درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 4 مهر 1401 - 08:12   

کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی

  کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش

  مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش


ادامه ادامه مطلب سه

مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند

  مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟
  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار
  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ
  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»
  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد
  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار
  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات
  آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50535صفحه نخست » فناوری نوچهارشنبه، 30 شهریور 1401 - 16:27
تا سال 2026: 90 درصد محتوای منتشر شده در فضای مجازی با هوش مصنوعی تولید می شود
اگر واقعا تا سال 2026 حدود 90 درصد محتواها توسط ربات ها تهیه شود، تکلیف نویسندگان و محتواکاران چه خواهد شد؟ آیا انتشار چنین گزارش هایی می تواند تهدیدی برای برخی مشاغل مرتبط با تولید محتوای آنلاین تلقی شود یا خیر.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کارگروه مجری قانون اروپایی یوروپل (Europol) با انتشار گزارش جدیدی هشدار می دهد که تا سال 2026، حدود 90 درصد محتوای منتشر شده در فضای مجازی و به صورت آنلاین، با هوش مصنوعی تولید می شود.

اگر واقعا تا سال 2026 حدود 90 درصد
محتواها توسط ربات ها تهیه شود، تکلیف نویسندگان و محتواکاران چه خواهد شد؟ آیا انتشار چنین گزارش هایی می تواند تهدیدی برای برخی مشاغل مرتبط با تولید محتوای آنلاین تلقی شود یا خیر.

این کارگروه در گزارش خود به این موضوع اشاره می کند که هر محتوایی را که در فضای مجازی می بینید، باور نکنید چون ممکن است که با هوش مصنوعی تولید شده باشد. در گزارش مذکور همچنین به این موضوع اشاره شده که رسانه هایی طی سال های آینده به فعالیت خود به صورت آنلاین ادامه می دهند که محتوای آنها با هوش مصنوعی تهیه یا دستکاری شده است. در نتیجه کاربران باید مراقب این موضوع باشند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که برخی محتواهایی که با هوش مصنوعی تولید می شوند به حوزه بازی و خدماتی مربوط به بهبود کیفیت زندگی ارتباط دارند و نسبت به این موضوع هشدار داده که با افزایش تعداد رسانه های مبتنی بر هوش مصنوعی، احتمال انتشار اطلاعات نادرست نیز افزایش پیدا می کند. به همین دلیل کاربران باید متوجه این موضوع باشند.

تولید محتوای آنلاین با هوش مصنوعی

برخی از کارشناسان بر این باورند که آمار 90 درصد واقعا عدد بزرگی است. با وجودی که کاربران تا حد زیادی به ربات ها عادت کرده اند، ولی آمار 90 درصد رقم بزرگی بوده که باورپذیری آن کمی سخت است. این کارشناسان می گویند ممکن است هوش مصنوعی بتواند در برخی زمینه ها حرفی برای گفتن داشته باشد و حتی بتواند در برخی حوزه ها محتوایی شبیه به محتوای تولید شده توسط انسان عرضه کند، اما اینکه باور کنیم 90 درصد محتواهای آنلاین ممکن است روزی با ربات ها تهیه شوند، کمی سخت است. در این صورت باید به این باور برسیم که تقریبا هر محتوایی که در فضای دیجیتالی با آن ارتباط داریم، می تواند ساخته و پرداخته هوش مصنوعی و ربات ها باشد.

در حال حاضر کاربران فضای مجازی، محتواهای موجود را صحه سنجی می کنند. گاهی اوقات حتی کاربران مجبور می شوند برای آنکه بدانند محتوایی که در فضای مجازی منتشر می شود، حقیقت دارد یا خیر، در مورد فکر کنند و حتی محتواها را مورد بررسی قرار دهند. حال اگر محتواها با هوش مصنوعی تولید شوند، شرایط بسیار پیچیده خواهد شد. برخی منتقدان می گویند در این صورت صحت محتواها کاملا زیر سوال می رود.

دنیای دیجیتال به سرعت در حال توسعه است و چنین گزارش هایی نشان می دهد که شاید باید منتظر تغییرات بزرگی در این حوزه باشیم.

نویسنده و مترجم: تینا پورشاهید
منبع : digiato
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار


  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات


  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد


  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار


  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ


  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»


  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی


  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد