درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:31   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50705صفحه نخست » روابط عمومی بحرانسه شنبه، 3 آبان 1401 - 15:59
راه عبور از بحران‌های سخت
برای عبور از بحران‌های بزرگی که با آن روبروئیم همانطور که بارها گفته شد به مفاهمه و گفتگوی ملی و به کارگیری تمام ظرفیت نخبگانی کشور و مشارکت همه آحاد جامعه با پرهیز از قطب‌بندی‌های خطرناک و تفرقه افکنانه و مخرب اجتماعی نیازمندیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| برخی بحران‌هایی که کشور درگیر آنها است، گاه حتی گامی از مرحله بحران هم فراتر گذاشته‌اند و طاقت و ظرفیتی بسیار فراتر از تصور می‌خواهند که غفلت از آنها بسیار آسیب‌زاست؛ از بحران محیط زیست گرفته تا خشکی تالاب‌ها و دریاچه‌ها و مهم‌تر از همه دریاچه ارومیه، از کاهش تولید ثروت گرفته تا کاهش چشمگیر سرمایه گذاری و جلوگیری از استهلاک سرمایه، از بحران شکاف نسلی گرفته تا بحران مطالبات انباشته شده اجتماعی، از بحران تورم مزمن گرفته تا بحران فاصله‌های نامتعارف طبقاتی، از بحران فرو نشست‌های خطرناک در بسیاری از دشت‌های کشور گرفته تا بحران آب وکاهش چشمگیر منابع آب زیرزمینی، از بحران ناکارآمدی گرفته تا بحران سقوط بهره‌وری و…

 

این فهرست می‌تواند طولانی‌تر بشود و حوزه‌های مختلفی را در بر بگیرد. به منظور مقابله با این بحران‌ها و عبور موفقیت آمیز از این چالش‌های سخت، بی‌تردید به توان و ظرفیتی بسیار فراتر از دولت و ساختارهای فعلی نظام حکمرانی نیازمندیم و اگر تمامی ظرفیت نخبگانی را از یکسو و همدلی و مشارکت بدنه اجتماعی را از سوی دیگر به کار نگیریم قدر مسلم قادر به عبور از این ابر چالش‌ها نخواهیم بود.

 

 راه حل اما اصرار بر استمرار روش‌ها و روندهای گذشته نیست. اینکه بسیاری از دلسوزان به این ملک و ملت از لزوم گفتگوی ملی و پرهیز از تقویت قطب بندی‌های وحدت شکن اجتماعی سخن می‌گویند به این علت است که دریافته‌اند هرچه شکاف بین دولت و ملت بیشتر شود راه‌ها و مسیرهای برون رفت از این شرایط دشوارتر خواهد شد… اینکه تصور کنیم صرفاً با روش‌های امنیتی می‌توان آرامش و ثبات آورد و جامعه را آرام کرد ممکن است بساط اعتراض را از سطح خیابان برچیند اما جامعه و به ویژه جوانان را برای همراهی با دولت در مسیر رفع بحران‌های بزرگ بی‌انگیزه وناهمراه خواهد ساخت حتی اگر قائل باشیم برنامه‌ها و اقدامات دولت کاملاً شایسته و در خور و سنجیده و مطلوب است (که می‌دانیم شوربختانه چنین ظرفیتی در نظام تصمیم‌گیری وجود ندارد).

 

دیگر آنکه خود دولت هم امکانی برای پی بردن به اشتباهات و اشکالات خود پیدا نمی‌کند. (البته این سخن به معنای نفی برخورد بازدارنده با عوامل اغتشاش و تخریب و هنجارشکنی و جنایت نیست) اخیراً شاهدیم که سخنگوی دولت سری به دانشگاه‌ها می‌زند و علیرغم برخوردهای تندی که می‌بیند تحمل می‌کند و سعی دارد تا باب گفتگو و شنیدن و گوش دادن را باز کند یا تلویزیون نیم دریچه‌ای در یک شبکه برای انتقال سخن منتقدان و مخالفان گشوده است و مقامات هم وعده تمهید مکان‌هایی برای اعتراضات و تجمعات مدنی داده‌اند تا فضایی برای شنیدن صدای مخالف فراهم آید.

 

همه این‌ها گرچه شاید کمی دیر و البته کم باشد اما به هر حال جای امیدواری است که ضرورت تغییر در روش‌ها و رویکردها فهم شده است و خداکند محدود به شرایط خاص نباشد و نشود چرا که گویی به برنامه‌های کوتاه مدت و موقت عادت کرده‌ایم و کمتر به فکر بهبود شرایط در قبل و بعد از بحران هستیم و اندیشه‌ای نسبت بدان نداریم.

 

 این تصور که دیگر کاری نمی‌شود کرد چون نه حکومت به حرف کسی گوش می‌‌دهد و نه مردم اعتمادی به حکومت دارند گزاره درستی نیست. همین جوانانی که در خیابان و کوچه و دانشگاه فریاد می‌زنند و گاه حتی شعارهای تند می‌دهند و گاه تحمل حضور و یا سخن هیچ مقام و مسئولی را ندارند وقتی دریابند که دیده می‌شوند و بهتر از آن شنیده می‌شوند و می‌توانند حرف بزنند و صدایشان را به گوش حکومت برسانند و از آن طرف هم صداقت و تحمل و مدارا و عمل و اراده تغییر و نه تخطئه و تهدید و تحقیر ببینند همراهی می‌کنند چون کشورشان را دوست می‌دارند و فرق است بین آنها و اقلیتی که سودای تکه تکه شدن ملت و مملکت را دارند.


کوته سخن آن که برای عبور از بحران‌های بزرگی که با آن روبروئیم همانطور که بارها گفته شد به مفاهمه و گفتگوی ملی و به کارگیری تمام ظرفیت نخبگانی کشور و مشارکت همه آحاد جامعه با پرهیز از قطب‌بندی‌های خطرناک و تفرقه افکنانه و مخرب اجتماعی نیازمندیم.
 

منبع: روزنامه اطلاعات
سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد