درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 17:27   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50577صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 8 مهر 1401 - 08:24
روز ۲۸ سپتامبر: روز جهانی خبر
نقش حیاتی خبرنگاران در اجتماع در دوران بحران و تغییر
روز ۲۸ سپتامبر: روز جهانی خبر - سازمان‌دهندگان روز جهانی خبر، بنیاد روزنامه‌نگاری کانادا (CJF) و انجمن جهانی ویراستاران، انتظار دارند بیش از 500 سازمان خبری از روز جهانی خبر به‌عنوان بستری برای نشان دادن ارزش روزنامه‌نگاری مبتنی بر واقعیت استفاده کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در دوران غریبی به سرمی بریم. جنگ در قلب اروپا در جریان است و تنش بی منطق جاری زمستان طولانی و دشواری را رقم می زند.

بهای خوراکی و سوخت بسیار بالا رفته و چالش و گرسنگی را ، حتی برای جوامع آسیب پذیری که دور از این تنش به سر می برند، تشدید کرده است.

تنشها در شرق آسیا و در میانه رقابت بین ایالات متحده و چین تایوان را به نقطه حساس بدل کرده اند که ممکن است محلی برای یک اختلاف عمده و اساسی باشد که هیچ کس خواهان دیدن آن نیست.

در بحبوحه این مشکلات، گزارش تغییرات عمده اقلیمی مثل سیل های مرگبار و آتش سوزی های گسترده و خشکسالی های نابود کننده در سراسر جهان زنگ خطر بحران اقلیمی را به صدا درآورده اند و نشان از آن دارند که پرداختن به مشکلات زیست محیطی و حل چالش‌های آن به گونه روزافزونی دشوارتر می شود.

تعجبی ندارد که مخاطبان خبر می گویند از دنبال کردن اخبار خسته شده اند. مردم نگران تحولات جاری هستند و نگران آن که ممکن است این تحولات به کجا بیانجامد.

اطلاعات غلط و جعلی به مشکلات کنونی دامن می زند. بخشی از آن به عمد منتشر می شود تا عقیده مردم را تغییر دهد و بخشی هم به طور غیرعمد یا حتی بی اندیشه و غرض قبلی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

در زمان‌هایی این چنین است که روز جهانی خبر که روز ۲۸ سپتامبر گرامی داشته می شود، اهمیتی دوچندان می یابد. امروز به اهمیت خبرنگاری و نقشی که دارد، می پردازیم.

 

 

سازمان‌دهندگان روز جهانی خبر، بنیاد روزنامه‌نگاری کانادا (CJF) و انجمن جهانی ویراستاران، انتظار دارند بیش از 500 سازمان خبری از روز جهانی خبر به‌عنوان بستری برای نشان دادن ارزش روزنامه‌نگاری مبتنی بر واقعیت استفاده کنند.

 


چگونه می توان به بهترین شیوه خبرنگاری را به شکلی اجرا کرد و به جامعه ارائه داد که بیشترین اثرگذاری مثبت را بر دموکراسی داشته باشد، و آنچه باشد که دموکراسی جوامع به‌ آن پایبند است؟

اطلاعات معتبر، موثق، قابل اتکا و به هنگام، برای مقابله با چالش های روبه رویمان حیاتی هستند. با آن که دیدگاه های شخصی هریک از ما محترم است، همه ما از واقعیات موثق مطلع نیستیم. بدون توافق نظر بر سر واقعیات، از منطق نیز به همان اندازه فاصله خواهیم گرفت.

کار خبرنگاری دقیق و حرفه ای و قابل اعتماد، مستلزم سختکوشی و راستی آزمایی و تحقیق خبرنگاران است. شگفتی ندارد که مخاطبان این روزها در پی صداهای قابل اعتماد هستند، چه برای شنیدن و خواندن خبر، چه اطلاع از تحلیل و دیدگاه.

اما ورای آن، مخاطبان به انگیزه نیز نیاز دارند. می خواهند راه حل مشکلاتی را که با آنها روبه رویند، بشنوند، به ویژه در جوامعی که صدای آنها کمتر شنیده می شود.

به نمونه های بسیاری از این نوع گزارش ها و برنامه ها که مورد اقبال عمومی قرار گرفته، در website وبسایت روز جهانی خبر اشاره شده است. مهم آن است که در عمل نشان دهید، نه آن که به زبان بگویید.

آوردن نمونه هایی از نوشته های جورج ارول این روزها مناسبت بسیاری دارد. وی در سال ۱۹۴۶ در مطلبی با عنوان «چرا می نویسم» نوشت که همه نوع نوشتار اما شاید به ویژه نوشتار خبرنگاری هدف سیاسی دارد و در پی آن است که داستان خوبی را نیز تعریف کند. او نوشت که حس بی عدالتی و غرض ورزی سیاسی در میان عواملی است که سبب نگرانی وی می شوند. سخنان او امروز نیز درست و قابل اتکاء هستند.

او می نویسد که نمی تواند کار نوشتن کتاب یا حتی یک مقاله بلند برای مجله ای را، انجام دهد مگر دست کم بخشی از آن به قصد زیبایی یابی باشد و در پی یافتن نوشتاری که هم محتوای قابل اعتمادی داشته باشد و هم زیبایی کلام.

ارول می نویسد که کار نوشتار و خبرنگاری عجین کردن آنچه دوست می داریم و آنچه را که دوست نمی داریم با فعالیت های جمعی و به دور از انزوایی است که عصر کنونی بر همه ما تحمیل کرده است.

در سال ۱۹۴۶ چنین بوده و از آن پس، به ویژه اکنون نیز، همین گونه است.

 



Warren Fernandez مدیر گروه جهانی سردبیران است که زیرمجموعه ای است از انجمن ناشران خبر. وی همچنین سردبیر The Straits Times در سنگاپور است.

World News Day یک پویش جهانی اتاق های خبر برای پرداختن به ارزش خبرنگاری است که از سوی زیرمجموعه سردبیران انجمن جهانی ناشران خبر در مشارکت با Canadian Journalism Foundation منتشر می شود.
 

نوشته Warren Fernandez
Sep 28, 2022

منبع: ijnet

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد