درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:18   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50579صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 9 مهر 1401 - 17:59
واکنش وزارت ارتباطات به ماجرای خنده آقای وزیر
وقتی آقای وزیر حامل اخبار خوبی درباره اینترنت یا کسب‌وکارهای مجازی باشد و در جمع خبرنگاران و عکاسان بخندد، به آن مثبت نگاه می‌‌کنیم یا تصویر اخموی او را منتشر نمی‌کنیم. در واقع، اینکه متناسب با رویداد و شرایط کنونی که در آن مساله اینترنت به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بخش عمده‌ای از جامعه تبدیل شده است، وظیفه و مسئولیت رسانه این است که فعالانه با سوژه‌ها و ظرفیت‌های تصویری و خبری برخورد کند و از آن برای انتقال مناسب و موثر پیام استفاده کند. در مورد اخیر هم، دقیقا همین رویکرد را اتخاذ و اجرا کرده‌ایم.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی وزارت ارتباطات در واکنش به تیتر عکس یک روزنامه هم‌میهن که در تاریخ هفتم مهرماه با عنوان «بستن و خندیدن» منتشر شد، جوابیه‌ای به این روزنامه ارسال کرد.

متن این جوابیه به شرح ذیل است:

پس از مصاحبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست هیات دولت، آن جریده تیتری تحت عنوان «بستن و خندیدن» انتخاب نموده است که متاسفانه تنها می‌توان نام شیطنت رسانه‌ای بر آن نهاد. اگر فیلم سخنان وزیر ارتباطات را کامل مشاهده نمایید به هیچ‌وجه چنین چیزی مشاهده نمی‌‌کنید و صرفا پیش از شروع مصاحبه با خبرنگاران و آن هم برای احترام، خوش‌وبشی می‌کنند. چه آنکه اگر به جای لبخند اخم می‌‌کردند حتما تیتر می‌زدید «بستن و اخم به مردم» و اگر واکنشی نشان نمی‌‌دادند تیتر می‌زدید «بستن و نگاه سرد به مردم».

با این حال، صرفا برای تنویر افکار عمومی لازم است که توضیحات ذیل را در همان صفحه منتشر نمایید:

دولت سیزدهم توسعه کسب و کارهای دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتال را یکی از راهبردهای اساسی خود می‌داند و در همین مسیر برای اولین بار در کشور، با پیگیری این وزارتخانه و تصویب هیات وزیران «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت برای برطرف کردن موانع از سر راه توسعه کسب و کارهای دیجیتال تشکیل شده است که تمامی اختیارات رئیس‌ محترم‌جمهور و هیات وزیران به این کارگروه تفویض شده است تا با سرعت موانع را از سر راه کسب و کارهای دیجیتال بردارد. این کارگروه تاکنون مصوبات متعددی همچون حل مشکلات شرکت‌های بیمه آنلاین، تسهیل فعالیت آزاد کارها و... داشته است. اقدامات متعدد دیگری هم توسط این وزارتخانه همچون فراهم کردن بستر لازم برای ورود اولین شرکت استارت‌آپی کشور به بازار سرمایه، فراهم کردن زمینه صادرات محصولات و خدمات کسب و کارهای دیجیتال کشور به بازارهای جهانی انجام شده است.

این وزارتخانه همواره حامی کسب و کارهای دیجیتال بوده و در شرایط پیش‌رو که به دلیل تصمیم مراجع ذی‌صلاح امنیتی، محدودیت‌هایی برای برخی پلتفرم‌های خارجی ایجاد شده است، ضمن رایزنی با نهادهای مذکور، تمام تلاش خود را برای حل مشکل کسب و کارهای برخط و همچنین تقویت زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های داخلی برای میزبانی کسب و کارها و هموطنان عزیز به کار بسته است. لازم به ذکر است که یکی از اهداف مهم این وزارتخانه توسعه کیفیت و افزایش سرعت زیرساخت‌های ارتباطی کشور است که پیگیری طرح‌هایی همچون «طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها» که با اجرای آن، سرعت دسترسی هموطنان عزیز ده‌ها برابر افزایش پیدا خواهد کرد، نشان‌دهنده عزم و اراده جدی این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فضای مجازی است.

یادمان نرود که محدودیت اینترنت در دولت‌های گذشته هم در شرایط خاص مسبوق به سابقه بوده، اما در گذشته اینترنت به صورت کلی قطع می‌شد، اما در این دوره این اتفاق نیفتاد و تمامی خدمات داخلی و بسیاری از خدمات خارجی بدون هیچ‌گونه اختلالی در دسترس هستند و تلاش شده که هموطنان عزیز برای ارتباطات و امورات روزمره، مشکلی نداشته باشند. انشاءالله این ایام نیز سپری خواهد شد و با نگاه راهبردی دولت سیزدهم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقدامات پیش‌ رو، آینده‌ای بهتر در انتظار کسب و کارهای مجازی و اقتصاد دیجیتال کشور خواهد بود.

محمداحسان خرامید
مشاور وزیر و رئیس مرکز
روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی

 

 

 

پاسخ هم‌‌میهن: این پاسخ روابط‌عمومی وزارت ارتباطات درست است. اگر وزیر در متن یا حاشیه برنامه خبری اخیر دولت اخم می‌کرد، همین موضع را می‌گرفتیم و حالا هم که خندیده است، چنین متنی درباره آن نوشتیم. اما مساله اصلی و پرسشی که جناب وزیر و روابط‌عمومی مربوطه و مجموعه دولت به آن نمی‌‌پردازند، این است که چرا در موارد و نشست‌‌های دیگر، روزنامه این کار را نکرده است؟

طبعا، وقتی آقای وزیر حامل اخبار خوبی درباره اینترنت یا کسب‌وکارهای مجازی باشد و در جمع خبرنگاران و عکاسان بخندد، به آن مثبت نگاه می‌‌کنیم یا تصویر اخموی او را منتشر نمی‌کنیم. در واقع، اینکه متناسب با رویداد و شرایط کنونی که در آن مساله اینترنت به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بخش عمده‌ای از جامعه تبدیل شده است، وظیفه و مسئولیت رسانه این است که فعالانه با سوژه‌ها و ظرفیت‌های تصویری و خبری برخورد کند و از آن برای انتقال مناسب و موثر پیام استفاده کند. در مورد اخیر هم، دقیقا همین رویکرد را اتخاذ و اجرا کرده‌ایم.
 

منبع: bartarinha

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد