درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 بهمن 1401 - 18:27   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور


ادامه ادامه مطلب دو

توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه

  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  توصیه‌هایی برای خبرنگارانی که به استراحت نیاز دارند
  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه
  آینده مرجعیت رسانه‌ای متعلق به روایت‌های تصویرساز است
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر
  طرحی برای تعطیلی آزادی بیان
  آن‌ها که با آمدن هوش مصنوعی بیکار می‌شوند
  روابط‌عمومی و مفهوم مسئولیت اجتماعی
  نقش داده‌ها در پوشش خبری پناهجویان اقلیمی
  اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران محدود نمی‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50673صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 6 آذر 1401 - 08:32
نقش کلیدی مشاوره در بازاریابی و فروش
شهرام شیرکوند_ پژوهشگر صنعت - تصمیم‌سازی درست و به‌‌موقع، بهره‌مندی از دانش روز، تخصص، تجربه و ارتباطات مثبت مشاور در ترغیب سازمان‌ها به استخدام مشاور در حوزه‌های مختلف موثر بوده و آنچه در نهایت برای مشاوران ارزش افزوده و مزیت رقابتی ایجاد خواهد کرد، بهره‌گیری از نوآوری و خلاقیت برای توسعه نشان تجاری (برند)، کاهش زمان، کاهش هزینه و توسعه فرهنگ صنعتی در سازمان در راستای ارائه راه‌حل برای رفع مشکلات حوزه‌های تولید و تجارت و توسعه فروش است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| توسعه سهم بازار یکی از استراتژی‌های اساسی برای ماندگاری و ارتقای یک سازمان است. همچنین مهارت و نگرش مدیران حوزه‌های بازاریابی و فروش برای توسعه سهم بازار و افزایش فروش بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین مشورت با افراد خبره و بهره‌گیری از تجربیات آنها در حوزه‌های بازاریابی و فروش، بهترین نتایج را برای سازمان به همراه خواهد داشت. علاوه‌براین برای تحقق اهداف سازمان، افزایش بهره‌وری و پیشرفت کسب‌وکار و تجارت و آشنایی با متدهای روز و به‌منظور کاهش آسیب‌های اقتصادی در حوزه کسب‌وکار‌ باید از افراد متخصص مشاوره گرفت.

به‌جرات می‌توان گفت ناکامی بسیاری از مدیران در حوزه‌های مختلف بازاریابی، تولید، فروش و خدمات پس از فروش، زاییده ناهماهنگی نگرش و رفتار یکنواخت و دگماتیسم آنان و سیستم‌های مکانیکی تحمیل شده به سازمان‌ها با واقعیت غیردگماتیسم (جزم‌اندیشی) آنهاست. سازمان مانند موجود زنده دارای اراده است و مدیریت بر آن مهارت‌های متناسب با آرمان‌های سازمان را می‌طلبد. البته هیچ سازمانی را نمی‌توان یافت که مدیران آن به‌طور کامل واجد این مهارت‌ها و دانش مدیریت باشند. در کشورهای توسعه‌‌یافته مشاوران حرفه‌ای مدیریت این‌گونه نیازهای سازمانی را برآورده می‌کنند.

بدیهی است توسعه مدیریت برمبنای الگوهای علمی و عملی مستلزم توسعه مشاوره مدیریت است. هر اندازه سازمان‌ها و محیط آنها متنوع‌تر و تغییرپذیرتر باشد این ضرورت بیشتر خواهد بود، اما سوال این است که چطور می‌توان صنعت مشاوره مدیریت را توسعه داد و آن را اثربخش و پرجاذبه کرد؟

باتوجه به نقش مهم مشاوران مدیریت، فقدان مهارت‌ها مترادف با توفیق نیافتن آنها در نیل به اهداف سازمانی است. در این راستا «رابرت کانز» می‌گوید موفقیت مدیران در گرو عملکرد و ویژگی‌های شخصیتی آنان است و توانایی‌شان در نائل شدن به یک نتیجه مطلوب برخاسته از مهارت‌هاست. بر این اساس وی مشخص می‌کند موفقیت عملکرد مدیریت مستلزم سه نوع مهارت فنی، انسانی و ادراکی است. برای ایجاد تحول در سازمان، بهره‌گیری از مشاوران داخلی (کارشناسان و مدیران شاغل در سازمان) و مشاوران خارج از سازمان و مشارکت موثر آنان برای تسریع دگرگونی فراگیر ضروری است که لازمه استفاده از این دو گروه (مشاوران خارج و داخل سازمان) را دانش، مهارت‌ها و اندوخته‌های تجربی ویژه آنان تعیین می‌کند.

سازمان‌ها با این رویکرد و توجه به اهمیت حضور مشاوران خبره در سازمان باید همواره دارای کمیته‌ها و نشست‌های تخصصی باشند و در مواقع بحرانی و زمان تصمیم‌گیری با آنان مشاوره کنند و از نظرات کارشناسی مشاوران بهره‌مند شوند تا از تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی که تضییع حقوق ذی‌نفعان سازمان‌ها را به‌دنبال دارد، پرهیز شود. البته مدیران موفق و باتجربه نیک دریافته‌اند که خودمحوری و اخذ تصمیمات فردی، بار مسئولیت و پاسخگویی آنان را در مقابل ذی‌نفعان دوچندان می‌کند و تمامی خسارات ناشی از شکست احتمالی را متوجه آنان می‌سازد؛ بنابراین معتقدند استفاده از تجربیات و نظرات دیگران و مشاوره در امور، ضریب ریسک را کاهش می‌دهد و به این جهت مدیران باید در مقام پاسخگو، توجیه پسندیده و محکمه‌پسندی داشته باشند. آنان باوجود اعتماد و اطمینان به توانمندی‌های خود، مشاوره با دیگران را جزئی از توانایی‌های خود تلقی کرده و با تشکیل کمیته‌ها و مجامع تخصصی و کارشناسی در حوزه مدیریت خود و استفاده راهبردی از آن، امور را تسهیل می‌کنند.

در شرایط ثبات و سلامت اقتصادی، ماندگاری و پیشرفت بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی و ارزش‌آفرینی آنها از طریق مدیریتی کارآمدتر و اثربخش‌تر میسر خواهد بود و تنها در این صورت است که دانش مدیریت و تجربه انباشته و گرانسنگ مدیران و مشاوران مدیریت و مهارت‌های مشاوره‌ای، جایگاه خود را باز می‌یابد و تعامل مشاوران و مدیران، توانمندی هر دو را ارتقا بخشیده و به تحقق اهداف سازمان در حوزه‌های بازاریابی و فروش و توسعه سهم بازار خواهد انجامید. بدیهی است مشاوران و مدیران برای حضور موثر در چنین فضایی باید آمادگی کافی داشته باشند تا بتوانند همپای مدیران و مشاوران رقبای داخلی و خارجی خود در عرصه رقابت حضور یابند.

در عصر حاضر که فضای کسب‌وکار رقابتی‌تر شده، دانش بازاریابی مانند بسیاری از علوم دیگر به یک امر تخصصی تبدیل شده و اتکای مدیران به روش‌های سنتی و بهره‌گیری از تجربه‌های قبلی ناکافی است و‌ باید باتوجه به شرایط رقابت، ‌از شیوه‌های نوین بازاریابی برای توسعه برند و افزایش سهم بازار استفاده کرد. از این منظر که نیاز به دانش، مهارت و تخصص بازاریابی برای مدیران امروز و در شرایط کنونی کاملا محسوس است، استفاده از خدمات و تجربیات یک مشاور مدیریت ضروری به‌نظر می‌رسد. البته مشاوره در حوزه بازاریابی مختص واحد‌های تجاری که قدمت طولانی دارند نیست و در کسب‌وکارهای جدید نیز برای توسعه فروش مشاوره بازاریابی ضرورت دارد.

خلاصه کلام اینکه تصمیم‌سازی درست و به‌‌موقع، بهره‌مندی از دانش روز، تخصص، تجربه و ارتباطات مثبت مشاور در ترغیب سازمان‌ها به استخدام مشاور در حوزه‌های مختلف موثر بوده و آنچه در نهایت برای مشاوران ارزش افزوده و مزیت رقابتی ایجاد خواهد کرد، بهره‌گیری از نوآوری و خلاقیت برای توسعه نشان تجاری (برند)، کاهش زمان، کاهش هزینه و توسعه فرهنگ صنعتی در سازمان در راستای ارائه راه‌حل برای رفع مشکلات حوزه‌های تولید و تجارت و توسعه فروش است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فناوری انقلابی Passkey چیست؟


  کسب‌وکارها باید مسئولیت‌اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند


  چرا قبل از اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل در هر سایتی که آن را خواست باید خوب تامل کنید؟


  راستی‌آزمایی تصویری: یافتن مکان عکس‌ها با ابزارهای رایگان


  فاز جدید پاسخگویی روابط‌عمومی هوشمند شورای شهر مشهد


  روابط‌عمومی و مسئولیت سازمانی


  4 نکته رسانه‌ای درباره خبر حمله به سفارت آذربایجان در تهران


  چگونه در شرایط بد اقتصادی رهبران سازمانی خوبی باشیم؟


  ضرورت استفاده کارآمد نهاد وکالت از ظرفیت‌های جریان رسانه‌ای


  چرایی کاهش اعتماد به رسانه‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد