درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 4 مهر 1401 - 07:56   

کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی

  کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش

  مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش


ادامه ادامه مطلب سه

مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند

  مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟
  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار
  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ
  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»
  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد
  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار
  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات
  آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50534صفحه نخست » فناوری نوچهارشنبه، 30 شهریور 1401 - 12:21
تولید محتوا و کسب درآمد از شبکه های اجتماعی
پلتفرم هایی مختلفی مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، پینترست، تیک تاک، اسنپ چت، لینکدین و غیره، به سازندگان محتوای خود امکان کسب درآمد از شبکه های اجتماعی را میدهند. در حال حاضر سی و دو هزار کسب و کار اینترنتی در ایران در شبکه های مختلف اجتماعی فعالیت دارند. در ادامه برخی از شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد معرفی شده اند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| امروزه با گسترش اینترنت و پدیدار شدن اپلیکیشن ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف و متنوع، راه های بسیاری برای کسب درآمد به وجود آمده است، و این شبکه های اجتماعی به بستری برای کسب درآمد کاربران از طریق انتشار و به اشتراک گذاشتن محتوا و افزایش مخاطبان تبدیل شده اند.

برای تولید کنندگان محتوایی که به دنبال کسب درآمد از شبکه های اجتماعی هستند، پلتفرم های مختلفی متناسب با نوع محتوا، مخاطبان هدف و فرصت های بازار وجود دارد. امروزه کسب و کارهایی می توانند به موفقیت برسند که به طور فعال در شبکه های اجتماعی حضور داشته و تولید محتوا کنند.

 

پلتفرم هایی مختلفی مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، پینترست، تیک تاک، اسنپ چت، لینکدین و غیره، به سازندگان محتوای خود امکان کسب درآمد از شبکه های اجتماعی را میدهند. در حال حاضر سی و دو هزار کسب و کار اینترنتی در ایران در شبکه های مختلف اجتماعی فعالیت دارند. در ادامه برخی از شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد معرفی شده اند.
 

توییتر

توییتر در سال ۲۰۰۶ توسط جک دورسی ساخته شده و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. توییتر در صدر فهرست پلتفرم های اجتماعی پولساز است. با این پلتفرم می توانید از راه های مختلفی شروع به کسب درآمد از شبکه های اجتماعی کنید. به این صورت که می توان با تبدیل شدن به یک اینفلونسر و تبلیغ محصولات یا خدمات، شروع به فعالیت کرده و درآمد کسب کرد. اولین قدم جهت کسب درآمد به وسیله توییتر این است که از آماده بودن حساب توییتر برای بازاریابی اطمینان حاصل شود.

 

اگر قصد کسب درآمد در توییتر را دارید، داشتن یک پروفایل توییتر حرفه ای می تواند کمک بزرگی به شما بکند. در مرحله بعد، می توانید شروع به افزایش دنبال کنندگان توییتر خود کنید تا توییت های شما بتوانند در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرند. اگر بتوانید تعداد زیادی دنبال کننده داشته باشید، کسب درآمد نیز آسان تر خواهد بود. چرا که در این صورت می توانید تبلیغات انجام داده و برندهای زیادی به دلیل بالا بودن فالوور و بازخورد پیج، مایل به همکاری خواهند بود و با استفاده از بازاریابی یا اینفلوئنسر مارکتینگ، از محصولاتی که تبلیغ می کنید، کمیسیون دریافت خواهید کرد.

 

علاوه بر این، گزینه Tip Jar توییتر راهی برای دریافت و نشان دادن پشتیبانی برنامه با استفاده از پرداخت هزینه است. توییتر Tip Jar در حال حاضر تنها برای کاربران انگلیسی زبان در دسترس است. زمانی که بر روی نماد Tip Jar کلیک می کنید، می توانید به خدمات پرداختی مانند درگاه پرداخت و پلتفرم هایی مانند PayPal، Patreon، Cash App و غیره دسترسی داشته باشید.

یوتیوب

پلتفرم YouTube به سازندگانی که هر ماه بیشترین بازدید و تعامل را دارند، برای ویدیوهایشان هزینه پرداخت می کند. در صورت داشتن یک کانال یوتیوب با تعداد فالوور بالا و همچنین ویدیوهایی که بازدیدهای زیادی دارند، می توان از یوتیوب درآمد کسب کرد. امروزه این روش کسب درآمد در میان اینفلونسرها و فعالان اینترنتی بسیار رایج است و افراد زیادی با تولید محتوا در یوتیوب در زمینه های مختلف سعی می کنند به بازدید و فالوور بالایی دست یافته و کسب درآمد کنند.

 

در حال حاضر یوتیوب بیش از ۱.۵ میلیارد نفر کاربر دارد که عددی بسیار بالا می باشد. برای کسب درآمد از یوتیوب، می توان یک کانال در یوتیوب ایجاد کرده و با تولید محتوای جذاب و فعالیت مداوم به صورت ویدیو به مدت زمان های کوتاه و طولانی، به درآمد رسید. همچنین می توان با ایجاد کانال های یوتیوبی و ارتقای آن، به امر تبلیغات نیز پرداخته و با برند های مختلف برای معرفی محصولاتشان همکاری کرد.

اینستاگرام

ایجاد اکانت اینستاگرام و فروش محصول یا ارائه خدمات در این پلتفرم نیز یکی از روش های محبوب کسب درآمد از شبکه های اجتماعی است. اینستاگرام را می توان از پرطرفدارترین و بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کار معرفی کرد. این اپلیکیشن محبوب ترین شبکه اجتماعی حال حاضر ایران است و می توان گفت که اغلب افراد یک اکانت در اینستاگرام دارند. بنابراین کسب و کارها می توانند از این محبوبیت استفاده کرده و کسب درآمد کنند. در سال 2021، اینستاگرام دومین اپلیکیشن پر دانلود در جهان بود.

 

این اپلیکیشن هفتمین وب سایت پربازدید در سراسر جهان و چهارمین پلتفرم پرکاربرد رسانه اجتماعی است و هر ماه 1.22 میلیارد کاربر دارد. راه های مختلفی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد. برای نمونه، کسب و کارهایی که تا به امروز به صورت حضوری و یا از طریق سایت های اینترنتی محصولات خود را عرضه می کردند، می توانند به صورت رایگان یک اکانت اینستاگرام ایجاد کرده و محصولات خود را در اینستاگرام نیز عرضه کرده و به فروش برسانند.

همکاری با برندها احتمالاً شناخته شده ترین روشی است که افراد می توانند در اینستاگرام از آن کسب درآمد کنند. برای این کار می توان به عنوان یک بلاگر و یا اینفلونسر، برند های مختلف را که با محتوای صفحه همسو هستند را پیدا کرده و به روش های مختلفی مانند ایجاد یک پست اینستاگرامی که به معرفی محصول مورد نظر می پردازد، از آن برند هزینه دریافت کرد و یا در ازای محتوا، محصولات رایگان به آن ها ارائه شود. امروزه فعالین اینستاگرامی با این روش، به درآمدهای بسیار بالایی دست یافته اند.

 

علاوه بر این، برای کسب و کارهایی که امکان دریافت درگاه مستقیم برای پرداخت هزینه ها وجود ندارد، می توان از فرم پرداخت استفاده کرد. به این صورت که لینک پرداخت در قسمت بایو اینستاگرام قرار داده می شود و مشتریان می توانند از طریق آن لینک، هزینه مورد نظر را پرداخت کنند. فریلنسرها و فعالان اینستاگرامی نیز می توانند با ارائه فرم پرداخت به کارفرما، هزینه های مربوطه را دریافت کنند.

تلگرام

تلگرام نیز از محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها می باشد که متاسفانه در ایران فیلتر بوده و دسترسی به آن نیازمند اتصال به فیلتر شکن است. در ایران بیش از ۴۲ میلیون اکانت تلگرامی وجود دارد که این نشان از محبوبیت بالای این اپلیکیشن است. تلگرام علاوه بر قابلیت پیام رسانی که دارد، می تواند بستری برای کسب درآمد نیز باشد. به این صورت که می توان کانال هایی را در آن ایجاد کرده، تولید محتوا کرد و سپس با قبول و انجام تبلیغات، درآمد کسب کرد.

 

از ویژگی هایی که منجر به محبوبیت تلگرام و استفاده از آن به عنوان بستری برای کسب درآمد شده است می توان به سرعت بسیار بالای آن، امکان برقراری ارتباط به شیوه های مختلف مانند چت، تماس تصویری، تماس صوتی و … و همچنین امنیت بالای آن اشاره کرد. تلگرام یکی از پلتفرم ها و پیام رسان های اجتماعی است که سریع ترین رشد را داشته و تا سال 2020 بیش از 400 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داشته است. از طریق ربات های تلگرامی نیز می توان درآمد کسب کرد. با ساخت ربات های تلگرامی می توان فالوورهای زیادی را به کانال ها جذب کرد و همچنین از طریق فروش ربات ها نیز درآمد کسب کرد.


منبع : tabnak
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار


  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات


  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد


  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار


  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ


  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»


  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی


  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد