درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 آذر 1401 - 21:53   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

 ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است

   ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است


ادامه ادامه مطلب دو

مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا

  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازآفرینی قصه چوپان دروغگو با هنرنمایی همراه اول
  دومینوی حقیقت راه مرجعیت رسانه‌ای
  قانون جزا و خبر دروغ زلزله
  واژه سال 2022 انتخاب شد
  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا
   ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفته است
  چطور از اضطراب به نفع خود استفاده کنیم؟
  راستی‌آزمایی تصاویر با ابزارهای رایگان اینترنتی
  مدیرکل روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: روابط عمومی‌ها وکیل مدافع و مدعی العموم دستگاه‌ها هستند
  رسانه‌های نوین و آشکار کردن امر پنهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50590صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 11 مهر 1401 - 20:25
9 جمله ای که باعث افزایش رضایت شغلی کارمندان خواهد شد
یکی از خواسته های اصلی مدیران این است که رضایت شغلی کارمندان خود را افزایش داده و در سطح موردنیاز قرار دهند، با این حال آنها در این رابطه تمایلی به افزایش درآمد آنها نداشته و این مسئله می تواند توازن مالی شرکت را نابود کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از خواسته های اصلی مدیران این است که رضایت شغلی کارمندان خود را افزایش داده و در سطح موردنیاز قرار دهند، با این حال آنها در این رابطه تمایلی به افزایش درآمد آنها نداشته و این مسئله می تواند توازن مالی شرکت را نابود کند. با این حال آیا تنها راهکار ارتقای رضایت شغلی کارمندان در افزایش حقوق آنها خلاصه می شود؟ بدون شک پاسخ در این زمینه منفی بوده و راهکارهایی بسیار ساده در حد بیان چند جمله وجود دارد که به رفع این نیاز کمک خواهد کرد. در ادامه به بررسی این 9 مورد خواهیم پرداخت.

1-اشتباه من بود

یک رفتار مدیران بسیار مشهور است. درواقع آنها هیچ گاه خود را مقصر ندانسته و مسئولیت آن را بر شانه عوامل دیگری می گذارند. تحت این شرایط طبیعی است که یک کارمند بدون آنکه مقصر اصلی باشد، مورد انتقاد قرار گیرد. در این رابطه توصیه می شود که اعتراف به اشتباه را یک اقدام در زمینه مخدوش کردن چهره مدیریتی خود تلقی نکرده و با این اقدام نشان دهید که نه‏تنها شخصیتی مغرور محسوب نمی شوید، بلکه برای تیم خود ارزش بالایی قائل بوده و حتی از بیان جملات سخت نزد آنها نیز واهمه ای ندارید.

 

نکته ای که شاید به آن توجه داشته باشید این است که کارمندان هیچ‎گاه مدیر خود را سرزنش نکرده و آنها از جایگاهی برخوردار نیستند که امنیت شغلی شما را نابود کنند. همچنین این واقعیت را قبول کنید که هر فردی ممکن است اشتباهی را مرتکب شود. به همین خاطر دلیل برای عدم اعتراف به آن وجود نداشته و این موضوع باعث می شود تا جو شرکت همچنان در وضعیت خوبی قرار داشته باشد.

2-به فردی برای کمک نیاز دارم

هر کارمندی تمایل دارد که در شرکت کاملا مفید باشد. در این رابطه کمک مستقیم از سوی مدیر شرکت، بدون شک جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. همچنین این مسئله کمک خواهد کرد تا افراد از روزمرگی فاصله گرفته و امکان انجام اقدامات سطح بالاتری را داشته باشند. در این رابطه کمک خواستن خصوصا در شرایط بحرانی باعث خواهد شد تا فشارها بر روی شما نیز کاهش پیدا کرده و فرهنگ کمک کردن به دیگران و همچنین کمک خواستن بدون احساس شرم، به یک فرهنگ در شرکت شما تبدیل شود که نتیجه آن انجام هرچه بهتر و سریع تر اقدامات خواهد بود.

3-شما کارمند بسیار باارزشی هستید

برخی از جملات هستند که شنیدن آنها احساس بسیار خوبی را در هر فرد به وجود می آورد. در این رابطه اعلام با ارزش بودن کارمندان، روحیه آنها را افزایش خواهد داد و این باور را در ذهن آنها ایجاد خواهد کرد که از امنیت شغلی بالایی برخوردار هستند، با این حال تکرار بیش از حد آن باعث می شود تا تاثیر لازم از بین برود. به همین خاطر توصیه می شود که آن را در هنگام اتمام یک پروژه و یا اقدامات بزرگ کارمندان خود اعلام کنید. در نهایت توجه داشته باشید که افزایش رضایت شغلی تنها برای بهبود راندمان کاری نبوده و احتمال ترک موقعیت شغلی را نیز کاهش خواهد داد.

4-آیا مشکلی وجود دارد؟

شما نباید اجازه دهید که یک مشکل کوچک، به بحرانی جدی تبدیل شود. در این رابطه پرسش مستقیم بهترین راهکار محسوب می شود. به همین خاطر هر ماه، جلسه ای شخصی با هر یک از کارمندان خود داشته و از آنها بخواهید تا ضمن گزارش کار، در صورت بروز مشکل آن را مطرح کنند. بدون شک برطرف کردن مسائل در ابتدای ایجاد آنها بسیار ساده تر از زمانی خواهد بود که بیش از حد رشد کرده اند. در نهایت ایجاد امکان صحبت کردن، بدون شک برای هر کارمندی مهم خواهد بود.

5-سالگرد حضور شما در شرکت را تبریک می گویم

یادآوری برخی از تاریخ های مهم، برای کارمندان جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. برای مثال سالگرد حضور در شرکت و تولد آنها می تواند بهترین گزینه های موجود باشد. در این رابطه اگرچه تنها ارسال یک پیام نیز تاثیر لازم را به همراه دارد، با این حال شما می توانید اقداماتی نظیر مرخصی و جشن را نیز در نظر بگیرید تا تاثیر اقدام شما افزایشی چشمگیر را پیدا کند.

6-از شما ممنونم

کاربرد این جمله بسیار وسیع بوده و شما می توانید در هر شرایطی مورد استفاده قرار دهید. با این اقدام شما روابط خود را با تیم شرکت بهبود خواهید بخشید. به همین خاطر هیچ گاه تصور نکنید که کارمندان صرفا در حال انجام وظیفه خود هستند. درواقع با یک جمله ساده شما حرفه ای‏گری و اخلاق‏مداری بالای خود را نشان خواهید داد. با توجه به این امر که دلیل اصلی تغییر شغل افراد، مدیر بد محسوب می شود. شما می توانید با چنین اقداماتی شما مهم ترین علت را از بین برده و می توانید تا حد زیادی اطمینان داشته باشید که تیم شرکت حتی در شرایط سخت نیز باقی خواهد ماند.

7-دلیل اقدام را برای شما توضیح خواهم داد

برای هر فردی بسیار سخت است که بدون آگاهی از دلیل یک اقدام، آن را انجام دهد. در این رابطه ممکن است افزایش حجم کاری، با نارضایتی هایی نیز همراه باشد. برای این موضوع ایجاد آمادگی ذهنی بسیار مهم بوده و باعث می شود تا رضایت از شما افزایشی چشمگیر را پیدا کند.

8-به شما اعتماد دارم

زیر ذره بین قرار گرفتن و توضیح دادن حتی برای ساده ترین اقدامات بدون شک حس خوبی را به همراه ندارد. در این رابطه لازم است تا شما به کارمندان خود بگویید که اعتماد لازم را به آنها داشته و دلیلی ندارد که زمان خود را صرف توضیح دادن مداوم کنند. بدون شک اعتماد داشتن، باعث خواهد شد تا آنها نیز رفتاری مشابه را انجام داده و به شما کاملا اعتماد کنند. در نهایت این امر کمک خواهد کرد تا افراد به شیوه مورد علاقه خود، وظایف را انجام داده و تحت فشار روانی به مراتب کمتری باشند.

9-نظر شما چیست؟

نظرسنجی از کارمندان بسیار مهم بوده و احساس فوق‏العاده ای را در آنها به وجود می آورد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اقدام مذکور تنها برای ارتقای روحیه کارمندان نبوده و آمارها در این زمینه حاکی از آن است که مشورت گرفتن از تیم شرکت، به بهبود سطح تصمیمات منجر می شود. علت این امر به این خاطر است که در برخی از بخش ها، کارمندان ارتباط مستقیم تری را با موارد داشته و این امر باعث می شود که نظرات آنها کاملا سودمند باشد.

 

پدیدآورنده : امیر آل علی پدیدآورنده : تیم نویسندگان سایت businessnewsdaily
منبع : businessnewsdaily
forsatnet


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راستی‌آزمایی تصاویر با ابزارهای رایگان اینترنتی


  برگزاری دوره شناخت افکار عمومی ویژه روابط‌عمومی ها به میزبانی جهاددانشگاهی استان کرمان


  سرپرست دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری منصوب شد


  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان راهداری عنوان کرد؛ شوراهای استانی اطلاع رسانی فرصتی برای پرداختن به جایگاه رانندگان


  مهلت ده روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا


  رسانه‌های نوین و آشکار کردن امر پنهان


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم مقاومت


  با اختصاص ۷۰درصد فضاهای تبلیغاتی شهر تهران؛ پایتخت به رنگ "ایران‌ما" درآمد


  چطور از اضطراب به نفع خود استفاده کنیم؟


  واژه سال 2022 انتخاب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد