درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:00   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50547صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 2 مهر 1401 - 10:29
راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار
یک مقاله ‌ژرف وقتی قوی خواهد بود که دیدی ۳۶۰ درجه از یک موضوع ارائه کند، و حیاتی است که محتوایی که عرضه می‌شود، هم ارزشمند باشد و هم مخاطبان آنلاین و مطبوعات را جلب کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نوشتن مقالات اثرگذار و شاخص در واقع نوعی اکتشاف است که به ورای حقایق و آمار می پردازد و پاسخگوی پرسش‌هایی است که در مورد رویدادهای جهان مطرح می‌شود و خوانندگان را با این وقایع آشنا می‌کند.

Mary Hogarth که کارشناس
رسانه، مدرس و نویسنده است می‌گوید یک مقاله ‌ژرف وقتی قوی خواهد بود که دیدی ۳۶۰ درجه از یک موضوع ارائه کند، و حیاتی است که محتوایی که عرضه می‌شود، هم ارزشمند باشد و هم مخاطبان آنلاین و مطبوعات را جلب کند.

Susan Grossman که مدرس خبرنگاری است، می‌گوید تحقیق مهمترین وجه نوشته مقالات اثرگذار است. نوشتن این نوع مقالات به عقیده وی نیازمند صرف فرصت بیشتری هستند، به ویژه برای خبرنگاران آزاد که ممکن است بخواهند مطلب خود را برای چند نشریه بفرستند تا یکی از آنها مطلب شان را برای انتشار بپذیرد. این، به آن معناست که خبرنگار ممکن است ناگزیر شود چندین بار مطلب خود، منابع ذکر شده در آن، یا نقل قول ها را جا به جا یا بازنویسی کند.

به عقیده Ottavia Spaggiari که خبرنگار مستقلی است که برای نشریاتی چون نیویورکر و گاردین مطلب می نویسد اما، برای خبرنگاران آزاد، با آن که حق الزحمه نوشتن مطلب به طور معمول بالاتر از حق الزحمه کار خبرنگارانی است که به طور تمام وقت کار خبرنگاری می کنند، نکته دیگری که به صرف وقت بیشتر نیاز دارد، یافتن موضوع مناسب برای نوشتن مطلب است و یافتن منابع و مصاحبه شوندگانی که برای خوانندگان و علاقمندان قابل درک و دریافت باشد.

Grossman خطاب به خبرنگاران می گوید که خبر و رویدادهای خبری، یکی از مهمترین عناصری است که می تواند مطلب را روزآمد و در نتیجه مورد پسندتر کند و یافتن یک زاویه خبری برای مطلب ضروری است.

او می گوید که بهترین مقالات، مقالاتی هستند که مشتاق نوشتن شان هستید. کار شما آن است که پاسخ پرسش‌هایی را که ممکن است برای خوانندگان پیش آید، در مطلب تان بگنجانید.

این نوع خبرنگاری به پژوهش و نوآوری نیاز دارد، اما می توانید همه مهارت های لازم برای این کار را فراگیرید. هنگام نوشتن داستان، به نظر خانم گروسمن، مهمترین نکته آن است که موضوع و مخاطبان مورد نظرتان را در ذهن نگاه دارید و به نکاتی که در پی می‌آید، همواره توجه ویژه داشته باشید.


نخست، تحقیق

دانستن مطالب بیشتر و دقیق تر پیرامون موضوع مقاله که در نتیجه پژوهش بیشتر حاصل می شود، به نوشتن مطالب بهتر کمک شایانی می کند. گروسمن می گوید بهترین کار آن است که تا زمانی که تحقیقات تان را کامل نکرده اید، نوشتن را شروع نکنید.

Spaggiari می گوید: «من بعد از هر مصاحبه نکات مهم و درخور توجه آن را یادداشت می کنم. بعد از انجام مصاحبه و قبل از آغاز نوشتن مطلب، نسخه پیاده شده همه مصاحبه هایم را می خوانم و یافته هایم را از هر کدام یادداشت می کنم.»


از ابتدا آغاز نکنید

به عقیده خانم گروسمن، نوشتن یک مطلب خوب مثل کشیدن یک نقاشی خوب است، که نقاش در آن از بالای بوم کار را شروع نمی کند. باید عناصر گوناگون داستان را گرد آورید، از آنها یادداشت بردارید، درباره آنها بیاندیشید و پژوهش کنید، به بررسی آمار و ارقام مربوط به آنها بپردازید، به گفت و گوهایی که کرده اید، فکر کنید و در نهایت به مخاطبان مورد نظر (بر اساس نشریه ای که می خواهید مطلب تان را به آن ارائه دهید) فکر کنید و متناسب با آن، جهت، سبک و نوع نوشتار مطلب تان را در صورت نیاز، تغییر دهید و نوآوری لازم را برای هر چه بهتر شدن مطلب تان به کار گیرید.


مخاطبانتان را بشناسید

Hogarth می گوید شناختن آن که مخاطب کیست و چه می خواهد، از مهمترین بخش های کار است. باید به درکی عمیق از اصول و مواضع و موضوعات مورد نظر نشریه ای که قصد دارید مطلب تان را برای آن بفرستید نیز برسید.

نوشتن مقالات و مطالب دقیقی که با ساختار منسجم ایجاد شده باشند، و با اهداف نشریه ای که آنها را برای انتشار برای آنها می فرستید، بسیار مهم است. Hogarth می گوید باید از سبک و نوع نوشتار روزنامه یا مجله ای که برای آن می نویسید، به خوبی آگاه باشید و در عمل به سردبیران نشان دهید و اثبات کنید که این سبک را دریافته اید و لحن نوشتار نشریه را نیز به خوبی درک کرده اید.


برنامه زمانی تنظیم کنید

نوشتن فهرست مطالبی که در دست دارید یا به دنبال تحقیق به آنها رسیده اید، اهمیت بسیاری دارد. Spaggiari می گوید می توانید جدول زمانی برای کار کردن روی اجزای مطلب تان درست کنید و عناصر گوناگونی را که در شکل‌گیری آن دست داشته‌اند، در آن جدول جای دهید و به نوبت به آنها بپردازید و جایگاه آنها را در مطلب تعیین کنید.

او می گوید گاهی داشتن مطالب و اطلاعات بسیار مانع از انسجام فکری لازم برای نوشتار می شود و تعیین زمان برای پرداختن به اجزاء و عناصر مقاله، به یافتن جایگاه مناسبی برای هر یک از این اجزاء نیز کمک بسیاری می کند و در شکل گیری مطلب نیز مؤثر است.

داشتن برنامه زمانی و جدولی برای جای دادن اجزای یک مقاله، به ویژه هنگامی که در مطلب تان به موضوعات پیچیده می‌پردازید، کمک خواهد کرد که از موضوع دور نیافتید و آن را به خوبی درک کنید و هیچ بخشی از آنچه را که در نظر داشتید در مطلب تان بیاورید، از قلم نیاندازید و همه مطالب را با اطلاعاتی که یافته‌اید و گردآوری کرده‌اید، برای خوانندگان تان توضیح دهید.


چالش‌های تان را مورد پرسش قرار دهید

گروسمن می گوید اگر برای نوشتن مطلبی دچار مشکل می شوید، باید از خود بپرسید که آیا ضرورتی دارد که این مطلب منتشر شود؟ نتیجه نوشتن و انتشار این مطلب چیست؟ انتشار این مطلب چه کسی یا کسانی را ممکن است تحت تأثیر قرار دهد؟

او می گوید اگر نتوانید به این پرسش‌ها پاسخ دهید، چالش تان بر سر آن خواهد بود که آیا این مطلب اصلاً ارزش نوشتن و انتشار دارد یا نه. ممکن است اشتیاق یا نیروی زیادی برای نوشتن مطلب داشته باشید، اما اگر نتوانید خودتان را در مورد مطالبی که به عنوان پرسش در ذهن تان مطرح می‌شود، قانع کنید، ممکن است هنوز زمان لازم یا مناسب برای نوشتن مطلب تان فرا نرسیده باشد.

به اخبار و وقایع روز توجه کنید و بیاندیشید و تلاش کنید که مقاله تان را روزآمد کنید. گاهی مطلبی خوب است، اما بهتر آن است که نشریه صبر کند و وقتی آن را منتشر کند که اتفاق خاصی بیافتد یا خبر ویژه ای سبب روزآمدتر شدن و تازه تر شدن مطلب شود و آن هنگام است که بهترین فرصت برای انتشار آن خواهد بود. در نظر داشتن این نکته نیز هنگام نوشتن و ارائه مطلب برای انتشار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 

نوشته Cristiana Bedei
Sep 22, 2022

منبع: ijnet

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد