درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 14:34   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50488صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 27 شهریور 1401 - 12:00
چگونه یک NFT بسازیم؟
مترجم: کیوان نیک طبیعت - توکن‌های تبادل‌ناپذیر یا NFT ها این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. مردم پول‌های زیادی برای این دارایی‌های رمزارزی منحصربه‌فرد خرج می‌کنند. در اوایل سال ۲۰۲۱، یک NFT از هنرمندی با نام مستعار بیپِل با قیمت سرسام‌آور ۶۹ میلیون دلار فروخته شد و بسیاری دیگر به قیمت‌های چندین میلیون دلاری رسیده‌اند.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| توکن‌های تبادل‌ناپذیر یا NFT ها این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. مردم پول‌های زیادی برای این دارایی‌های رمزارزی منحصربه‌فرد خرج می‌کنند. در اوایل سال ۲۰۲۱، یک NFT از هنرمندی با نام مستعار بیپِل با قیمت سرسام‌آور ۶۹ میلیون دلار فروخته شد و بسیاری دیگر به قیمت‌های چندین میلیون دلاری رسیده‌اند.

این پول‌های زیاد خیلی‌ها را به ساختن NFT ترغیب کرده. در این مقاله، با راهنمایی قدم به قدم برای ساختن (یا همان مینت) و فروش NFT همراه خواهیم شد.

۱. عکس یا دارایی دیجیتال خود را انتخاب کنید

بیایید از اول شروع کنیم. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید مشخص کنید که کدام دارایی دیجیتال منحصربه‌فرد خود را می‌خواهید به NFT تبدیل کنید. این دارایی دیجیتال می‌تواند
عکس، نقاشی، موسیقی، ویدئوگیم، میم، گیف یا حتی یک توئیت باشد. هر NFT یک محصول دیجیتال منحصربه‌فرد به‌همراه یک مالک است. کمیاب بودن یک NFT ارزش آن را بالا می‌برد.

توجه داشته باشید که حتماً حق مالکیت معنوی محصولی که می‌خواهید به NFT تبدیلش کنید مال شما باشد. اگر از دارایی دیجیتالی که مال شما نیست NFT بسازید ممکن است تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید.

۲. بلاکچین خود را انتخاب کنید

پس از انتخاب دارایی دیجیتال منحصربه‌فرد خود، نوبت به شروع روند ساختن (یا mint) آن و تبدیلش به یک NFT فرا می‌رسد. این کار با انتخاب یک فناوری بلاکچِین که می‌خواهید برای NFT تان از آن استفاده کنید، آغاز می‌شود. محبوب‌ترین بلاکچین در میان هنرمندان و خالقان NFT اتریوم (Ethereum با نام مخفف ETH) است. گزینه‌های محبوب دیگر عبارت اند از: Tezos ، Polkadot و Binance Smart Chain.

۳. کیف پول دیجیتال خود را انتخاب کنید

اگر تا پیش از این کیف پول یا والت دیجیتال نداشته‌اید، برای ساختن NFT تان به آن احتیاج پیدا خواهید کرد، چرا که برای سرمایه‌گذاری اولیه خود شاید به مقداری ارز دیجیتال (کریپتوکارنسی) نیاز داشته باشید. [البته در بعضی از بازارهای NFT می‌توان به‌صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه اولیه NFT ساخت. در واقع این هزینه به زمان خرید موکول می‌شود.] با این کیف پول دیجیتال می‌توانید به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید. بهترین کیف پول های دیجیتال عبارت اند از: Metamask ، Math Wallet ، AlphaWallet ، Trust Wallet و Coinbase Wallet.

پس از انتخاب و راه‌اندازی کیف پول دیجیتال خود، می‌توانید مقداری ارز دیجیتال خریداری کنید. بیشتر پلتفرم‌های NFT اِتِر (Ether)، ارز دیجیتال پتلفرم بلاکچینِ اتریوم را قبول می‌کنند. اگر از قبل در جایی دیگر مقداری ارز دیجیتال داشته‌اید، می‌توانید آن را به کیف پول دیجیتال خود متصل کنید و از آن ارز دیجیتال برای ساختن و فروختن NFT استفاده کنید.

 

 



۴. محل فروش NFT خود را مشخص کنید

پس از راه‌اندازی کیف پول دیجیتال، حالا نوبت به ساختن (و اگر بشود، فروختن) NFT شما می‌رسد. برای این کار باید یک بازار یا مارکت‌پلِیس NFT انتخاب کنید. بعضی از بهترین بازارهای NFT عبارت اند از: OpenSea ، Axie Marketplace ، Larva Labs/CryptoPunks ، NBA Top Shot Marketplace ، Rarible ، SuperRare ، Foundation ، Nifty Gateway ، Mintable و ThetaDrop.

برای یافتن بهترین بازار NFT که مناسب NFT شما باشد باید این بازارها را بررسی کنید. به‌عنوان مثال، Axie Marketplace یک بازار آنلاین برای بازی Axie Infinity است. در سوی دیگر، NBA Top Shot بازاری متمرکز بر بسکتبال است. خیلی مهم است به این نکته توجه داشته باشیم که بعضی از این بازارها رمزارز خاص خودشان را می‌خواهند. به‌عنوان مثال، بازار Rarible رمزارز Rarible (مخفف: RARI) می‌خواهد.

بازار OpenSea معمولاً مکانی مناسب برای شروع است. در این بازار می‌توانید NFT خودتان را بسازید. بازار اپن‌سی در فروش NFT پرچم‌دار است. در این بازار به‌تنهایی در آگوست ۲۰۲۱ به میزان ۳.۴ میلیارد دلار NFT خرید و فروش شد!

پس از انتخاب بازار NFT، باید آن را به کیف پول دیجیتال خود متصل کنید. از این طریق می‌توانید هزینه‌های لازم برای ساختن NFT تان را پرداخت کرده و درآمد حاصل از فروش را نگهداری کنید.

۵. فایل‌تان را بارگذاری کنید

بالآخره می‌توانید NFT تان را بسازید. در بازار NFT مد نظر احتمالاً باید راهنمای گام‌به‌گامی برای بارگذاری فایل دیجیتال وجود داشته باشد. از این طریق می‌توانید فایل دیجیتال خودتان (فایل PNG، GIF، MP3 یا سایر قالب‌ها) را به یک NFT قابل فروش تبدیل کنید.

۶. روش فروش را تعیین کنید

آخرین مرحله ساختن NFT عبارت از این است که چگونه می‌خواهید NFT خود را بفروشید. بسته به پلتفرم، می‌توانید:

NFT را در یک قیمت ثابت بفروشید: پس از تعیین یک قیمت ثابت از طرف شما، اولین فردی که مایل به خرید آن NFT با آن قیمت باشد، آن را خریداری خواهد کرد.
فروش در مزایده زمان‌دار: مزایده‌ی زمان‌دار به علاقه‌مندان به NFT شما یک زمان مشخص می‌دهد که در آن پیشنهاد خود را وارد کنند.
فروش در مزایده نامحدود: مزایده نامحدود دیگر محدودیت زمانی ندارد. در عوض، هر موقع که خودتان بخواهید می‌توانید به مزایده پایان بدهید.

در هر صورت در یک مزایده باید حداقل قیمت و زمان آن (در صورت زمان‌دار بودن) را مشخص کنید و نیز حق امتیاز (royalty) خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که در صورت فروش مجدد NFT شما در بازار ثانویه، آن NFT به درآمدزایی برای شما ادامه دهد. هنگام تعیین حداقل قیمت به میزان هزینه‌ها توجه داشته باشید چرا که قیمت بیش‌ازاندازه پایین می‌تواند شما را متضرر هم بکند.

متأسفانه، هزینه‌های ساختن و فروش یک NFT می‌تواند زیاد و گیج‌کننده باشد. بسته به پلتفرم و قیمت، ممکن است پرداخت هزینه‌ی فهرست کردن، هزینه‌ی ساختن NFT، کمیسیون فروش و هزینه مبادله‌ی پول از کیف پول خریدار به کیف پول شما شامل حال‌تان شود. این هزینه‌ها همچنین به‌علت تغییر دائمی قیمت رمزارزها می‌توانند بالا و پایین بشوند. به همین دلیل، مهم است که به هزینه‌های لازم برای ساختن و فروش NFT توجه زیادی داشته باشید تا مطمئن شوید که آیا اصلاً NFT کردن آن دارایی دیجیتال به‌صرفه هست یا نه.

 



NFT می‌تواند سرمایه‌گذاری پرسودی باشد

قیمت فروش NFT ها با افزایش محبوبیت‌شان در حال افزایش است. در نتیجه، سازنده‌های NFT می‌توانند پول زیادی از این راه دربیاورند. اما به هر حال، باید توجه داشته باشیم که همه‌ی NFT ها به فروش نمی‌رسند و ممکن است فقط هزینه‌های ساخت NFT نصیب سازنده‌اش شود. به‌علت این هزینه‌ها، باید همیشه احتمال ضرر را هم در نظر بگیرید. بهترین راه برای جلوگیری از ضرر این است که مطمئن شوید NFT ای که دارید می‌فروشید خواهان و خریدار دارد و حداقل قیمتی برایش تعیین کنید که چیزی بیشتر از جبران هزینه‌ها دست‌تان را بگیرد.

پا گذاشتن به هر قلمرو جدیدی تصمیم بزرگی است—به‌ویژه اگر هزینه‌ای در پی داشته باشد. اگر در حال حاضر ترجیح می‌دهید دل به آب نزنید و سراغ ساخت NFT نروید، می‌توانید با جست‌وجو در میان برخی از بازارهای NFT و یادگیری نحوه عملکردشان شروع کنید!

منبع: www.akkasee.com

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد