درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 آذر 1401 - 21:24   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

 ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است

   ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است


ادامه ادامه مطلب دو

مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا

  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازآفرینی قصه چوپان دروغگو با هنرنمایی همراه اول
  دومینوی حقیقت راه مرجعیت رسانه‌ای
  قانون جزا و خبر دروغ زلزله
  واژه سال 2022 انتخاب شد
  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا
   ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است
  چطور از اضطراب به نفع خود استفاده کنیم؟
  راستی‌آزمایی تصاویر با ابزارهای رایگان اینترنتی
  مدیرکل روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: روابط عمومی‌ها وکیل مدافع و مدعی العموم دستگاه‌ها هستند
  رسانه‌های نوین و آشکار کردن امر پنهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50598صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 12 مهر 1401 - 08:31
نگرش سیاسی بر انتشار اخبار جعلی موثر است
نتایج یک مطالعه بین المللی نشان می دهد که سیاستمداران آمریکایی جمهوری خواه در مقایسه با سیاستمداران اروپایی به طور فزاینده ای اخبار را از منابع مشکوک به اشتراک می گذارند. این مساله نشان دهنده تاثیر نگرش سیاسی در انتشار اخبار جعلی است.
  

نتایج یک مطالعه بین المللی نشان می دهد که سیاستمداران آمریکایی جمهوری خواه در مقایسه با سیاستمداران اروپایی به طور فزاینده ای اخبار را از منابع مشکوک به اشتراک می گذارند. این مساله نشان دهنده تاثیر نگرش سیاسی در انتشار اخبار جعلی است.

به گزارش سیناپرس، نتایج مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه فناوری گراتس در اتریش با همکاری دانشگاه بریستول انجام شد، نشان می دهد اعضای جمهوری ‌خواه کنگره آمریکا پیوندهای بیشتری را به وب ‌سایت‌هایی که غیرقابل اعتماد نامیده می ‌شوند، به اشتراک می‌ گذارند.

بر خلاف گذشته که اخبار عمدتا از طریق روزنامه ها و رادیو و تلویزیون منتشر می شدند، امروزه منابع خبری آنلاین نقش اصلی را بر عهده داشته و متاسفانه بسیاری از این منابع، قابل اعتماد نیستند.

از سوی دیگر گسترش شبکه های اجتماعی سبب شده است تا به طور معمول این اخبار توسط ده ها هزار کاربر مشاهده شده، به اشتراک گذاشته و مورد بحث قرار گیرد.

بسیاری از سیاستمداران ایالات متحده طرفداران زیادی در رسانه های اجتماعی دارند و به طور گسترده ای پذیرفته شده است که آنچه سیاستمداران به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند، در شکل دهی به افکار و ادراکات عمومی بسیار موثر است. با در نظر گرفتن تمام این موارد، محققان می گویند که یافته های آنها به ویژه با توجه به اینکه انتخابات میان دوره ای ایالات متحده کمتر از دو ماه دیگر انجام می شود، دارای اهمیت زیادی است.

از سوی دیگر باید توجه داشت که میزان اطلاعات غیرقابل اعتمادی که توسط سیاستمداران در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، در حال افزایش است.

طی این مطالعه، محققان قصد داشتند این موضوع را به صورت آماری و با ارقام ثابت کنند،بنابراین میلیون‌ها توییت اصلی توسط سیاستمداران ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و آلمان، تجزیه وتحلیل شد.

بیش از 3.4 میلیون توییت ارسال شده توسط سیاستمداران بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ برای این پروژه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به طور دقیق تر، 1.7 میلیون توییت از اعضای کنگره ایالات متحده، ۹۶۰ هزار توییت از نمایندگان پارلمان بریتانیا و ۷۵۰ هزار توییت از نمایندگان پارلمان آلمان در این پژوهش مورد آنالیز قرار گرفتند.

در ادامه، پیوندهای وب‌ سایت ‌های خارجی در آن توییت ‌ها با پایگاه داده ‌ای که توسط ناظر رسانه NewsGuard ارائه شده بود، مقایسه شد. این شرکت اعتبار و شفافیت وب سایت های خبری را بر اساس مجموعه ای سفت و سخت از معیارهای روزنامه نگاری که مالکیت، بودجه، اعتبار و شیوه های شفافیت وب سایت را پوشش می دهد، ارزیابی می کند.

بر این اساس مشخص شد جمهوریخواهان در سال های اخیر به طور فزاینده ای به اشتراک گذاری مطالب از منابع غیرقابل اعتماد روی آورده اند. نکته قابل تامل این است که در مقایسه با سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، میزان پیوندهای مشکوک به اشتراک گذاشته شده توسط سیاستمداران محافظه ‌کار از سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است.

از سوی دیگر و به طور خاص، درصد لینک ‌های به اشتراک گذاشته شده به وب‌ سایت‌های غیرقابل اعتماد توسط جمهوری خواهان آمریکا در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ (2.4 درصد) بوده و طی سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده است.


به طور کلی، اعضای احزاب در نیمه راست طیف سیاسی در همه کشورهای مورد مطالعه بیشتر از این پیوندها برخوردارند اما فقط جمهوری خواهان آمریکایی این افزایش قابل توجه را نشان می دهند.

دکتر لاسر، از پژوهشگران ارشد این تیم مطالعاتی در رابطه با مساله فوق توضیح می دهد که در سایر کشورها، این سهم ثابت می ماند.

به طور کلی، اعضای جمهوری خواه کنگره تقریباً ۹ برابر بیشتر از اعضای دموکرات کنگره دارای پیوندهای غیرقابل اعتماد هستند. در همین حال، سیاستمداران اروپایی احتمال کمتری دارند که پیوندهایی به سایت های غیرقابل اعتماد به اشتراک بگذارند.

پروفسور استفان لواندوفسکی رئیس بخش روانشناسی شناختی در دانشگاه بریستول، و سرپرست این تیم پژوهشی نیز در این رابطه می گوید: سیاستمداران بخشی از نخبگان تحصیل کرده هستند. رفتار آنها نوعی قطب نما است که چه چیزی از نظر اجتماعی قابل قبول است و چه چیزی نیست.

من فکر می کنم که وقتی افراد در سیاست به طور فزاینده اطلاعات نادرست یا اخباری را از منابعی ارسال می کنند که چندان قابل اعتماد نیستند، بسیار مشکل ساز است. علیرغم جایگاه اجتماعی بالای آنها، مهم است که اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط سیاستمداران را به طور انتقادی دریافت کنیم و منابع را زیر سوال ببریم.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی PNAS Nexus منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راستی‌آزمایی تصاویر با ابزارهای رایگان اینترنتی


  برگزاری دوره شناخت افکار عمومی ویژه روابط‌عمومی ها به میزبانی جهاددانشگاهی استان کرمان


  سرپرست دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری منصوب شد


  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان راهداری عنوان کرد؛ شوراهای استانی اطلاع رسانی فرصتی برای پرداختن به جایگاه رانندگان


  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا


  رسانه‌های نوین و آشکار کردن امر پنهان


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم مقاومت


  با اختصاص ۷۰درصد فضاهای تبلیغاتی شهر تهران؛ پایتخت به رنگ "ایران‌ما" درآمد


  چطور از اضطراب به نفع خود استفاده کنیم؟


  واژه سال 2022 انتخاب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد