درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 20 خرداد 1402 - 02:36   

سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد

  سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد


ادامه ادامه مطلب یک

همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است

  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


ادامه ادامه مطلب دو

پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت

  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت


ادامه ادامه مطلب سه

جانشین رئیس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران منصوب شد

  جانشین رئیس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت
  ادعای زیست‌محیطی فیفا نادرست است
  استاندار کرمانشاه: روابط عمومی‌ها توجیه کننده مدیران نباشند
  نقش روابط‌عمومی در ترویج فرهنگ مهارت آموزی بسیار تاثیر گذار است
  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است
  سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد
  دستگیری غیرقانونی یک روزنامه‌نگار در بخش اشغالی اوکراین
  حمله به خبرنگاران در اتاق خبر یک تلویزیون در صربستان
  یک مجری رادیویی در فیلیپین توسط افراد مسلح کشته شد
  جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50718صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیسه شنبه، 24 آبان 1401 - 10:28
فناوری و تحول‌ صنعت نشر
مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی - سرعت تغییر "فناوری" در "صنعت نشر" چنان سرسام‌آور است که دیگر نمی‌تواند با روش‌های قدیمی به حیات خود ادامه دهد و ناگزیر به تطبیق خود با این شرایط جدید خواهد بود، چراکه این تحولات و شرایط جدید حامل فرصت‌ها و تهدیدهای زیادی است که اگر ناشران نتوانند خود را با این روندهای جدید هماهنگ و سازگار نمایند قطعا در سراشیبی ورشکستگی و سپس سقوط و تباهی قرار می‌گیرند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| سرعت تغییر "فناوری" در "صنعت نشر" چنان سرسام‌آور است که دیگر نمی‌تواند با روش‌های قدیمی به حیات خود ادامه دهد و ناگزیر به تطبیق خود با این شرایط جدید خواهد بود، چراکه این تحولات و شرایط جدید حامل فرصت‌ها و تهدیدهای زیادی است که اگر ناشران نتوانند خود را با این روندهای جدید هماهنگ و سازگار نمایند قطعا در سراشیبی ورشکستگی و سپس سقوط و تباهی قرار می‌گیرند.


این روزها، فناوری و تکنولوژی به یک مزیت حیاتی و رقابتی جدید در صنعت نشر تبدیل شده و در حال حاضر از هوش مصنوعی برای نوشتن کتاب و مقاله، بررسی متون، طبقه‌بندی محتوا، بازبینی و بازاریابی کتاب استفاده می‌شود.


همچنین هوش مصنوعی برای روایت کردن و خوانش کتاب‌های صوتی و بهبود فرایند نوشتن به نویسندگان کمک زیادی می‌کند و در تمام حوزه‌ها از جمله تبلیغات و ارسال ایمیل و بازخوردگیری از خوانندگان، بالا بردن کیفیت داستان‌ها و جذب بیشتر خوانندگان و مخاطبان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


یکی دیگر از «کاربردهای رایج هوش مصنوعی در حوزه نشر، "دستیار صوتی" است. در حال حاضر نشریه‌هایی مانند اکونومیست، واشنگتن‌پست و بسیاری دیگر در حال استفاده گسترده از دستیاران صوتی برای ارایه خلاصه‌های صوتی برای کاربران‌شان هستند. شبیه همین استفاده از هوش مصنوعی را برخی کتابخانه‌های دیجیتال برای ارایه محتوای قابل‌تشخیص از طریق جستجوی صوتی در دستور کارشان قرار داده‌اند».


به‌علاوه، همه چیز در"صنعت نشر دیجیتال" به‌سرعت در حال تغییر است و روندهای جدیدی در آن در حال شکل‌گیری است که هم برای ناشران و هم برای مخاطبان می‌تواند دارای اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاری باشد. سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ که به شکل‌های مختلفی (مانند مجله، خبرنامه و ...) در اینترنت صورت می‌پذیرد از آن جهت امری حیاتی و گریزناپذیر است که استفاده از محتوای دیجیتال روزبه‌روز در حال افزایش است و در نتیجه، استراتژی محتوایی ناشران باید به‌گونه ای طراحی شود که به ارایه بهترین محتوا و کیفیت خدمت‌رسانی به مشتریان و مخاطبان و همچنین جلب رضایت حداکثری شود.


افزایش تقاضا برای کتاب‌های صوتی و الکترونیک، ادغام غول‌های دنیای نشر، افزایش قابل توجه خودانتشاراتی‌ها و نویسندگان مستقل، افزایش درخواست برای تنوع، رونق بازاریابی ایمیلی، جهش فروش کتاب‌های کاغذی، افزایش و رشد فروش مستقیم و ... از اتقاق‌ها و تحول‎های تاثیرگذار و زیبای حوزه نشر در سال 2022 است.


خلاصه اینکه آتشی که فناوری در صنعت نشر برافروخته هر روز شعله‌ورتر شده و به ظهور ابزارها و کانال‌های جدید موثر مانند پلتفرم‌های خلاصه کتاب، پلتفرم‌های ویژه بررسی دقیق، "بوک‌تاک" و ... شده و خوشبختانه مورد توجه بازیگران اصلی دنیای نشر نیز قرار گرفته است.


همان‌گونه که "آلوین تافلر" نویسنده و آینده‌شناس شهیر آمریکایی گفته «فناوری موتور محرکه تغییر و دگرگونی است و این موضوع امروزه در "صنعت نشر" مصداق دارد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استاندار کرمانشاه: روابط عمومی‌ها توجیه کننده مدیران نباشند


  حمله به خبرنگاران در اتاق خبر یک تلویزیون در صربستان


  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت


  یک مجری رادیویی در فیلیپین توسط افراد مسلح کشته شد


  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


  سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد


  ادعای زیست‌محیطی فیفا نادرست است


  دستگیری غیرقانونی یک روزنامه‌نگار در بخش اشغالی اوکراین


  نقش روابط‌عمومی در ترویج فرهنگ مهارت آموزی بسیار تاثیر گذار است


  جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد