درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:10   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50496صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 21 شهریور 1401 - 08:15
4 علامت‌‌‌ برای فهم بازخورد نشان‌دادن کافی
بازخوردها با هدف ایجاد تغییر ارائه می‌‌‌شوند و انسان‌‌‌ها هم میانه چندان خوبی با تغییر و تحول ندارند و در برابر بسیاری از تغییرات مقاومت می‌کنند. حتی کسانی که بازخوردها را با آغوشی باز می‌‌‌پذیرند و دوست دارند از دیگران بازخورد بگیرند هم در صورت زیادشدن بازخوردهایی که از دیگران دریافت می‌کنند، به‌‌‌تدریج دچار احساس منفی و ناخوشایندی می‌‌‌شوند و هم از بازخورد گرفتن و هم فرد یا افرادی که بیش‌‌‌ازحد به آنها بازخورد نشان می‌دهند، بدشان می‌‌‌آید.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شاید شما هم جزو آن دسته از نومدیرانی هستید که از گوشه و کنار شنیده‌‌‌اید، یکی از کارکردها و وظایف اصلی مدیران، بازخورد نشان‌دادن به دیگران است که البته این کاملا درست و منطقی است و هیچ‌‌‌کس به شما نمی‌‌‌گوید، نباید به زیردستان، همکاران یا مافوق‌‌‌های خود بازخورد نشان ندهید؛ اما مشکل هنگامی آغاز می‌شود که بازخورد نشان‌دادن از حالت تعادل و کفایت خارج می‌شود و شکلی افراطی و بی‌‌‌جهت به خود می‌گیرد. در این حالت، بازخورد نشان دادن به دیگران نه‌‌‌تنها فایده‌‌‌ای ندارد و نتایج موردنظر را به بار نمی‌‌‌آورد، بلکه معمولا اثری مخرب خواهد داشت و شرایط را بدتر می‌کند.

واقعیت این است که نمی‌‌‌توان و نباید انتظار داشت بازخوردهایی که به دیگران نشان می‌‌‌دهیم، به‌‌‌سرعت و به‌‌‌طور کامل به تغییر رفتار و کردار آنها منجر شود و معمولا مدتی طول می‌‌‌کشد تا بازخوردهای ما به ثمر بنشیند و شرایط مطلوب‌‌‌تری را رقم بزند.

درواقع، بازخوردها با هدف ایجاد تغییر ارائه می‌‌‌شوند و انسان‌‌‌ها هم میانه چندان خوبی با تغییر و تحول ندارند و در برابر بسیاری از تغییرات مقاومت می‌کنند. حتی کسانی که بازخوردها را با آغوشی باز می‌‌‌پذیرند و دوست دارند از دیگران بازخورد بگیرند هم در صورت زیادشدن بازخوردهایی که از دیگران دریافت می‌کنند، به‌‌‌تدریج دچار احساس منفی و ناخوشایندی می‌‌‌شوند و هم از بازخورد گرفتن و هم فرد یا افرادی که بیش‌‌‌ازحد به آنها بازخورد نشان می‌دهند، بدشان می‌‌‌آید. بنابراین مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها، به‌‌‌ویژه آنهایی که به‌‌‌تازگی به جرگه مدیران پیوسته‌‌‌اند و دوست دارند از طریق بازخورد نشان دادن به کارکنانشان به بهتر شدن عملکرد آنها و سازمان‌های تحت امرشان کمک کنند، باید به واقعیتی به نام «بسندگی بازخورد» و میزان مطلوب بازخورد نشان‌دادن در سازمان توجه کنند. در ادامه به نکاتی پیرامون سطح مطلوب و کافی بازخورد اشاره خواهد شد.
 

آستانه تحمل افراد مختلف در برابر بازخوردهای منفی متفاوت است

اگر شما در موقعیتی قرار دارید که باید نسبت به عملکرد دیگران بازخورد نشان دهید، خیلی خوب است که این کار را به شکلی منطقی، هدفمند و با در نظر گرفتن ویژگی‌‌‌های شخصیتی و عاطفی افرادی که می‌‌‌خواهید به آنها بازخورد نشان دهید، به انجام برسانید. باید با دقت و وسواس زیادی بررسی کنید آیا فردی که می‌‌‌خواهید به او بازخورد نشان دهید، کسی است که دوست دارد به چالش کشیده شود و از موردانتقاد قرار گرفتن بدش نمی‌‌‌آید یا فردی است که بازخورد نشان دادن بیش‌‌‌ازحد باعث از بین رفتن اعتمادبه‌‌‌نفس او و کاهش کارآیی‌‌‌اش می‌شود.

 

درواقع هر فردی در قبال بازخوردهایی که به او نشان داده می‌شود، دارای آستانه تحمل خاص خود است و شناخت دقیق این آستانه تحمل و مدیریت آن جزو ظرافت‌‌‌ها و مهارت‌‌‌های کلیدی موردنیاز مدیران محسوب می‌شود. معمولا اغلب افراد از دریافت بازخوردهای مثبت خوشحال می‌‌‌شوند و احساس غرور می‌کنند و در برخورد با اغلب بازخوردهای منفی و انتقاداتی که نسبت به عملکردشان صورت می‌گیرد، موضع دفاعی و خصمانه می‌‌‌گیرند. بااین‌‌‌همه، افرادی هستند که نه به خاطر دریافت بازخوردهای مثبت بیش‌‌‌ازحد دچار غرور و خودبزرگ‌‌‌بینی می‌‌‌شوند و نه به خاطر دریافت بازخوردهای منفی دچار سرخوردگی و ناامیدی؛ این افراد از بازخوردهای مثبت و منفی که دریافت می‌کنند برای اصلاح خود و بهتر شدن مستمرشان بهره می‌‌‌برند.

 

علاوه بر این، تعدادی از افراد در هر سازمانی که هستند به‌‌‌طورکلی با بازخورد گرفتن مشکل ‌‌‌دارند؛ در واقع بازخوردهای مثبت برای آنها بی‌‌‌اهمیت و کم‌اثر است و باعث افزایش اعتمادبه‌‌‌نفس و علاقه آنها به کار بیشتر نمی‌شود و دریافت بازخوردهای منفی هم برایشان خیلی گران تمام می‌شود و آنها را به‌‌‌شدت و برای مدت‌‌‌های طولانی به هم می‌‌‌ریزد. بنابراین، مدیران باید ضمن شناسایی دقیق آستانه تحمل هرکدام از کارکنانشان در برابر بازخوردهای مثبت و منفی، برای این کار برنامه‌‌‌ریزی و چاره‌‌‌اندیشی کنند و در این زمینه نباید فقط از یک‌روش و رویکرد واحد و یکسان استفاده کنند و اگر چنین نکنند به‌‌‌طور حتم با چالش‌‌‌های بسیاری در زمینه بازخورد نشان‌دادن به کارکنانشان مواجه خواهند شد.
علامت‌‌‌های کافی بودن بازخوردها

بازخورد نشان دادن به دیگران هنگامی موثر و مفید خواهد بود که به‌‌‌اندازه باشد و اینکه یک مدیر بفهمد چه زمانی و در چه مرحله‌‌‌ای باید دست از بازخورد نشان دادن بردارد، جزو مهارت‌‌‌هایی است که هر مدیری باید به‌‌‌خوبی از آن برخوردار باشد. در اینجا به چهار مورد از علامت‌‌‌هایی اشاره خواهد شد که با مشاهده آنها باید بفهمید بازخورد نشان دادن به فرد موردنظر کافی است و نباید ادامه پیدا کند:

۱. بی‌‌‌حسی و رخوت: بسیاری از افراد در صورت دریافت بازخوردهای بیش‌‌‌ازحد و تکراری دچار نوعی احساس رخوت و سستی می‌‌‌شوند و قدرت فکر کردن و واکنش درست نشان‌دادن را از دست می‌دهند. بنابراین اگر حس کردید افرادی که در حال بازخورد نشان دادن به آنها هستید با بی‌‌‌توجهی و بی‌‌‌حالی به صحبت‌‌‌های شما گوش می‌کنند، بدانید که زمان آن فرارسیده تا بازخورد نشان‌دادن را متوقف کنید.
یه دنیا میم کوین ، هدیه فعالیت شما در سرمایکس!

۲. تهی شدن از نظر عاطفی: گاهی اوقات افرادی که در حال گوش کردن به بازخوردهای منفی از طرف ما هستند، از نظر عاطفی و احساسی دچار مشکل می‌‌‌شوند و احساسات منفی بروز می‌دهند. بروز این احساسات باید زنگ خطر را برای شما به صدا درآورد و در اینجاست که باید روند بازخورد نشان دادن به آنها را متوقف کرد.

۳. واکنش نشان ندادن به بازخوردهای مثبت: در بسیاری موارد، افرادی که بازخوردهای مثبت بیش‌‌‌ازاندازه‌ای از ما دریافت می‌کنند، به نوعی مصونیت و بی‌‌‌تفاوتی در برابر بازخوردهای مثبت دچار می‌‌‌شوند و دریافت بازخوردهای مثبت بیشتر برای آنها بی‌‌‌فایده و بی‌‌‌اثر خواهد بود. در این مرحله حتما باید از ادامه دادن چنین بازخوردهایی خودداری کرد.

۴. عدم‌مشارکت: گاهی اوقات در اغلب بخش‌‌‌های یک سازمان نوعی احساس عدم‌مشارکت و بی‌‌‌میلی نسبت به شرکت کردن در کارهای تیمی مشاهده می‌شود؛ آن‌‌‌هم به این دلیل که بازخوردهای مثبت یا منفی نشان داده‌‌‌شده درگذشته تا به آن حد زیاد و بیش‌‌‌ازاندازه بوده که افراد و اعضای تیم‌‌‌های کاری از ترس موردانتقاد قرار گرفتن و دریافت بازخوردهای بیشتر از طرف مافوق‌‌‌های خود ترجیح می‌دهند عطای مشارکت را به لقایش ببخشند، درنتیجه تمایلی به مشارکت بیشتر در کارها و کار تیمی از خود نشان نمی‌‌‌دهند و به جای آن ترجیح می‌دهند به‌‌‌تنهایی و طبق چارچوب وظایفی که به آنها محول شده است، حرکت کنند و از انجام فعالیت‌‌‌های داوطلبانه خودداری می‌‌‌کنند.

مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی

منبع: MIT Sloan Management Review
donya-e-eqtesad
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد