درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:07   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50776صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 12 آبان 1401 - 23:46
نماینده بستان‌ آباد؛ در غیاب خبرنگار و رسانه‌ های داخلی است که شایعات گسترش می‌ یابد
باید شرایطی را فراهم کنیم که خبرنگاران بتوانند به‌راحتی و آزادانه اخبار و گزارش‌های خود را انعکاس دهند. اگر از انعکاس اخبار بد نگران هستیم، بهتر است از بروز وقایع بد جلوگیری کنیم، نه اینکه با منعکس‌کننده این اخبار برخورد کنیم؛ چراکه این رفتار مشکلی را حل نمی‌کند.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مهم‌ترین ابزارهای امروزی دانایی، رسانه‌ها هستند و به گفته نوری‌قزلجه نماینده مجلس «مردم عطش دریافت خبر و اطلاعات دارند و در عصر ارتباطات شرایط به نحوی است که نمی‌شود مسیر کسب خبر را بست». بنابراین تسهیل در اطلاع‌رسانی و کمک به روند جریان آزاد اطلاعات می‌تواند کمک شایانی در جلب اعتماد عمومی و پاسخ به عطش کسب خبر در افکار عمومی باشد.

به گزارش نصر، به مهم‌ترین ابزارهای امروزی دانایی، رسانه‌ها هستند و به گفته نوری‌قزلجه نماینده مجلس «مردم عطش دریافت خبر و اطلاعات دارند و در عصر ارتباطات شرایط به نحوی است که نمی‌شود مسیر کسب خبر را بست».


بنابراین تسهیل در اطلاع‌رسانی و کمک به روند جریان آزاد اطلاعات می‌تواند کمک شایانی در جلب اعتماد عمومی و پاسخ به عطش کسب خبر در افکار عمومی باشد.‌


در جهان امروز وسایل ارتباط‌جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون و سینما با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را بر عهده دارند، به طوری که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی را «عصر ارتباطات» نامیده‌اند.


زندگی در دنیای امروز بدون رسانه قابل تصور نیست. لذا نمی‌توان نقش رسانه‌های جمعی و خصوصا رادیو، تلویزیون و روزنامه‌ها و اینترنت را در زندگی امروزی نادیده گرفت، بلکه باید به دنبال فرهنگ‌سازی بود و بستر اطلاع‌رسانی دقیق را فراهم کرد زیرا به اعتقاد نوری‌قزلجه «در غیاب خبرنگار و رسانه‌های داخلی است که شایعات توسعه می‌یابند».‌غلامرضا نوری‌قزلجه، نماینده بستان‌آباد در مجلس یازدهم و معاون اجرائی رئیس پیشین مجلس (علی لاریجانی) که سابقه نمایندگی مجلس نهم را نیز در پرونده خود دارد، در گفت‌وگو با «شرق» به آسیب‌شناسی کاهش استقلال رسانه‌ها و متعاقب آن کاهش اعتماد عمومی به رسانه‌های داخلی پرداخت.

‌‌همان‌طور که می‌دانید مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است اما گاهی دیده می‌شود که استقلال رسانه نادیده گرفته می‌شود. به نظر شما در این شرایط جایگاه رسانه آزاد در کشور کجاست؟


رسانه و خبرنگار نباید به‌هیچ‌عنوان برای تهیه و انتشار و انعکاس خبر و گزارش با محدودیت و فشار مواجه شوند. بدون حضور رسانه و روزنامه‌نگار نمی‌توانیم مدعی شویم که گردش آزاد اطلاعات داریم.


اگر این مسائل و محدودیت‌ها وجود داشته باشند، شرایط سخت می‌شود. اگر ما از خبر و موضوعی خوشمان نمی‌آید، باید از وقوع آن اتفاق و خبر و حادثه جلوگیری کنیم و این مشکل را ریشه‌یابی کنیم نه اینکه معترض شویم که چرا این ایراد را نشان داده‌اید.


ما نباید آینه را بشکنیم که ایرادات و نواقص را منعکس می‌کند بلکه باید ریشه‌های بروز این ایراد و نواقص را رفع کنیم.


وجود این ایراد به خود ما برمی‌گردد و ما باید آن ایراد را رفع کنیم و این وسط قصور و تقصیری به گردن خبرنگار نیست. رسالت خبرنگاران و رسانه انعکاس واقعیت‌هاست. واقعیت اتفاق می‌افتد و خبرنگار نه قاضی است و نه می‌تواند خوب و بد را ارزش‌گذاری کند؛ بلکه فقط واقعیتی که اتفاق افتاده را با صداقت و امانتداری منعکس و اطلاع‌رسانی می‌کند. توقع و انتظاری هم که از خبرنگاران وجود دارد این است که خبر و واقعه را درست و دقیق و بدون جانبداری منعکس کنند.


حالا این رخداد می‌تواند یک رخداد تلخ و غم‌انگیز باشد یا رخدادی خوب. خوب و بد آن خبر به خبرنگار و گزارشگر و روزنامه‌نگار بر‌نمی‌گردد و ریشه آن جای دیگری است و به حوزه‌های مسئولیتی دیگر برمی‌گردد. خبرنگار مسئول پاسخ‌گویی به آن ماجرا نیست.


رسالت خبرنگار این است که خبر را درست و دقیق و امانتدارانه منعکس کند و تأکید می‌کنم این مسیر برای خبرنگاران به هیچ عنوان نباید بسته شود. حتی معتقدم در شرایط بحرانی که حساسیت‌ها بیشتر است، اتفاقا به حضور خبرنگاران بیشتر نیازمندیم؛ چرا‌که خبرنگاران به شفافیت بیشتر ماجرا کمک می‌کنند.


هرچقدر در‌ آن زمان شفاف‌تر عمل کنیم، به همان اندازه می‌توانیم بحران را بهتر پشت سر بگذاریم. اگر آن وقایع در سکوت خبری طی شوند و تدابیر دیگری به کار گرفته شوند، این کار بی‌اعتمادی و ظن و گمان‌ها و شایعات را گسترش می‌دهد.

اگر قرار باشد صرف ملاحظات، رسانه‌های داخلی و روزنامه‌نگاران در انتشار برخی اخبار و گزارش‌ها محدود شوند، قطعا مردم را برای کسب خبر به سمت رسانه‌های بیگانه سوق می‌دهیم و در این صورت مشخص است که آنها چه مطالبی را به خورد مخاطب می‌دهند. آیا این محدود‌کردن رسانه‌‌های داخلی به صلاح کشور است؟


دقیقا همین‌طور است. در غیاب خبرنگار و رسانه‌های داخلی است که شایعات توسعه می‌یابند. در غیاب رسانه و خبرنگار است که رسانه‌های معاند می‌توانند افکار خودشان را به خورد جامعه بدهند و از این فضای ایجادشده، بهره‌برداری کرده و به خواسته‌هایشان برسند.


در غیاب رسانه‌های مستقل و خبرنگاران آزاد داخلی و فعال است که رسانه‌های خارجی از فضای ایجادشده نهایت سوءاستفاده را می‌برند. هرچقدر ما از فعالیت رسانه‌های داخلی بکاهیم، به همان اندازه به رسانه‌هایی که به ضرر منافع کشور کار می‌کنند، میدان داده‌ایم تا اطلاعات و اخبار سوگیرانه را به خورد جامعه ایرانی بدهند.


‌بسیاری معتقدند هرچقدر هم جلوی انتشار آزاد اطلاعات و اخبار از طریق خبرنگاران و رسانه‌های داخلی گرفته شود، بازهم مردم مسیر دریافت خبر را پیدا می‌کنند، چراکه کسب خبر نیاز جامعه در عصر ارتباطات است؛ نظر شما در این رابطه چیست؟!
بله همین‌طور است. مردم عطش دریافت خبر و اطلاعات دارند و در عصر ارتباطات شرایط به نحوی است که نمی‌شود مسیر کسب خبر را بست.


مردم بالاخره مسیری را باز می‌‌کنند و از آن کانال و مسیر خبر را کسب می‌کنند. پس چه بهتر این خبر را از طریق یک رسانه یا خبرنگار داخلی مستقل که عرق وطن دارد و مردم خود را دوست دارد و در ارائه آن خبر سوگیری خلاف منافع ملی ندارد و اخبار دقیق و درست را ارائه می‌دهد، دریافت کنند، تا خبرنگاری که در داخل کشور حضور ندارد و بر پایه‌های اطلاعاتی غلط و نامطمئن و حتی داده‌های ساختگی اطلاعات را به جامعه مخابره می‌کند. این کار خیلی خطرناک است.


بنابراین تأکید دارم همیشه خصوصا در شرایط بحرانی باید خبرنگاران ما بیشتر فعال شوند و واقعیت‌ها را باامنیت خاطر مخابره کنند تا مردم و مسئولان بتوانند به‌درستی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. یقینا در این صورت همه در جهت منافع ملی آن موضوع را جمع‌بندی می‌کنند و هرآنچه به نفع کشور و ملت است را در پیش می‌گیرند.


‌همان‌طورکه مطلعید آزادی بیان یکی از اصول قانون اساسی است؛ اما اگر قرار باشد این اصل قانونی نادیده گرفته شود و رسانه‌ای که رسالت حرفه‌ای خود را انجام می‌دهد، برایش محدودیت ایجاد کنند، قطعا با فضای بسته‌ای مواجه خواهیم شد که نگران‌کننده است.


بله. ایجاد محدودیت برای اطلاع‌رسانی خبرنگار به دموکراتیک‌بودن جامعه آسیب می‌زند و دموکراسی در این صورت یک پایه خودش را از دست می‌دهد؛ چرا‌که رسانه و مطبوعات یک رکن دموکراسی است.
 

پیشنهادتان برای جلوگیری از بسته‌شدن فضای خبری چیست؟


همان‌طور‌که ابتدای صحبتم گفتم، باید شرایطی را فراهم کنیم که خبرنگاران بتوانند به‌راحتی و آزادانه اخبار و گزارش‌های خود را انعکاس دهند. اگر از انعکاس اخبار بد نگران هستیم، بهتر است از بروز وقایع بد جلوگیری کنیم، نه اینکه با منعکس‌کننده این اخبار برخورد کنیم؛ چراکه این رفتار مشکلی را حل نمی‌کند.

معصومه معظمی خبرنگار گروه سیاسی روزنامه شرق


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  رسانه سمی


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد