر فرآند تصمیم گیری و چگونگی تاثیرگذاری و متاثر ساختن تصمیمات رسانه بر گروه های مخاطب بپردازد. روابط‌عمومی می تواند همواره از طریق رسانه در پی تولید و انتقال پیام به شکل دو جانبه باشد.


به همین جهت در پایان می توان گفت : کارشناسان روابط‌عمومی بازی گران سیاسی هستند که باید در انتخاب این بازی گران دقت کرد. زیرا یکی از نقش های استراتژیک روابط‌عمومی، تاثیر گذاری بر تصمیمات سازمان پیش از اتخاذ آن است.
 

منبع: کارگزار روابط‌عمومی

www.iranpr.org

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد