درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:40   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50564صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 5 مهر 1401 - 09:38
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد؛ اخبار جعلی درکمین جوانان و نوجوانان
باید آموزش بهتری برای کمک به نوجوانان برای حرکت در دنیای آنلاین و مواجه شدن با اخبار جعلی وجود داشته باشد. تیم تحقیقاتی پیشنهاد می کند که دانش آموزان باید سواد سلامت و آموزش سواد رسانه ای داشته باشند. همچنین معلمان باید مهارت هایی مانند تفکر تحلیلی و استدلال علمی را آموزش دهند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که بسیاری از نوجوانان برای تشخیص تفاوت بین پیام های سلامت واقعی و جعلی آنلاین تلاش می کنند. به این ترتیب باید توجه داشت که این گروه از کاربران در خطر جدی گمراه شدن با اخبار جعلی هستند.

به گزارش سیناپرس، محققان دریافتند: بیش از چهار نفر از هر ۱۰ نوجوان (۴۱٪) نمی توانند تفاوت بین محتوای پزشکی آنلاین درست و جعلی را تشخیص دهند.این مطالعه در زمانی انجام می شود که اطلاعات نادرست بهداشتی و اطلاعات نادرست، پیام های ایمنی عمومی مانند کمپین های واکسیناسیون را تضعیف می کند.

دکتر رادومیر ماساریک، محقق اصلی این پروژه و استاد دانشگاه کامنیوس در رابطه با موضوع فوق می ‌گوید: انفجار اطلاعات نادرست در حوزه سلامت در طول همه‌ گیری کووید-۱۹ رخ داده است. باید توجه داشت پیام های سلامت آنلاین غیرقابل اعتماد عمدتاً ناقص و نادرست هستند.

آن ها می توانند مردم را به سمت انتخاب های بهداشتی اشتباه سوق دهند و اعتماد آن ها را به مقامات بهداشتی دولتی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها کم کنند.


باید توجه داشت که این مطالعه بر روی نوجوانان متمرکز بود، زیرا ۷۱ درصد از این گروه سنی از اینترنت استفاده می‌ کنند و این موضوع، فیلتر کردن اطلاعات نادرست در میان گروه‌ های کودکان و بزرگسالان را آسان می ‌کند.

ماساریک در ادامه توضیحات خود می افزاید: از آنجایی که نوجوانان کاربران جدی اینترنت هستند، معمولاً انتظار داریم که از قبل بدانند چگونه به اطلاعات آنلاین نزدیک شده و آنها را ارزیابی کنند، اما به نظر می رسد برعکس این موضوع صادق باشد.
 

این تحقیق نشان می دهد که نوجوانان به یک وب سایت بسته به زبان مورد استفاده و ظاهر آن اعتماد دارند. اگر اطلاعات فوق به نقل از یک سازمان رسمی، برند معتبر، یا یک وب سایت با زبان تجاری باشد، احتمال بیشتری دارد که به آن اعتماد کنند.

محققان طی این مطالعه ارزیابی کردند که چگونه دستکاری در قالب و محتوای پیام‌ های بهداشتی آنلاین بر قابلیت اعتماد آن ها تأثیر می‌ گذارد. نتایج نشان می ‌دهد که اخبار جعلی اغلب از لینک های متعدد داخل پیام، اشتباهات گرامری، جذابیت ظاهری و فونت‌های پررنگ استفاده می ‌کنند.

طی این پژوهش، در مجموع ۳۰۰ دانش آموز بین ۱۶ تا ۱۹ سال باید هفت پیام بهداشتی را بر اساس قابل اعتماد بودن خود رتبه بندی می کردند. این پیام ها بر فواید خوردن میوه ها و سبزیجات مختلف متمرکز بود. برخی از پیام ها جعلی، برخی واقعی و بدون ویرایش و برخی واقعی اما ویرایش شده بودند.

این مطالعه نشان داد که تنها ۴۸ درصد از دانش ‌آموزان به پیام‌ های ویرایش نشده واقعی بیشتر از پیام‌های جعلی اعتماد دارند. در همین حال، ۴۱ درصد اعلام کردند که نمی توانند تفاوت بین پیام های سلامت آنلاین واقعی و جعلی را تشخیص دهند و ۱۱ درصد معتقد بودند که پیام های ویرایش نشده واقعی از محتوای جعلی کمتر قابل اعتماد هستند. این مطالعه همچنین نشان می ‌دهد که نوجوانان نمی ‌توانند تفاوت بین پیام‌ های واقعی و جعلی را در زمانی که محتوا معقول به نظر می‌ رسد، تشخیص دهند.

نویسنده این مطالعه ادامه می دهد: تنها نمونه اخبار جعلی که در مقایسه با پیام سلامت واقعی به میزان قابل توجهی کمتر مورد اعتماد بود، پیام های حاوی لینک اضافی و درخواست کلیک کردن بود.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان می ‌کنند: باید آموزش بهتری برای کمک به نوجوانان برای حرکت در دنیای آنلاین و مواجه شدن با اخبار جعلی وجود داشته باشد. تیم تحقیقاتی پیشنهاد می کند که دانش آموزان باید سواد سلامت و آموزش سواد رسانه ای داشته باشند. همچنین معلمان باید مهارت هایی مانند تفکر تحلیلی و استدلال علمی را آموزش دهند.

شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی Frontiers in Psychology منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد