درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 آذر 1401 - 21:43   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی‌های دانش بنیان

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آقای صداوسیما! سرکوب چین را سانسور نکنید
  ChatGPT
   17 پیشنهاد برای یک روابط‌عمومی خوب
  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است
   دنیا در مسیر روابط‌ عمومی الگوریتمی حرکت می‌کند
  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است
  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری
  عرق‌ریزان روح برای نوشتن
   انتقاد یک اقتصاددان از بولتن‌سازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50564صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 5 مهر 1401 - 09:38
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد؛ اخبار جعلی درکمین جوانان و نوجوانان
باید آموزش بهتری برای کمک به نوجوانان برای حرکت در دنیای آنلاین و مواجه شدن با اخبار جعلی وجود داشته باشد. تیم تحقیقاتی پیشنهاد می کند که دانش آموزان باید سواد سلامت و آموزش سواد رسانه ای داشته باشند. همچنین معلمان باید مهارت هایی مانند تفکر تحلیلی و استدلال علمی را آموزش دهند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که بسیاری از نوجوانان برای تشخیص تفاوت بین پیام های سلامت واقعی و جعلی آنلاین تلاش می کنند. به این ترتیب باید توجه داشت که این گروه از کاربران در خطر جدی گمراه شدن با اخبار جعلی هستند.

به گزارش سیناپرس، محققان دریافتند: بیش از چهار نفر از هر ۱۰ نوجوان (۴۱٪) نمی توانند تفاوت بین محتوای پزشکی آنلاین درست و جعلی را تشخیص دهند.این مطالعه در زمانی انجام می شود که اطلاعات نادرست بهداشتی و اطلاعات نادرست، پیام های ایمنی عمومی مانند کمپین های واکسیناسیون را تضعیف می کند.

دکتر رادومیر ماساریک، محقق اصلی این پروژه و استاد دانشگاه کامنیوس در رابطه با موضوع فوق می ‌گوید: انفجار اطلاعات نادرست در حوزه سلامت در طول همه‌ گیری کووید-۱۹ رخ داده است. باید توجه داشت پیام های سلامت آنلاین غیرقابل اعتماد عمدتاً ناقص و نادرست هستند.

آن ها می توانند مردم را به سمت انتخاب های بهداشتی اشتباه سوق دهند و اعتماد آن ها را به مقامات بهداشتی دولتی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها کم کنند.


باید توجه داشت که این مطالعه بر روی نوجوانان متمرکز بود، زیرا ۷۱ درصد از این گروه سنی از اینترنت استفاده می‌ کنند و این موضوع، فیلتر کردن اطلاعات نادرست در میان گروه‌ های کودکان و بزرگسالان را آسان می ‌کند.

ماساریک در ادامه توضیحات خود می افزاید: از آنجایی که نوجوانان کاربران جدی اینترنت هستند، معمولاً انتظار داریم که از قبل بدانند چگونه به اطلاعات آنلاین نزدیک شده و آنها را ارزیابی کنند، اما به نظر می رسد برعکس این موضوع صادق باشد.
 

این تحقیق نشان می دهد که نوجوانان به یک وب سایت بسته به زبان مورد استفاده و ظاهر آن اعتماد دارند. اگر اطلاعات فوق به نقل از یک سازمان رسمی، برند معتبر، یا یک وب سایت با زبان تجاری باشد، احتمال بیشتری دارد که به آن اعتماد کنند.

محققان طی این مطالعه ارزیابی کردند که چگونه دستکاری در قالب و محتوای پیام‌ های بهداشتی آنلاین بر قابلیت اعتماد آن ها تأثیر می‌ گذارد. نتایج نشان می ‌دهد که اخبار جعلی اغلب از لینک های متعدد داخل پیام، اشتباهات گرامری، جذابیت ظاهری و فونت‌های پررنگ استفاده می ‌کنند.

طی این پژوهش، در مجموع ۳۰۰ دانش آموز بین ۱۶ تا ۱۹ سال باید هفت پیام بهداشتی را بر اساس قابل اعتماد بودن خود رتبه بندی می کردند. این پیام ها بر فواید خوردن میوه ها و سبزیجات مختلف متمرکز بود. برخی از پیام ها جعلی، برخی واقعی و بدون ویرایش و برخی واقعی اما ویرایش شده بودند.

این مطالعه نشان داد که تنها ۴۸ درصد از دانش ‌آموزان به پیام‌ های ویرایش نشده واقعی بیشتر از پیام‌های جعلی اعتماد دارند. در همین حال، ۴۱ درصد اعلام کردند که نمی توانند تفاوت بین پیام های سلامت آنلاین واقعی و جعلی را تشخیص دهند و ۱۱ درصد معتقد بودند که پیام های ویرایش نشده واقعی از محتوای جعلی کمتر قابل اعتماد هستند. این مطالعه همچنین نشان می ‌دهد که نوجوانان نمی ‌توانند تفاوت بین پیام‌ های واقعی و جعلی را در زمانی که محتوا معقول به نظر می‌ رسد، تشخیص دهند.

نویسنده این مطالعه ادامه می دهد: تنها نمونه اخبار جعلی که در مقایسه با پیام سلامت واقعی به میزان قابل توجهی کمتر مورد اعتماد بود، پیام های حاوی لینک اضافی و درخواست کلیک کردن بود.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان می ‌کنند: باید آموزش بهتری برای کمک به نوجوانان برای حرکت در دنیای آنلاین و مواجه شدن با اخبار جعلی وجود داشته باشد. تیم تحقیقاتی پیشنهاد می کند که دانش آموزان باید سواد سلامت و آموزش سواد رسانه ای داشته باشند. همچنین معلمان باید مهارت هایی مانند تفکر تحلیلی و استدلال علمی را آموزش دهند.

شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی Frontiers in Psychology منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


  عرق‌ریزان روح برای نوشتن


  تجلیل از مدیر روابط‌عمومی مهراصل به عنوان داوطلب نمونه هلال احمر استان آذربایجان شرقی


  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


  چین با لایک پست‌های اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی برخورد می‌کند!


  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است


  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران


  تهدید توییتر از سوی اتحادیه اروپا؛ مکرون و ماسک دیدار کردند


  ChatGPT


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد