درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 05:26   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50605صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 30 آبان 1401 - 12:59
تعریف رهبری سازمانی در دورکاری
در طول دوران کاری‌‌ام، شاهد فروپاشی تیم‌‌های مجازی زیادی بوده‌‌ام. معمولا یک شرکت منابع قابل توجهی را برای تشکیل گروه پراکنده‌‌ای از کارشناسان، در جهت یک هدف خاص - مثل تولید یک محصول مهم یا اصلاح یک استراتژی - سرمایه‌‌گذاری می‌کند، اما مشکلات به‌زودی ظاهر می‌شوند. دینامیک‌‌های گروه نامساعد می‌شوند. نارضایتی زیاد می‌شود و افراد دیگر به چیزی گوش نمی‌دهند.
  

ما معمولا فکر می‌کنیم مدیرانی که شخصیت‌های قوی دارند، «جذاب و خارق‌‌العاده» هستند. منظور توانایی چشمگیر این مدیران در تاثیرگذاری بر دیگران، جلب‌توجه و برانگیختن احترام است. وقتی مدیر مورد نظر جلساتی در اتاق کنفرانس برگزار می‌کند، به کارکنان آموزش فردی می‌دهد یا در ساختمان می‌‌چرخد و با کارکنانش خوش‌وبش غیررسمی می‌کند، این ویژگی‌‌ ملموس‌‌تر است.

اما این حضور خارق‌‌العاده چگونه در صفحه کامپیوتر نمود پیدا می‌کند؟ سال‌ها تجربه همکاری با صدها مدیر مجازی در سراسر دنیا، به من نشان داده احتمالا اصلی‌‌ترین نگرانی آنها این است که چطور بدون ابزار تعامل حضوری که باعث می‌شود در دنیای فیزیکی تاثیرگذار باشند، مدیریت کنند. آنها دید محیطی ندارند که تشخیص دهند چه کسی با همه انرژی خود در جلسه مجازی ظاهر شده و چه کسی فقط به جلسه وصل شده است. آنها تماس چشمی و زبان بدن را که امکان می‌دهد وضعیت محیط را با حس ششم تشخیص دهند، ندارند. همچنین این فرصت را ندارند که قبل یا بعد جلسه، خود به خود با افراد احوالپرسی و خوش و بش کنند. همه‌چیز به اندازه صفحه کامپیوتر درمی‌‌آید. طیف غنی از المان‌‌های دیداری و شنیداری که در دنیای فیزیکی وجود دارد، حالا با یک کانال دیجیتال محدود، تعدیل می‌شود.

قبل از اینکه رسیدگی به موانع دنیای مجازی را شروع کنیم، بیایید به خود نقش رهبری سازمانی فکر کنیم. رهبری سازمان یک وظیفه به‌‌شدت پیچیده است. رهبران سازمان باید هدف تعیین کنند، به تیم‌‌ها انگیزه دهند، بر فعالیت‌‌هایی که انجام می‌شوند نظارت کنند، محدودیت‌‌های داخلی و خارجی را برطرف کنند و نتیجه ارائه کنند. رهبران سازمان باید روز به روز و هفته به هفته تلاش کنند بقیه را با خود همراه کنند، روابط بین افراد و گروه‌های بزرگ‌تر ایجاد کنند، انسجام تیمی را تضمین کنند و تیم را هر جا لازم باشد بسیج کنند. اگر بسیاری وظایف دیگر مختص یک صنعت، شرکت و ذی‌‌نفعان را به اینها اضافه کنید، می‌‌بینید رهبری سازمان چقدر پیچیده‌‌تر می‌شود.

معرفی یک فرمت مجازی، دیگر کارد را به استخوان می‌‌رساند. در طول دوران کاری‌‌ام، شاهد فروپاشی تیم‌‌های مجازی زیادی بوده‌‌ام. معمولا یک شرکت منابع قابل توجهی را برای تشکیل گروه پراکنده‌‌ای از کارشناسان، در جهت یک هدف خاص - مثل تولید یک محصول مهم یا اصلاح یک استراتژی - سرمایه‌‌گذاری می‌کند، اما مشکلات به‌زودی ظاهر می‌شوند. دینامیک‌‌های گروه نامساعد می‌شوند. نارضایتی زیاد می‌شود و افراد دیگر به چیزی گوش نمی‌دهند.

در نهایت، این کار نمی‌تواند انتظارات شرکت را برآورده کند. همه افراد درگیر - از رهبر تیم گرفته تا پایین‌‌ترین اعضا - عواقبش را می‌‌بینند. این فروپاشی کار مشتریان، ارتقا و پاداش‌‌های مشارکت‌‌کنندگان و گاهی حتی شغل‌‌های افراد را به خطر می‌‌اندازد. اگر در یک تیم جهانی با پتانسیل بالا باشید که در نهایت نمی‌تواند اهداف خود را محقق کند، شرکت مشتریان و سرمایه‌‌اش را در یک مقیاس جهانی از دست می‌دهد. این واقعیت است. من به این نتیجه رسیده‌‌ام که برای هر گونه انحراف از مسیر، مدیری هست که درباره آنچه رخ می‌دهد یک تئوری دارد. گاهی هم چندین مدیر با چندین تئوری و توجیه، مثلا: این عضو تیم بیش از حد از خودراضی بود؛ آن اعضا خیلی منفعل بودند؛ این وظیفه که به ما محول شده بود خیلی نامحدود یا شاید بیشتر از حد محدودکننده بود؛ تعداد جلسات خیلی زیاد بود یا به اندازه کافی جلسه برگزار نمی‌شد.

گاهی از من خواسته می‌شود این تئوری‌‌ها را عمیقا بررسی کنم و برای هر نقصی راه‌حل‌‌های مرسوم ارائه کنم. اما این سرهم‌بندی‌‌‌‌ها با جزئیاتی درباره پرسنل، وظیفه یا فرآیند، میزان کلی انحراف از مسیر را کاهش نمی‌دهد؛ نه در یک شرکت مفروض و نه در چشم‌‌انداز کلی شرکت. نگاهی دقیق‌‌تر می‌گوید که مشکلات به رهبری سازمان منتهی می‌شوند. اینجاست که باید راه‌حلی پیدا کرد.
فروش قسطی آیفون 13 پرومکس بدون ضامن با ضمانت اصالت کالا| پرداخت در محل

به عنوان یکی از اعضای قدیمی هیات علمی و رئیس واحد «رهبری و رفتار سازمانی» مدرسه کسب‌‌وکار هاروارد، با مقوله رهبری سازمانی از هر منظری سروکار داشته‌‌ام. چراها، چگونگی‌‌ها و چه زمان‌ها را نه تنها به عنوان یک فرد آکادمیک، بلکه به عنوان یک دست‌اندرکار؛ نه تنها به عنوان یک معلم، بلکه از چشم‌‌‌‌انداز دانشجویانم - که البته رهبران سازمانی آینده هستند - دنبال کرده‌‌ام. این رویکرد چندبعدی دیدگاه‌هایی درباره رهبری سازمان در هر سطحی به من داده است؛ از مدیریت افراد از طریق روابط فردی گرفته تا هماهنگ کردن گروه‌ها طبق یک چشم‌‌انداز مشترک. هر سطحی از رهبری سازمان برای موفقیت عملکرد یک تیم مهم و حیاتی است و به همان اندازه از پس آن برآمدن مشکل است. درباره دورکاری، تعریفی از رهبری را از همکارانم، فرانس فری و آن موریس ارائه می‌کنم: رهبری سازمانی یعنی توانمندسازی دیگران در نتیجه حضور شما و اطمینان از ادامه‌‌دار بودن اثر آن در صورت عدم حضور شما. رهبران سازمانی باید شرایطی فراهم کنند که افراد ظرفیت و قدرت خود را بدانند.

فرانس و آن، این تعریف از رهبری سازمانی را در اوایل دهه ۲۰۰۰ ارائه کردند؛ زمانی که کار با سازمان‌هایی را شروع کرده بودند که کمپین‌‌های تغییر در مقیاس بزرگ راه‌‌اندازی کرده بودند. آنها متوجه یک الگوی ثابت در میان موفق‌‌ترین رهبران سازمانی شدند. موفقیت به «آنها» مربوط نبود. برای بیشتر مدیران موفق، رهبری به معنی قرار دادن دیگران در مسیر موفقیت بود. این رهبران سازمانی، موفقیت را ایجاد شرایط مورد نیاز تیم‌‌هایشان برای پیشرفت، تعریف می‌کردند. آنها فقط افراد شایسته‌‌ای را که انتظار می‌‌رفت عملکرد عالی داشته باشند استخدام نمی‌کردند، بلکه رویکردشان این بود که کشف کنند چطور به کارکنان در تحقق اهدافشان کمک کنند.

به علاوه، فرانس و آن متوجه شدند رهبران سازمانی فقط زمانی که شانه به شانه تیم‌‌های خود کار می‌کنند، راهنماهای مهمی محسوب نمی‌شوند، بلکه وقتی حضور فیزیکی ندارند هم درگیر تیم هستند. این کشف آنها، به‌‌ویژه برای هدایت تیم‌‌های مجازی بسیار مناسب است. در بخش‌های بعدی، درباره شش چالش مشترکی که رهبران سازمانی در این شرایط با آنها مواجه می‌شوند، چگونه این چالش‌‌ها در فرمت مجازی بروز می‌کنند و اقدامات تثبیت‌‌شده برای غلبه بر آنها را توضیح می‌‌دهیم.
 

نویسنده: Tsedal Neeley

مترجم: مریم رضایی

منبع: کتاب انقلاب دورکاری

donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد