درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:05   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50568صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 6 مهر 1401 - 11:33
توصیه‌هایی برای تهیه و فعال کردن پادکست‌های‌ موفق
با یافتن موضوع مناسب و مخاطب مناسب، پادکست های خوب می توانند به موضوعاتی بپردازند که ممکن است به آنها توجه چندانی نشود یا به گروه یا اجتماعی خاص بپردازند که ممکن است از نظر دور مانده باشد. پریا می گوید هنگام تهیه و پخش پادکست به این بیاندیشید که چه ارزشی را به گرو‌ه‌های مخاطب (شنونده) تان اضافه می کنید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پادکست وسیله ای تازه در خبرنگاری مدرن است که موانع ورود به آن و استفاده از آن اندک است و تهیه و فعال کردن آن نیز تقریبا از هر کجا میسر است.

آنچه می خوانید، مهمترین مطالبی است که طی وبیناری که اخیرا از سوی مرکز بین المللی خبرنگاران در این زمینه برگزار شده است، مطرح شد.

پادما پریا در سال ۲۰۱۸ سونو ایندیا را تاسیس کرد و این کار را پس از آن انجام داد که دریافت بسیاری از گزارشها و رویدادهای مهم به رسانه های اصلی و عمده هند راه نمی یابند. برای او تهیه و پخش پادکست سونو ایندیا راهی برای رساندن این گونه گزارش ها به مخاطبان بود. دلیل دیگر وی برای راه اندازی این پادکست آن بود که در هند شبکه های عمده تلویزیونی در تسخیر آگهی ها و پیامهای سیاسی هستند.


تعیین مضمون پادکست

با آن که پادکست می تواند هر موضوعی داشته باشد، هر پادکستی باید هدف روشن و مستمری نیز داشته باشد. تهیه کنندگان پادکست باید بدانند که چه موضوعی را انتخاب کنند و به چه دلیل. پاسخ این پرسش ها که روشن شود، بقیه امور به سادگی حل خواهد شد.

پژوهش برای هر موضوعی مهم است، حتی اگر پادکست صرفا به قصد سرگرمی تهیه شود. تحقیق کافی برای بازاریابی نیز باید انجام گیرد. مهمترین نکته ای که پریا گفت باید به آن توجه داشت، آن است که وجه شاخص پادکست شما چیست.

نکته مهم دیگر آن است که شکل و ساختار ویژه ای را برای پادکست‌تان در نظر بگیرید که با موضوع آن متناسب باشد. این شکل و ساختار، می تواند شکل خبری، روایتی، داستان گونه، بداهه یا اشکال دیگری داشته باشد.

هر پادکستی می تواند از تدوین خوب بهره مند شود. مدت زمان آن نیز اصلا نباید حتی دقیقه ای بیش از اندازه ای باشد که لازم است. هدف آن است که اطمینان خاطر بیابیم که شنونده طی زمان پخش پادکست به آن گوش دهد و همراه آن بماند.

وسایل فنی و نرم افزار لازم برای ضبط پادکست

پریا می گوید که مهمترین بخش تهیه و تولید یک پادکست مضمون آن است. توصیه او آن است که با وسایل ارزان قیمت و در دسترس کار را شروع کنید و از میکروفن های ساده و ارزان قیمت آغاز کنید. اما تلاش کنید که کیفیت میکروفن تا اندازه ممکن برای ضبط و پخش صدا مناسب باشد. داشتن هدفن مناسب و باکیفیت نیز اهمیت بسیاری دارد.

آنچه هنگام انجام تدوین سبب صرفه جویی در وقت‌تان خواهد شد، آن است که از پیش متنی برای پادکست‌تان یادداشت و آماده کنید تا ناگزیر به اتلاف وقت هنگام ضبط نشوید.

نرم افزارهای رایگان تدوین پادکست نیز مفیدند، و یکی از آنها Audacity است. آنها را می توان به آسانی دانلود کرد و در یوتیوب فیلم آموزشی شیوه استفاده از آنها را یافت و تماشا کرد و آموخت.

خانم پریا می گوید تدوین پادکست کار چندان دشواری نیست و زیبایی آن در این است که از هرجایی می توانید این کار را انجام دهید. اما به یاد داشته باشید که با چند تدوین بد، نومید نشوید و فراموش نکنید که حتی بهترین پادکست ها هم ممکن است چند قسمت داشته باشند که بد تدوین شده باشد، به ویژه در اوایل کار.


تدوین و آپلود کردن پادکست

تقسیم اپیزود پادکست‌تان به چند بخش، تمیز کردن صدا و وارد کردن صدا و موسیقی ضروری و درآوردن صداهای اضافی مهمترین گام پس از ضبط پادکست است.

افزودن متا داده هایی مثل ID3s tags و استفاده از فرمت ام پی-۳ به اطمینان یافتن از آن کمک می کند که فایل صوتی به سادگی قابل استفاده است. افزودن کار هنری و توضیح آن به نسخه آپلود شده پادکست نیز به جلب مخاطبان بیشتر کمک می کند.

خانم پریا می گوید که نباید اجازه دهید مراحل کار پشت صحنه نگران‌تان کند چرا که این فرایند کار، خود کمک کننده است. او می گوید قبل از آپلود کردن پادکست مهم است که به حق کپی رایت کارهای هنری که در پادکست‌تان از آنها استفاده کرده اید توجه کنید و اطمینان یابید که قانون را در این مورد رعایت کرده اید، و در عین حال به حق کپی رایتی که می خواهید برای پادکست‌تان در نظر بگیرید نیز توجه داشته باشید.


فعال کردن پادکست

پس از آن که چند قسمت پادکست‌تان آماده شد، وقت آن می رسد که پادکست‌تان را در محیط های مناسب و پیرامون‌تان تبلیغ کنید.

پریا می گوید برای او مفید بود که پخش پادکستش را با کسانی درمیان بگذارد که به موضوع آن علاقمند بودند. از شبکه های اجتماعی، خبرنامه یا هفته نامه، و وبلاگ نیز می توانید برای تبلیغ پادکست‌تان بهره ببرید.

در ابتدای کار، داشتن حتی چند صد شنونده خوب است، چرا که به بازار رقابت با شمار زیادی از پادکست های دیگر وارد می شوید. تداوم تعامل با اجتماعاتی که حدس می زنید ممکن است به موضوع پادکست‌تان علاقمند باشند، به تبلیغ آن کمک شایانی خواهد کرد و امید آن را که شنوندگان تازه ای را جذب کند، افزایش می دهد.

با یافتن موضوع مناسب و مخاطب مناسب، پادکست های خوب می توانند به موضوعاتی بپردازند که ممکن است به آنها توجه چندانی نشود یا به گروه یا اجتماعی خاص بپردازند که ممکن است از نظر دور مانده باشد. پریا می گوید هنگام تهیه و پخش پادکست به این بیاندیشید که چه ارزشی را به گرو‌ه‌های مخاطب (شنونده) تان اضافه می کنید.
 

نوشته Inaara Gangji
Sep 26, 2022
منبع: ijnet


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد