درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 شهریور 1402 - 10:25   

فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد

  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی

  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  از تأثیر منفی رسانه‌ها بر خود جلوگیری کنید
  روابط‌عمومی، پاشنه آشیل اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی است
  شرکت‌های بزرگ فناوری می گویند مقررات هوش مصنوعی لازم است
  اهمیت پذیرش و یادگیری از اتفاقات ناگوار زندگی/ آنچه که انکار می‌کنید، شما را شکست می‌دهد
  PR Newswire اولین محصول اشتراک‌گذاری اجتماعی را منتشر کرد
  روابط‌عمومی‌ ورزشی و پتانسیل حضور رونالدو در ایران
  سنگاپور آتش‌نشانان را با عینک هوش مصنوعی مسلح می‌کند
  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی
  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور
  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50440صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 14 شهریور 1401 - 15:10
3 عامل که به ساخت یک نشان تجاری خوب کمک می کند
یکی از مهم ترین کارها در راه اندازی استارت آپ، ساختن برند یا نشان است. لوگو، وب سایت و نام دامنه ای که برای سایت خود انتخاب می کنید، سه نکته کلیدی در ساخت نشان استارت آپ شماست. خلاصه ای از مقاله فوربز را در این باره بخوانید.
  

1. لوگو

لوگو طرح یا نمادی است که توسط سازمان ساخته می شود. نقش لوگو، شناساندن فوری خدمات شرکت و خود کسب وکار است. لوگوهایی مثل نایک و کوکاکولا به خوبی برای مشتریان قابل تشخیص است. البته لوگو، غیر از این نقش های دیگری هم بازی می کند. لوگو سازنده نخستین برداشت ها و اثر در مخاطب است، حتی از فاصله دور. نمونه روشن یک لوگوی موفق در ایفای این نقش، لوگوی مک دونالد است. لوگو می تواند ارزش ها و شخصیت شرکت را به مخاطب منتقل کند. اگر به لوگوی FedEx نگاه کنید، یک پیکان ظریف بین ای و ایکس می بینید که نشان دهنده سرعت و دقت شرکت در تحویل مرسوله هاست.

 

لوگو، اعتبارآفرین است. مشتریان براساس لوگوی شرکت به آن اعتماد می کنند. برای مثال، لوگوی شرکت اپل صرفا یادآور خرید محصولات این شرکت نیست. این لوگو به شما یادآوری می کند گروهی از متخصصان این شرکت درباره جنبه های منفی محصول به شما کمک می کنند. با گذشت زمان، صمیمیت و آشنایی لوگو و مشتریان بیشتر می شود. با وجود لوگوی سبز استارباکس، همیشه می توانید جایی که باید قهوه بخرید را پیدا کند. لوگوی استارباکس با کمترین زحمت به ذهن می آید.

شما چطور یک لوگو می سازید؟ استارت آپ های جدید لوگوهای خود را خلق می کنند و شرکت های قدیمی تر، دستی به سروگوش لوگوهای قدیمی می کشند. پیش از ثبت علامت تجاری، به یک دوره بررسی برای لوگو نیاز دارید. این به شما کمک می کند تا لوگوی مشابه دیگران انتخاب نکنید.

2. وب سایت

با نداشتن وب سایت، مزایای حضور در وب را از دست می دهید. داشتن وب سایت، به ویژه در شرایطی مثل همه گیری کرونا و آینده ای که ترسیم می شود، مزایای بسیاری برای شرکت ها دارد و به تقویت برند کسب وکارهای کوچک کمک می کند. وب سایت، سطح دیده شدن کسب وکار را بالا می برد. مشتریانی که خدمات آنلاین می خواهند، از مسیر وب سایت شما را پیدا می کنند، به ویژه اگر کارهای لازم برای بیشتر دیده شدن در موتورهای جست وجو را هم انجام بدهید. هرچه در فضای آنلاین بیشتر دیده شوید، فرصت بیشتری برای رشد کسب وکار، فروش و دایره مشتریان خود دارید.

 

مشتریان می توانند با کسب وکار شما از مسیر وب سایت ارتباط برقرار کنند. چت باکس ها برای مکالمه با کاربرانی از سایت بازدید می کنند، کمک کننده است. تصاویری با کیفیت از محصولات خود را در سایت عرضه کنید. فرصتی را فراهم کنید تا مشتریان با کلیک روی عکس ها درباره محصولات شما بیشتر بدانند و خرید کنند. اگر امکان نظردهی مشتریان را فراهم کرده اید، می توانید نتایج مطلوب را روی وب سایت خود نمایش دهید. وب سایت به برند شما اعتبار می بخشد و نشان دهنده شناخت و اعتمادی است که شما از مشتریان و رسانه ها دارید.

3. نام دامنه

نام دامنه یکی از اجزای URL است. برای مثال www.mycorporation.com ، نام دامنه شرکت است. این آدرسی است که کاربران از طریق آن به وب سایت شما و خدمات آنلاین شرکت دسترسی پیدا می کنند. یک نام مناسب برای دامنه پیدا کنید که با برند یا نشان تجاری شما در ارتباط تنگاتنگ است. بهترین حالت برای نام دامنه، انتخاب نامی است که در تطابق کامل با کسب وکار باشد.

 

برای مثال netflix.com برای شرکت نتفلیکس. البته این برای همه کسب وکارها مصداق ندارد. بعضی از کسب وکارها می توانند نام دامنه ای انتخاب کنند که لزوما تطابق زیادی با علامت تجاری ندارد. مهم وجود کلمات کلیدی برای بهینه سازی دامنه در فرایند جست وجوست. در حالت ایده آل، این کلمات کلیدی پیشنهادات و جایی که مشتریان می توانند به آسانی به شما دسترسی پیدا کنند را هم شامل می شود. غیر از این، نام دامنه ای انتخاب کنید که کوتاه، قابل حفظ کردن و تلفظ آن برای مشتریان شما آسان است.

به تجارت خود به چشم یک نشان تجاری نگاه کنید. تقریبا همه چیز در کسب وکار شما می تواند به ساخت یک برند خوب کمک کند. از رنگ هایی که در بازاریابی استفاده می کنید تا ماموریت و ارزش های کسب وکار که هر روز آن را تمرین می کنید. زمانی که به کسب وکار خود به عنوان یک نشان تجاری نگاه کنید، می توانید دریابید مشتری چگونه شما را درک می کند. این سه عامل یعنی لوگو، وب سایت و نام دامنه می تواند به شما کمک کند.

 

منبع: tccim
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  رونالدو و دیپلماسی ورزشی


  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور


  تکرار یک تحدید؛ «پروانه روزنامه‌نگاری»


  حامد بلخاری مدیر روابط‌عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران شد


  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور


  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402


  ‍ انتشار شماره ۱۶۰ «مدیریت ارتباطات»


  گزارش نشست دو روزه روابط‌عمومی‌های شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران


  سنگاپور آتش‌نشانان را با عینک هوش مصنوعی مسلح می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات