درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 15 آذر 1402 - 19:03   

آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد

  انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد


ادامه ادامه مطلب دو

آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد

  آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب سه

سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب

  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  تشکیل کارگروه‌های عملیاتی برای اجرای سند تحول روابط‌عمومی‌های خراسان رضوی
  دوره آموزش «خبرنویسی» به همت روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه برگزار شد
  ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی آذربایجان شرقی
  بیش از ۲ هزار لابی‌گر سوخت‌های فسیلی در مذاکرات «کوپ ۲۸» حضور دارند
  رسانه‌های خبری پیشرو در حال انجام سبزشویی صنعت سوخت‌ فسیلی هستند
  چگونه می‌توان از اسرائیل انتقاد کرد بدون اینکه انگ یهودی‌ستیزی به شما بزنند؟
  اثرات زیست‌محیطی و بهداشتی آلودگی هوا
  فلسطینی‌ها پس از قطع ارتباط تلفن و اینترنت چگونه دوباره آنلاین شدند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50444صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 18 مهر 1401 - 08:08
روابط‌عمومی‌‌ 1400در شرایط گذار
سال 1400، برای روابط‌عمومی‌ها از دو منظر، سالی متفاوت بود. از یک سو استقرار دولت جدید و به تبع‌آن تغییر و تحول‌های مدیریتی گسترده مدیران روابط‌عمومی‌ها در اکثر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی را شاهد بودیم و از طرفی دیگر در این سال با ظهور روندهای جدیدی در عرصه فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، پدیده‌ای به عنوان «متاورس» بیش از همه خودنمایی کرد و در این مسیر روابط‌عمومی‌ها را با رویکردهای نوینی در حوزه توسعه ارتباطات دیجیتال روبه‌رو ساخت.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| سال 1400، برای روابط‌عمومی‌ها از دو منظر، سالی متفاوت بود. از یک سو استقرار دولت جدید و به تبع‌آن تغییر و تحول‌های مدیریتی گسترده مدیران روابط‌عمومی‌ها در اکثر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی را شاهد بودیم و از طرفی دیگر در این سال با ظهور روندهای جدیدی در عرصه فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، پدیده‌ای به عنوان «متاورس» بیش از همه خودنمایی کرد و در این مسیر روابط‌عمومی‌ها را با رویکردهای نوینی در حوزه توسعه ارتباطات دیجیتال روبه‌رو ساخت.


در اتفاق اول آنچه بیش از همه به‌چشم آمد، انتخاب و انتصاب مدیران روابط‌عمومی‌ سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیشتر از میان فعالان عرصه رسانه بویژه صداوسیما بود و کمتر انتصابی را با رویکرد تخصصی روابط‌عمومی‌ شاهد بودیم.


در همین راستا انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌ نیز در آستانه شروع به‌کار دولت جدید، با تهیه و انتشار «بسته اعتلای دانش روابط‌عمومی»‌ تلاش کرد پیشنهادهای تخصصی و حرفه‌ای خود را در این مسیر ارایه کند، به‌نحوی‌که در یکی از بندهای این بسته بر ضرورت استفاده از نیروهای متخصص روابط‌عمومی‌ از بعد علمی، اجرایی و بومی در دستگاه‌های دولتی تاکید کرد.


در اتفاق دوم نیز لزوم بهره‌گیری هر چه بیشتر روابط‌عمومی‌ها از قابلیت‌های ارتباطی نوآورانه جهان متاورس بویژه در حوزه‌های تعامل با مخاطب، شخصی‌سازی پیام‌، گسترش و غنای هر چه بیشتر تجربه‎های محتوایی هولوگرافیک و اطلاع‌رسانی سریع و جذاب بود که در کتاب پیش‌رو نیز در بخش‌های مختلف پژوهش، مقاله‌ و دیدگاه‌، مباحث مهم و متنوعی از اهمیت و کارکرد روابط‌عمومی‌ها‌ در فضای جدید و تاثیرهای فراجهان بر صنعت روابط‌عمومی آورده شده است.


در نهایت اینکه از اتفاق‌های خوب در سال 1400 می‌توان به کاهش چشمگیر تلفات انسانی از بیماری مهلک کووید-19 در کشور اشاره داشت که تا حد زیادی موجب رونق دوباره فعالیت‌های جمعی و حضوری روابط‌عمومی‌ها بویژه برگزاری همایش‌ها و رویدادهای متنوع علمی و اجرایی در این زمینه گردید.


مهدی باقریان
رییس انجمن

 

منبع: کتاب سال روابط‌عمومی ایران - مقدمه - 1401

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راز موفّقیّت


  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها


  سرکوب صدای فلسطینیان


  چگونه شرکت‌های روابط‌عمومی بزرگ‌ترین مذاکرات آب‌وهوایی سازمان ملل را شستشو دادند؟


  آیا پیشنهاد دیگری برای افزایش مرجعیت خبری صداوسیما دارید؟


  هوش مصنوعی در سال 2023: فرصت‌ها و تهدیدات


  افزایش اختیارات و قدرت معاونت امور رسانه‌ای در حوزه تبلیغات


  اجلاس آب‌وهوا یک شوخی بیمارگونه است


  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


  روابط‌عمومی و ارتباطات: ابزاری قدرتمند برای مقابله با بحران‌های آب، خاک و هوا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی