درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:35   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50553صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 3 مهر 1401 - 13:47
ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟
همانطور که پلتفرم‌های دیجیتال تکامل می‌یابند، استراتژی‌ها نیز برای برقراری ارتباط با احساسات در حال تکامل هستند، اما شکلک‌ها تا حد زیادی نقش تسهیل کننده ارتباطات عاطفی را بر عهده گرفته‌اند. در عین حال، تحقیقات در مورد ایموجی‌ها از استفاده واقعی عقب مانده است. محققان ابزار کافی برای اندازه گیری نحوه استفاده مردم از ایموجی‌ها و احساساتی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، ندارند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| محققان در تازه‌ترین مطالعات خود از تاثیر و نقش ایموجی‌ها در شکل‌گیری ارتباطات نوین انسانی پرده برداشتند.

محققان UBC Okanagan که در تلاش برای درک بهتر دنیای همیشه در حال گسترش ایموجی‌ها هستند، اکنون ابزار جدیدی برای همگام شدن با فناوری دارند چیزی که آن‌ها واژگان چند بعدی ایموجی (MLE) می‌نامند.

ربکا گدار، دانشجوی دکترا و دکتر سوزان هولتزمن، دانشیار روان‌شناسی در UBC Okanagan، یافته‌های خود را در مقاله جدیدی با عنوان «واژه‌نامه چند بعدی ایموجی‌ها: ابزاری جدید برای ارزیابی محتوای احساسی ایموجی‌ها» منتشر کرده‌اند. این تحقیق در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است.

گدار می‌گوید: «همانطور که پلتفرم‌های دیجیتال تکامل می‌یابند، استراتژی‌ها نیز برای برقراری ارتباط با احساسات در حال تکامل هستند، اما شکلک‌ها تا حد زیادی نقش تسهیل کننده ارتباطات عاطفی را بر عهده گرفته‌اند. در عین حال، تحقیقات در مورد ایموجی‌ها از استفاده واقعی عقب مانده است. محققان ابزار کافی برای اندازه گیری نحوه استفاده مردم از ایموجی‌ها و احساساتی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، ندارند.

گدار می‌گوید: اگرچه دور انداختن شکلک‌ها به‌عنوان عواملی که باعث حواس‌پرتی ساده می‌شوند، آسان است، اما آن‌ها زبان پنهانی را رد می‌کنند، به‌ویژه در میان جوانان؛ و هر محققی که ارتباطات دیجیتالی را مطالعه می‌کند، باید اطلاعات احساسی موجود در یک ایموجی را در نظر بگیرد تا یک حساب واقعی از پیام دریافت کند.

MLE گدار می‌تواند به محققان کمک کند تا زبان رمزگذاری شده و احساسات پشت آن را فراتر از منفی و مثبت بودن ساده بشکنند.

گدار سه میلیون پست توئیتر را تجزیه و تحلیل کرد و برای توسعه و اعتبار سنجی MLE، رتبه بندی احساسات ایموجی‌ها را از ۲۲۳۰ ارزیابی کننده انسانی جمع آوری کرد.

این واژگان جدید شامل ۳۵۹ ایموجی رایج است که بر اساس هشت احساس (خشم، انتظار، انزجار، ترس، شادی، غم، تعجب، و اعتماد) و دو احساس گسترده‌تر (مثبت و منفی) رتبه بندی شده‌اند.

هولتزمن که بر این یافته‌ها نظارت داشت، می‌گوید: «مقدار قابل توجهی از ارتباطات آنلاین اکنون شامل ایموجی‌ها می‌شود. از بازار گرفته تا تحقیقات سلامت روان، امیدواریم این ابزار جدید به همه کمک کند تا احساسات افرادی را که به صورت آنلاین ارتباط برقرار می‌کنند درک کنند.»

گدار نیاز به MLE را جدی خواند، زیرا ارتباطات انسانی به سرعت در حال تغییر و رشد است. تعداد بیشتری از مردم با نرخی بالاتر از هر زمان دیگری در تاریخ از شکلک‌ها استفاده می‌کنند، اما اغلب در فواصل کوتاه از طریق رسانه‌های اجتماعی، ایمیل یا پیام‌های متنی. زمانی که افراد رو در رو صحبت می‌کنند، نشانه‌های احساسی را می‌بینند که به ترجمه احساسات کمک می‌کند. در توییت‌ها ۲۸۰ کاراکتر وجود دارد.

ما مردم یاد توئیت می‌کنند و بسیاری از آن در حوزه عمومی است. این یک فرصت وسوسه انگیز برای مطالعه ارتباطات است و فرهنگ لغت گدار می‌تواند به ترجمه کمک کند.

گدار می‌گوید: ما می‌دانیم که معانی ایموجی‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند. ما همچنین می‌دانیم که نوجوانان، مثلا در پیام‌های متنی خود، چقدر می‌توانند ظریف باشند و چگونه به سمت چیز‌های جدید گرایش پیدا می‌کنند.

منبع: nesfejahan

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد