درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 8 آذر 1401 - 17:59   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب رئیس روابط‌عمومی‌ مس سونگون

  انتصاب رئیس روابط‌عمومی‌ مس سونگون


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت

  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد
  آژانس روابط‌عمومی‌ چیست و چه خدماتی ارایه می‌دهد
  مدیران تریبون
  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت
  توسط بانک رفاه کارگران در سال جاری صورت گرفت: پرداخت بیش از 125 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه غیرحضوری به بازنشستگان
  انتصاب رئیس روابط‌عمومی‌ مس سونگون
   آیین تجلیل از روابط‌عمومی‌ های برتر دستگاه های اجرایی استان ایلام
  مواجهه خبرنگاران زیست محیطی چین با تهدید و اطلاعات جعلی
  خلاقانه ترین اقدامات جهت افزایش رضایت شغلی کارمندان
  جایگاه اصول و ارزش های اخلاقی در رسانه های اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50463صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 16 شهریور 1401 - 17:54
« کارکرد فرهنگی شبکه های تلویزیونی ماهواره ای »
آموزش سواد رسانه ای به زنان در خصوص برنامه های شبکه تلویزیون و تاثیرات فرهنگی آنها بسیار موثر است. هوشیار سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه ازضروریات توسعه فرهنگی است. باید متفکران منتقد دیده شوند با توجه به اینکه فناوری های ارتباطی جوامع مختلف را متحول ساخته بر فهم و ادراک ما از خودمان و تنوع فرهنگی ما تاثیر می‌گذارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تلویزیون در نیمه دوم قرن بیستم پرجاذبه ترین فناوری زندگی بشری بوده است. کمتر خانه و محیط انسانی را بتوان بدون تلویزیون تصور کرد .سرعت تحولات رسانه‌ای به ویژه در زمینه شبکه های تلویزیونی ماهواره ای شتابان است. تحولات فناورانه در عرصه تلویزیون آن را به پدیده‌ای در حوزه فناوری ماهواره‌ها تبدیل کرد. این شتاب تحولات پیامدها و آثار فرهنگی اجتماعی چشمگیری بر جامعه و مخاطبان به ویژه زنان دارد.


زنان به ویژه زنان خانه دار، دختران نوجوان و جوان بخش مهمی از مخاطبان را در پخش سراسری شبکه تلویزیونی ماهواره ای را شامل می‌شوند که در اغلب اوقات در معرض پیام های تجاری با موضوع سبک زندگی قرار می‌گیرد پیام هایی که بنا به خاصیت تاثیرگذار رسانه تلویزیون نوع مصرف و سبک زندگی آن را دستخوش تغییر می سازد و از آنجا که آگهی ها حاوی میزان زیادی از پیام های اقناعی هستند می توانند بر نگرش و رفتار مخاطبان تاثیر بگذارند. از آنجا که امروزه تلویزیون ماهواره ای در جای جای جامعه حضور دارند عملکرد تلویزیون ماهواره ای در عرصه فرهنگ یک جامعه بسیار محل تامل خواهد بود تلویزیون یک عامل فرهنگی به ویژه تولید کننده و توزیع کننده معانی دانست تلویزیون برنامه‌های ایجاد می‌کند که مشحون از معانی بالقوه هستند و تلاش می‌کند این معنا دار بودن را کنترل و آن را به سوی معانی مرجع خاصی سوق دهد.


چنین است که امروزه شبکه های تلویزیونی ماهواره ای یکی از مهمترین و فراگیر ترین رسانه های جمعی محسوب می‌شوند .بیشترین تاثیر را در حوزه فرهنگ دارند و با تغییر رویکرد فرهنگی مخاطبان زمینه را برای تحقق سایر اهداف فراهم می‌کند و به 3 طریق عمل می‌کنند:
1- آنها توجه مردم را به معیارهای رفتار قابل قبول در جامعه و نحوه صحبت درباره آنها جلب می‌کند
2- رسانه های جمعی می گویند چه چیز و چه کسی در جهان اهمیت دارند و چرا؟
3- رسانه های جمعی باعث میشود افراد به ادراکی از خود و ارتباط یا عدم ارتباطشان با یکدیگر برسند ممکن است خودمان و سبک زندگی خودمان را با افرادی از فرهنگ و کشوری دیگه مقایسه کنیم.


زنان مخاطبان اصلی تبلیغا ت تلویزیون‌های ماهواره‌ای هستند نوع سبک زندگی زنان به نوعی برگرفته از تاثیرات تبلیغات ماهواره‌ای است.


آموزش سواد رسانه ای به زنان در خصوص برنامه های شبکه تلویزیون و تاثیرات فرهنگی آنها بسیار موثر است. هوشیار سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه ازضروریات توسعه فرهنگی است. باید متفکران منتقد دیده شوند با توجه به اینکه فناوری های ارتباطی جوامع مختلف را متحول ساخته بر فهم و ادراک ما از خودمان و تنوع فرهنگی ما تاثیر می‌گذارد.


سواد رسانه ای در مفهوم وسیع خود شامل :توانایی دسترسی، تحلیل ،ارزیابی و پردازش فعال اطلاعات در اشکال مختلف، پیام های مکتوب دیداری، شنیداری است.


تغییر الگوهای سبک زندگی هدف اول تبلیغات تجاری ماهواره‌ها است و آسیب های اجتماعی را نیز در بعضی از موارد توسعه می‌دهند از جمله اعتیاد و پرمصرفی، خشونت، ولنگاری بی ارزشی، فرار از خانه، طلاق در حالی که خود باید نقاد دقیق و تحلیل گر باشند چون مدت دارند از این برنامه ها استفاده میکنند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


  جایگاه اصول و ارزش های اخلاقی در رسانه های اجتماعی


  صنعت PR (روابط‌عمومی‌‌) با اضطراب به توییتر نزدیک می‌شود


  راهنمای روابط‌عمومی‌‌ حرفه‌ای برای ارایه پادکست‌


  پوستر پانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک رونمایی شد


  افت شدید تقاضای پلتفرم‌های برگزاری رویداد


  مدیران تریبون


  خلاقانه ترین اقدامات جهت افزایش رضایت شغلی کارمندان


  مواجهه خبرنگاران زیست محیطی چین با تهدید و اطلاعات جعلی


  آژانس روابط‌عمومی‌ چیست و چه خدماتی ارایه می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد